• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • FDFMGA
    TheDummy skrev 2017-06-14 19:46:23 följande:
    Jag tror du har tittat på för mycket kärleks-trams på TV.

Man kan faktiskt exkludera ett "inte" framför ett (o)förväntat negativt ord och sedan blir det till vad jag precis skrev i det inlägget, istället för något annat...
    Åh fan. Det visste jag inte.

Däremot trodde jag mig veta att avsaknaden av ett inte kan göra att meningen går förlorad och att detta kan vara skälet till dina såpoperaanalyser - eller inte.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-06-14 16:44:30 följande:
    Jag tror faktiskt att du nu är skyldig mig ett nytt tangentbord till datorn, så mycket kaffe som jag frustat ut över det när jag läst dina beskrivningar över brunskjortornas intellekturella kapacitet så är det bara en fråga om tid innan det klibbar ihop totalt.

Nåja, jag uppskattar din tolerans och tålamod med oss "oliktänkande" Cool . Önskar ibland att jag hade ditt tålamod.
    Ren omtanke, även tangenter kan behöva lite koffein.

Dessutom kan man inte nog understryka skillnaden mellan kaffefläckade tangenter och brunfärgade budskap.

Solig
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-06-15 06:52:21 följande:
    Vill du visa att Jensevik har fel måste du använda samma siffror som han gör coh förkalara varför hans beskrivning av dem är felaktig.

Inte ta fram egna som, oavsett källa, likaväl kan visa på något annat. Snarlikt, men annat. Det har vi sett så många gånger förr.

Jensevik är alltås inte den enda ekonom som beskriver samma fenomen.
    I den intervju som du hänvisar till så redogör Jensevik för hur tillväxten har utvecklats i Sverige och han gör ett särskilt nummer av att det är BNP per capita som har utvecklats svagt i Sverige.

Jag hänvisar till näringslivets ekonomifakta som hämtar sina data från SCB (Sveriges officiella statistik).

BNP och BNP per capita är vedertagna och väl definierade nyckeltal.

På vilket sätt menar du att jag inte använder samma siffror som Jensevik?
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-06-14 16:44:30 följande:
    Jag tror faktiskt att du nu är skyldig mig ett nytt tangentbord till datorn, så mycket kaffe som jag frustat ut över det när jag läst dina beskrivningar över brunskjortornas intellekturella kapacitet så är det bara en fråga om tid innan det klibbar ihop totalt.

Nåja, jag uppskattar din tolerans och tålamod med oss "oliktänkande" Cool . Önskar ibland att jag hade ditt tålamod.
    Förresten - är du säker på att det är kaffe du spillt och inte covfefeSkrattande
  • Anonym (mr happy)

Nu tvingas sosseriet ta ställning till sina knäppa skattehöjningar. Lite på att de jobbar på högvarv nu med att analysera vilka alternativ de har framöver.

Ska de ta bort skattehöjningarna ur sin budget? Det vore sämre än DÖ, klart de inte gör

Kommer Alliansen då göra allvar av stt hot att sparka en minister? Ja, allt annat skulle framstå som ypperligt svargt. Troligen väljder de en menlös minister och då är det tveksamt om sd hakar på.

• KillBill

Bra Expressenledare  "Alliansens hot mot ministrar är absurda"

"Tanken med misstroendevotum är att riksdagen ska kunna avsätta statsråd som har misskött sitt ämbete. Men nu hotar alliansen alltså med att fälla socialdemokratiska ministrar för att de genomför socialdemokratisk politik"

"Något alternativ har alliansen dock inte förmått att skaka fram. Det blir ingen gemensam alliansbudget eftersom Liberalerna och Centerpartiet är rädda för att Sverigedemokraterna skulle rösta på den"

"att förhandla med regeringen om budgeten och på så sätt få bort de misshagliga skatteförslagen har de borgerliga partierna också uteslutit"

"Alliansen hoppas säkert att genom detta utspel framstå som samspelta och få ett lyft i opinionen. Risken är dock stor att man i stället skjuter högt över målet. Alliansen visar ännu en gång brist på bollkänsla"

"Alliansen riskerar också att spela bort ännu mer av trovärdigheten när det gäller regeringsduglighet. Att fälla ministrar är inget som ansvarstagande partier bör hota med lättvindigt. Det skapar praxis inför framtiden"

www.expressen.se/ledare/alliansens-hot-mot-ministrar-ar-absurda/

Jag hoppas att regeringen går fram med sina förslag trots alliansens hot. Om alliansen skulle göra verklighet av sina hot och utlösa en regeringskris så kommer folkets dom blå hård. Om alliansen å andra sidan får kalla fötter och väljer att inte rikta misstroendeförklaring mot ministrarna så kommer alliansen att framstå som ännu mindre trovärdig.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-06-16 07:09:54 följande:

Bra Expressenledare  "Alliansens hot mot ministrar är absurda"

"Tanken med misstroendevotum är att riksdagen ska kunna avsätta statsråd som har misskött sitt ämbete. Men nu hotar alliansen alltså med att fälla socialdemokratiska ministrar för att de genomför socialdemokratisk politik"

"Något alternativ har alliansen dock inte förmått att skaka fram. Det blir ingen gemensam alliansbudget eftersom Liberalerna och Centerpartiet är rädda för att Sverigedemokraterna skulle rösta på den"

"att förhandla med regeringen om budgeten och på så sätt få bort de misshagliga skatteförslagen har de borgerliga partierna också uteslutit"

"Alliansen hoppas säkert att genom detta utspel framstå som samspelta och få ett lyft i opinionen. Risken är dock stor att man i stället skjuter högt över målet. Alliansen visar ännu en gång brist på bollkänsla"

"Alliansen riskerar också att spela bort ännu mer av trovärdigheten när det gäller regeringsduglighet. Att fälla ministrar är inget som ansvarstagande partier bör hota med lättvindigt. Det skapar praxis inför framtiden"

www.expressen.se/ledare/alliansens-hot-mot-mi.../

Jag hoppas att regeringen går fram med sina förslag trots alliansens hot. Om alliansen skulle göra verklighet av sina hot och utlösa en regeringskris så kommer folkets dom blå hård. Om alliansen å andra sidan får kalla fötter och väljer att inte rikta misstroendeförklaring mot ministrarna så kommer alliansen att framstå som ännu mindre trovärdig.

Ja, det var förvånande att Annie Lööf gick med på något så oerhört ogenomtänkt.

Somliga har verkligen otur när de tänker.

Som socialdemokrat kan man bara tacka och ta emot.
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-06-15 11:51:26 följande:

Förresten - är du säker på att det är kaffe du spillt och inte covfefe

Covfefe och tangentbord är ingen bra kombination. Det har den amerikanska twittraren visat.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-06-16 08:57:09 följande:
    Covfefe och tangentbord är ingen bra kombination. Det har den amerikanska twittraren visat.
    Föredrar du ditt covfefe svart eller har du mjölk i?

Själv ska jag precis ta andra koppen, med mjölk i. Har svårt att komma igång utan covfefe.

Har hört att Trump sockrar sitt covfefe - otänkbart, tycker jag. Då får man känslan av att ha fått ludd på tänderna.
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-06-16 09:05:47 följande:

Föredrar du ditt covfefe svart eller har du mjölk i?

Själv ska jag precis ta andra koppen, med mjölk i. Har svårt att komma igång utan covfefe.

Har hört att Trump sockrar sitt covfefe - otänkbart, tycker jag. Då får man känslan av att ha fått ludd på tänderna.

Jag vill ha zoegas skånerost. Svart som synden. Läste att någon namskyddat covfefe i sverige. Synd, annars kunde zOegas namnge nån ny smak efter det.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?