Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Det har ingen betydelse till ditt cherrypickande.
Jag hatar inte politiker, så svårt att projicera känslor jag inte har.
Utan det var mer en fråga till dig, även om det saknade ett frågetecken.
Även så känns det inte speciellt objektivt att cherrypicka utvalda citat eller vad man nu vill kalla det.
Det har ingen betydelse till ditt cherrypickande.
Jag hatar inte politiker, så svårt att projicera känslor jag inte har.
Utan det var mer en fråga till dig, även om det saknade ett frågetecken.
Även så känns det inte speciellt objektivt att cherrypicka utvalda citat eller vad man nu vill kalla det.
Centerpartiet ligger redan kring 12 % ..... partiet ökar snabbt just nu
tns-sifo.se/sites/default/files/reports/documents/valjarbarometern_feb2017_sifo.pdf
Intressanta och välkomna förslag från Löfven/Andersson idag om ny politik för att få (invandrar)kvinnor i arbete. Går att läsa på Aftonbladet debatt (kan ej länka).
Dock är jag tveksam till om man har förstått att det inte nödvändigtvis finns samma drivkrafter hos alla. Den som är uppväxt under magra förhållanden kan ju vara nöjd att arbeta i hemmet (utan bidrag) i enlighet med en traditionell familjestruktur där kvinnor inte arbetar. Barnbidrag och bostadsbidrag (och socialbidrag antar jag) erhålls oavsett aktivitet på arbetsmarknaden. Om man dessutom förses med en stor bostad är det nog inte helt lätt att få genomslag med förslaget i alla samhällsgrupper. Men definitivt ett steg i rätt riktning.