Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
M + KD ..... hmm .... KD ligger fortfarande under 4 % spärran ....
Det hon sa var att om alliansen blev mindre än SD och S så bör Alliansen söka någon typ av blocköverskridande överenskommelse (kan tolkas som samlingsregering). Annie var flera gånger under intervjun tydlig med att hon vill att C ska få inflytande och att SD bör hållas utanför. Jag kan inte se att detta kan uppnås med en M och KD regering där C hjärtefråga invandringen får stryka på foten..
När vi ändå är inne på Annie Lööfs lördagsintervju (vad nu det har med s att göra). Hon har ju verkligen inga vettiga förslag, bara floskler och fantasier. Fri invandring, frihet att bosätta sig var som helst, statliga lån som människor ska betala med socialbidrag (trots att hultsfredsmodellen ska tillämpas, dvs nödsatta människor ska inte få sina ansökningar om bidrag behandlade), avskaffad skolplikt för stora invandrargrupper. Är det en human flyktingpolitik som hjälper barn och barnfamiljer som flytt krigets fasor? Det tycker inte jag. Jag tror det kommer att leda till ett enormt utanförskap och misär.
Därför stödjer jag regeringens numera mycket sunda migrationspolitik. Men vad tycker mp, och hur länge har v och mp råd att stå passiva i flyktingfrågan?
Ja det tror jag.
Samma namn. Nya konstillationer.
Anna Ardin, Socialdemokarer för Tro och Solidaritet, Alice Bah, Ulf Bjereld, Ship to Gaza, Anna Carlstedt, Studieförbundet Ibn Rushd, turkiska IHH, Muslimska Brödraskapet, Omar Mustafa, Mohammed Temsamani ...
Nu i någonting som kallats Forum 3 och som övergått i "Forum – Idéburna organisationer med social inriktning".
Socialdemokrater, Miljöpartister och Islamister i samarbete.
Men denna gång blir det otäkt. På riktigt.
Forumet har nämligen givit ut en "handbok" i att bemöta våldsbejakande extremism. Denna handbok delas nu ut till landets kommuner.
Det stora problemet: Kapitlet om islamismen har skrivits av Mohammed Temsamani och han förklarar där hur "farligt" det är att fokusera på islamismen. Han förklarar också att islamismen alls inte är farlig så länge den "bara är extremistisk" och inte är "våldsbejakande.
https://ledarsidorna.se/2017/02/handbok-mot-extremism-ger-fristad-for-extremism/
Två frågor:
- När tänker S och MP städa upp i sina led?
- När kommer media att börja titta på detta?
Nu talar vi alltså om en "handbok" för att bemöta extremism där en av extremisterna själva fått skriva kaplitet om sin ideologi och förklarat hur ofarlig den är.