• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-02-13 15:50:40 följande:

Det är patetiskt att du inte är lika kritisk mot andra svenska kvinnor som bär slöja ...

Det "patetiska" (om du så vill) är en regering som påstår sig vara "femonistisk" men som sedan är selektiv i sitt utövande av denna "feminsim".

Den vågar häckla och kritisera USA då man vet att man inte riskerar någonting från en demokratisk stat men är servil och underdånig gentemot en islamistisk diktaur.

Så mycket för att vara en "feminsitisk" regering.

• Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2017-02-13 15:41:54 följande:
    Det spelar ingen roll vad det är, att göra sig omöjlig inför en regim man är inbjuden till, är ett fullständigt givet politiskt självmord.
    Och vad skulle det vara bra för?
    Är de en "femonsitisk regering eller inte?

Det är itne så tt vi har tvingat dem till att kalal sig femoinster emn när de nu väl gjort det själva så vore det på sin plats att vara konsekventa kring detta också, kan man tycka.

Men, för att klargöra, JAG förväntar mig inte vare sig stake eller ryggrad från denna SMP-regering. Så jag är egentligen inte särksilt brydd om saken annat än att jag korrigerar vissa felaktigheter som spridits här i tråden.
  • klyban
    KillBill skrev 2017-02-13 17:59:02 följande:

Tycker du som mig att det är ok att de svenskar som flyttar utomlands tar med sig traditioner, firar högtider och kanske besöker den svenska kyrkan i det nya landet där man bor?  

Pratar fortfarande inte om religion.
    Sen beter du dig svart och vitt, och verkar vara antingen eller.
    Sen ta seden dit du kommer handlar om en interaktion med andra också.

• Flash Gordon
    Flash Gordon skrev 2017-02-07 10:11:15 följande:
    Sossarna har sina egna islamistproblem att hantera.

Socialdemokraten Johan Westerholm släpper man på ett antal högt uppsatta sossar med islamistiska kontakter och islamister som lärts upp av sossarnas egen internakademi:

ledarsidorna.se/2017/02/socialdemokraternas-k.../

En fem-sex namn som visar islamisternas koppling rätt in i det innersta av partiet (och regeringen).
    Westerholm fortsätter förklara kärleksaffären mellan S och islamistiska rörelser

https://ledarsidorna.se/2017/02/statsministern-och-det-muslimska-brodraskapet/

"Historien till de långa, och starka, band som denna form av islamism har med socialdemokraterna i allmänhet och statsministern i synnerhet är avgörande att belysa för att förstå statsministerns överslätande attityd.

1999 slöt Broderskaparna, dagens Socialdemokrater för Tro och Solidaritet, ett samarbetsavtal med Sveriges Muslimska Råd om att garantera ett visst antal riksdagsplatser åt den muslimska diasporan. I utbyte skulle S få "tillgång till" viktiga röster och nya medlemmar då partiet tappat en naturlig bas i LO då  kollektivanslutningen av LO-medlemmar avslutats 1987.

Det handlar allså om ren kohandel mellan Partiet och islamisterna. Islamisterna garanteras platser i Riksdagen mot att S får "deras väljare".

Ett liknande trick som det som MP försökt sig på.

Även på engelska:
    https://ledarsidorna.se/2017/02/playing-with-fire-the-swedish-prime-minister-and-the-muslim-brotherhood/
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2017-02-13 20:22:50 följande:
    Det "patetiska" (om du så vill) är en regering som påstår sig vara "femonistisk" men som sedan är selektiv i sitt utövande av denna "feminsim".

Flash Gordon skrev 2017-02-13 20:27:29 följande:

Det är itne så tt vi har tvingat dem till att kalal sig femoinster emn när de nu väl gjort det själva så vore det på sin plats att vara konsekventa kring detta också, kan man tycka.

Men, för att klargöra, JAG förväntar mig inte vare sig stake eller ryggrad från denna SMP-regering. Så jag är egentligen inte särksilt brydd om saken annat än att jag korrigerar vissa felaktigheter som spridits här i tråden.
    Om det är en femonsitisk regering?

tja, det beror väl på vad du menar med det.

Men det känns betryggande att du har ambitionen att som du skriver korrigera vissa felaktigheter i tråden.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2017-02-13 20:27:29 följande:

Regeringen får kalla sig vad dom vill, för mig räcker det att dom är den överlägset bästa regering Sverige haft på mycket länge.
    En regering med både stake, ryggrad och handlingskraft, en regering som inte vänder kappan så fort nån lobbygrupp öppnar plånboken.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2017-02-18 17:10:19 följande:
    Regeringen får kalla sig vad dom vill, för mig räcker det att dom är den överlägset bästa regering Sverige haft på mycket länge.
    En regering med både stake, ryggrad och handlingskraft, en regering som inte vänder kappan så fort nån lobbygrupp öppnar plånboken.

"Jag är en hårding" (Margot Wallström):
    https://twitter.com/RebeccaWUvell/status/832171507635908608

"Jag är äldre än Annie" (Ylva Johansson härskarteknikar):
    https://twitter.com/SiriSteijer/status/831963903961788420

"Det är OK när vi gör det" (Strandhäll klagar när AKB gör det statsminster gjorde någon vecka tidigare):
    https://twitter.com/niklassvensson/status/825692199857901568

"Smartaste, bästa tjejgänget"

• FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2017-02-18 20:16:18 följande:
    smile1.gif

twitter.com/RebeccaWUvell/status/832171507635...

twitter.com/SiriSteijer/status/83196390396178...

"Det är OK när vi gör det" (Strandhäll klagar när AKB gör det statsminster gjorde någon vecka tidigare):
    twitter.com/niklassvensson/status/82569219985...

Spännande att få ta del av skrikhögerns tänkande. En av de fem som kommenterade tyckte att Wallström borde rida barbröstad på en häst, en annan att kärringen ska hålla käften.

Man anar som så ofta att skrikhögern är en synnerligen enfaldig  och pubertal företeelse.

Har du några fler roliga länkar du kan bjussa på ?

Hur gick det förersten med dina påståenden om att regeringen är femonsitisk. Hade det bara varit ett enstaka femonsiterande så hade jag misstänkt att du skrivit fel och menat feministisk, men du skriver ju femonsitisk vid flera tillfällen.

Är det ett nytt avslöjande från din sida avseende femonsiterna som vi kan förvänta oss, i så fall ser jag fram emot detta.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2017-02-18 20:16:18 följande:
    smile1.gif

twitter.com/RebeccaWUvell/status/832171507635...

twitter.com/SiriSteijer/status/83196390396178...

twitter.com/niklassvensson/status/82569219985...

Såna där går ju hitta i alla möjliga hörn i politiken, så vart är poängen?
    Om nu inte poängen att du hatar, för den når fram, även att objektivitet inte existerar.

• Flash Gordon
    klyban skrev 2017-02-19 09:33:02 följande:

Såna där går ju hitta i alla möjliga hörn i politiken, så vart är poängen?.

Att det knappast handlar om "den överlägset bästa regeringen Sverige haft på länge"
    klyban skrev 2017-02-19 09:33:02 följande:

Om nu inte poängen att du hatar, för den når fram, även att objektivitet inte existerar.

Hörru, projecera inte dina egna känslor på mig är du snäll.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?