Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Stefan Löfven meddelar nu att han inte vågar komma till årets Almedalsvecka. Han är orolig för att det ska ställas kritiska frågor om regeringens arbete:
www.svt.se/nyheter/inrikes/lofven-nobbar-almedalen-svart-att-resa-och-bo-i-visby
Stefan Löfven meddelar nu att han inte vågar komma till årets Almedalsvecka. Han är orolig för att det ska ställas kritiska frågor om regeringens arbete:
www.svt.se/nyheter/inrikes/lofven-nobbar-almedalen-svart-att-resa-och-bo-i-visby
Det var mycket olämpligt att hakkors användes men det är bra att känna till omständigheterna. Det handlade inte om att uttrycka sympatier med nazismens rashat utan om att uttrycka att den politik som förs av staten Israel i dag är något som är lika illa som den politik som fördes i Tyskland på 30- och 40-talen. Att en socialdemokrat gick i samma demonstrationståg som någon som använde hakkors på detta sätt innebär inte att socialdemokratin sympatiserade med detta.
Det man ser på bilden med Hillevi Larsson är om jag minns rätt, En historisk karta över Palestina från 1948 och inte en bild där Israel har utplånats. Jag har för mig att hon fått ett pris av något slag för sitt engagemang för Palestina. Hillevi Larsson ställer sig, i likhet med alla andra ledande socialdemokrater, bakom iden om en tvåstatslösning.