Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Det är inte S som sjuknar, utan SD som tar.
Och av den enkla anledningen att SD är enda partiet i Sverige som vill ta upp invandrarfrågan.
Det är inte S som sjuknar, utan SD som tar.
Och av den enkla anledningen att SD är enda partiet i Sverige som vill ta upp invandrarfrågan.
Det stödjer ju det jag säger, för jag inte sagt att en del ALDRIG kan tänka sig gå tillbaka.
Då det är vanligt för väljare att svaja på vad de ska rösta på.
Men slutet på dagen och om inte SD är så krokade och samarbetar med M, så kommer dom bli det största partiet till nästa nästa val.
Och kanske tom egen majoritet.
Det var mycket olämpligt att hakkors användes men det är bra att känna till omständigheterna. Det handlade inte om att uttrycka sympatier med nazismens rashat utan om att uttrycka att den politik som förs av staten Israel i dag är något som är lika illa som den politik som fördes i Tyskland på 30- och 40-talen. Att en socialdemokrat gick i samma demonstrationståg som någon som använde hakkors på detta sätt innebär inte att socialdemokratin sympatiserade med detta.
Det man ser på bilden med Hillevi Larsson är om jag minns rätt, En historisk karta över Palestina från 1948 och inte en bild där Israel har utplånats. Jag har för mig att hon fått ett pris av något slag för sitt engagemang för Palestina. Hillevi Larsson ställer sig, i likhet med alla andra ledande socialdemokrater, bakom iden om en tvåstatslösning.