Abegayle70 skrev 2017-02-12 10:43:54 följande:
Det där Iranbesöket handlar enbart om affärsrelationer, det var patetiskt att se den femenistiska regerigens företrädare paradera iförda slöja inför den islamistiska diktatorn. En diktatur med klädpolis och avrättningar på löpande band av bl.a. homosexuella.
Om de ändå kunde vara ärliga med uppsåtet, svenska arbetstillfällen och företagsetableringar. Tror någon på allvar att den diktaturen gör något annat än att skita högaktnigsfullt i vad ett obetydligt land i eoropas utkant tycker om mänskliga rättigheter?
Klart det är nån form av affärer det gäller, och det är väl inte så konstigt eller fel, då det nu finns ett avtal som tillåter affärer med Iran igen, ett avtal som är fattat i samförstånd med många andra länder.
Jag ser det rätt meninglöst, rent av dumt, att inte följa/dra nytta av avtalet och vad som står/ingår i det.
Och vad är det för uppsåt som du menar är oärligt med den här resan?
Det är ju Sverige som är inbjudet till Iran, och inte Sverige som bjudit in sig dit, eller minns jag fel där?
Exakt vad Iran vill det har då inte jag sett tas upp nånstans, men jag gissar på att det handlar om handel generellt, troligen även kontaktförmedling som rör företag i Sverige med viss specifik kompetens.