• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2017-02-05 13:19:28 följande:
    Tja, det var ju intressant att få en inblick i hur Flash G skaffar sig information och hur hen förmår att tolka satir.

Och Anna Kinberg Batra kallar alliansen för ett lik i programmet.

Eller egentligen Rachel Mohlin som står för satiren kring Batra och Lööf i programmet.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Ja när man börjar hämta sin fakta från satirprogram har det gått långt
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-02-05 13:12:30 följande:
    Vad menar du? Public Service dom du hänvisar till är ju ett satirprogram?
    Ja, det är det. Alldeles riktigt.

Därav att det användes i det ironiska svaret från mig till VMB som i sin tur tyckte sig ha varit ironisk/kul/humoristisk i sitt svar till mig strax innan.

Där och då kliver (ja, ni ser ju vem) in och ska via hela tre inlägg på raken försöka "dumförklara" mig och göra sig lustig över något som jag "har missat". 

Och visar därmed upp vem som egentligen har missat något.

Och då är det inte ens dubbel-ironi det handlar om utan det är den nivå som det de facto ligger på.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-02-05 13:30:26 följande:
    Ja när man börjar hämta sin fakta från satirprogram har det gått långt smile2.gif
    Ja, mycket besynnerligt.

Hon talade ju till och med barnspråk, fjåga till exempel, så att ingen skulle kunna missförstå och tro att det verkligen var Annie Lööf.

Men det ger en förklaring till en del andra märkliga slutsatser här på FL.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2017-02-05 13:32:18 följande:
    Ja, det är det. Alldeles riktigt.

Därav att det användes i det ironiska svaret från mig till VMB som i sin tur tyckte sig ha varit ironisk/kul/humoristisk i sitt svar till mig strax innan.

Där och då kliver (ja, ni ser ju vem) in och ska via hela tre inlägg på raken försöka "dumförklara" mig och göra sig lustig över något som jag "har missat". 

Och visar därmed upp vem som egentligen har missat något.

Och då är det inte ens dubbel-ironi det handlar om utan det är den nivå som det de facto ligger på.
    Bra att du förstått nuSkrattande

Lycka till i fortsättningen.
    Flash Gordon skrev 2017-02-05 11:08:25 följande:
    Hon uttalde sig i morse på P1 i programet "Public Service".

Angående att regera ihop med Löfven sa hon att hon sätter sig inte i knät på en snuskgubbe. Inte ens om han bjuder på godis.

Det var ett råd som Maud hade gett henne.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-02-05 13:12:30 följande:
    Vad menar du? Public Service dom du hänvisar till är ju ett satirprogram?
    Det är helt enkelt så att det reflexmässiga behovet av att skriva skit om och till mig, och några till, helt enkelt gör att ibland går det för snabbt och blir bara fel.

Då missar man den uppenbara humorn i dialogen, tror att det är på allvar det som står där och så börjar man skriva ...

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-02-05 13:48:47 följande:
    Det är helt enkelt så att det reflexmässiga behovet av att skriva skit om och till mig, och några till, helt enkelt gör att ibland går det för snabbt och blir bara fel.

Då missar man den uppenbara humorn i dialogen, tror att det är på allvar det som står där och så börjar man skriva ...

Tack för ett uppriktigt svar!
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2017-02-05 13:48:47 följande:

Nja, jag försöker i mån av tid rätta till de värsta tankefelen bland högerpopulister.

Världsmedborgares inlägg var riktigt fyndigt och hans eget medan du påstod att Annie Lööf påstår "Angående att regera ihop med Löfven sa hon att hon sätter sig inte i knät på en snuskgubbe. Inte ens om han bjuder på godis. Det var ett råd som Maud hade gett henne".

Den satiren är inte  rolig, bara plump i och med den pedofila anspelningen.
  • K Markatta
    FDFMGA skrev 2017-02-05 14:26:17 följande:
    Den satiren är inte  rolig, bara plump i och med den pedofila anspelningen.
    Du får väl ringa till Sveriges Radio och klaga.
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2017-02-05 14:45:45 följande:
    Du får väl ringa till Sveriges Radio och klaga.
    Nej, för tusan.

Jag hakar inte upp mig på enskilda inslag.

Jag hade inte brytt mig överhuvudtaget om Inte Flash G hade skrivit sitt inlägg där hen fick det att framstå som att Annie Lööf hade kallat Löfven snuskgubbe.

Bra satir brukar för övrigt balansera på gränsen till att bara vara plump. Nu råkade jag lyssna igenom programmet i efterhand. Jag tycker inte att något av skämten var särskilt roliga, men det är ju jag detSkrattande
  • Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2017-02-05 11:08:25 följande:
    Hon uttalde sig i morse på P1 i programet "Public Service".

Angående att regera ihop med Löfven sa hon att hon sätter sig inte i knät på en snuskgubbe. Inte ens om han bjuder på godis.

Det var ett råd som Maud hade gett henne.
    Låter bra, frågan är bara vems godis hon ska tacka ja till, det mesta verkar smaka surt hos oppositionen..., eller i varf fall är man inte vidare överens om vilket godis som är det bästa.
    Men om du frågar mig, så har allt deras godis passerat bäst före datum, nåt som konsumenterna bör uppmärksammas på, då konsumtion av gammalt godis är skadligt för hälsan.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?