• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Ewald01

Om inte ens 3 dagar är det val i storstaden Graz och det finns inga opinionsmätningar.

Analyser säger att man inte vet vad som kommer att hända. 

Invandringsfrågor dominierar inte i valrörelsen. Det viktigaste ämnet är ett ntytt kraftverk som skulle byggas. 

Kommunisterna kan få en hel del röster, men sist utgår man ifrån att Konservativa kommer att bli störst.

Nyfiken hur det blir.

• Ewald01
    KillBill skrev 2017-02-02 19:02:24 följande:
    Låt oss hoppas.
    Om C+L+S+MP går ihop och kanske får stöd av V borde de väl få mer röster än M+SD .... 
  • KarlssonsKalle
    KillBill skrev 2017-02-02 12:58:51 följande:

Offentligt anställda tjänstemän är inte tillsatta baserat på politiska val utan är anställda som vem som helst. Det är självklart fördjävligt att det finns korrupta tjänstemän. Problemet kan finnas i alla kommuner och är inte kopplat till särskilda politiska partier.

Den ansvariga Mats "någonting" är Sosse....
    Läste idag att åklagaren tittar på fallet nu,
  • KarlssonsKalle
    Ewald01 skrev 2017-02-02 18:22:41 följande:

Nyfiken hur det blir i Sverige efter nästa valet.

I Österrike vill konservativa partiet till och med begränsa rätten till att demonstrera.

news.orf.at/

Det fanns vissa politiker fran Konservativa men även fran högerpopulisterna som tycker att demonstrationer och strejk orsaker trafikkaos och dessutom tycker vissa att vissa demonstranter bara är ute efter skadegörelse ...

Ungefär som tokvänstern i Sverige då....
    Dom skapar ju upplopp så fort några oliktänkande genomför demonstrationer i vårat land.
  • Världsmedborgare
    KillBill skrev 2017-02-02 18:28:15 följande:
    Det skulle inte förvåna mig om vi får se sådana förslag även i Sverige om moderaterna och SD får makten..
    SD vill ju begränsa strejkrätten, tala om värsta sortens arbetarfientligt parti.
    M har tidigare haft liknande åsikter, och med tanke på hur snabbt dom nu vandrar högerut, så kan det bli en gemensam fråga.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Ewald01 skrev 2017-02-02 18:59:30 följande:
    Jag tycker ändå att M skulle ha det mycket svårt i Sverige om de vill regera tillsammans med SD. M + SD kommer troligtvis aldrig ha att fler röster än alla övriga partier tillsammans. Sen riskerar M att tappa en del väljare till övriga partier, främst L eller C.
    Det enda vi kan veta säkert, det är att M skapat oreda, en oreda som kan bli svår att hantera för Alliansen.
    Inte helt otroligt att endast C blir vinnare på "högersidan", och att S blir det på "vänstersidan".
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • FDFMGA
    Ewald01 skrev 2017-02-02 19:07:19 följande:
    Om C+L+S+MP går ihop och kanske får stöd av V borde de väl få mer röster än M+SD .... 
    Inte omöjligt.

Men troligare är nog en ren S-regering.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-02-03 11:28:02 följande:
    "Lööf: Jag sätter mig inte i regering ledd av Löfven"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dWE71/loof-jag-satter-mig-inte-i-regering-ledd-av-lofven

Frågor på det?

Nej egentligen inte. Självklart vill Annie Lööf helst vinna med Alliansen och om Alliansen inte skulle bli större än de rödgröna så vill Annie Lööf samarbeta över blockgränsen. Däremot kan du vara tämligen säker på att Annie Lööf aldrig skulle samarbeta med en regering där SD ingår.

www.aftonbladet.se/nyheter/article23703578.ab

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-02-03 13:58:39 följande:

Nej egentligen inte.

Då antar jag att det inte behöver spekuleras i några regeringar där både S och C ingår då.

Om nu inte S tänkte fungera som stödhjul åt ett eller flera borgerliga partier då, förstås.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?