Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
För övrigt kan man notera att väljarna nu anser att sjukvården är den viktigaste politiska frågan.
Just det område där förtroendet för S är som allra störst och där alliansen i sveriges största landsting med all önskvärd tydlighet visar hr nyliberal dogmatism får sjukvården att förfalla.
Det borgar för att förtroendet för regeringen kommer att stärkas ytterligare.
En intressant artikel som just skriver om det vad jag tidigare har påstått
www.dn.se/nyheter/varlden/annika-strom-melin-rakna-med-fler-oppna-strider-i-eu-parlamentet/
....Nederländerna går till val i mitten av mars och i en av de senaste opinionsundersökningar är det bara tio procent som skulle lägga sin röst på PvdA.
.....
Österrike är ytterligare ett EU-land där socialdemokraterna pressas från olika håll. Förra årets presidentval blev en ren katastrof för SPÖ, vars kandidat slogs ut i första omgången.
I valet mellan högerpopulistiska FPÖ:s Norbert Hofer och De grönas tidigare ledare Alexander Van der Bellen blev det besvärligt för österrikiska socialdemokrater.
Van der Bellen segrade och fick röster från många av SPÖ:s anhängare,
Sista debakeln hade SPÖ igår. I kommunalvalet i staden Ybbs tappade SPÖ 7,9 % (!!) och fick bara 15,5 %
noe.orf.at/news/stories/2822700/
Till och med listan FUFU (verkar vara konstnärer ... väl ngt som piratpartiet) fick 10,2 %. En rolig, men kanske lite kaotisk trupp. De har inget partiprogram alls hur det ser ut ....
www.fufu.at/index_augenschmaus.htm
... och ärligt nu ... jag skämtar inte ... jag skulle ha röstat på FUFU om jag skulle ha varit röstberättigad där
.. han är så roligt!!
www.fufu.at/htm/1004_fufutraining.htm
Ja, varför inte rösta på dem
www.fufu.at/index_farblos.htm
En sympatisk trupp ... eller vad säger ni?
fufublogblog.wordpress.com/2017/01/23/der-kader-und-der-auftakt-der-liste-fufu-stehen-fest/
Waidhofen an der Ybbs heter staden
Väljarna är kanske trött på end el partier .... FUFU verkar vara ett protestparti som inte politiken tar på allvar.
FUFU ... är ett piratparti. Piratpartiet är det ,,,,, hmm ....
www.nachrichten.at/oberoesterreich/Die-VP-kann-Waidhofen-wieder-alleine-regieren;art4,2469769
Die Piratenliste "FUFU" schnellte auf 10,2 Prozent hoch (nachrichten.at berichtete). Ihr Chef Martin Dowalil zieht in den Stadtrat ein.
Jämförelse opioninsundersökningar från status.st och deras sammanfattningar.
Okt 2014 vs dec 2016:
S) 29,3 - 25,8
MP) 7,9 - 4,3
V) 6,0 - 7,8
SVMP) 43,2 - 37,9
(netto -5,3)
-----
M) 24,4 - 21,3
KD) 3,9 - 3,6
L) 5,4 - 5,6
C) 5,7 - 8,8
Alliansen) 39,4 - 39,3