Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

mikamon skrev 2015-06-24 11:33:30 följande:
    Jaa hoppas verkligen att den är över snart. Ligger hemma o kallsvettas nu. Ont ont ont :(

Får trösta mig med att kroppen kommit igång efter missfallet. Långa menscykler, men denna blev liiite kortare ;)
    Helt rätt med positivt tänkande! Du är en trooper! :-*
  • Symetrical
    mikamon skrev 2015-06-24 12:08:37 följande:
    Du är lyckligt lottad :) Minns att jag hade djävulsk mens i tonåren, så nu har det ändå varit snäppet bättre i "äldre dar", trots ontet. Som vanligt så hoppas jag på plus nästa månad, men ska samtidigt njuta av sommarn och vårt flytt till Gbg. Idag ska vi egentligen packa och greja men jag är fortfarande sängliggandes. Ska ta en varm dusch snart, och jag har proppat i mig värktabletter..så om en timme eller två borde jag stå på benen ;)
    Symetrical skrev 2015-06-24 11:42:20 följande:

Helt rätt med positivt tänkande! Du är en trooper! :-*

Ja det är det enda man kan göra. Vägrar lägga mig ner och gråta, haha ;)

Tack själv för all peppning! Sagt det förr, men jag är himla glad att jag har er amazoner att kämpa tillsammans med! Nu har du och soofa snart BIM och jag håller alla mina tår och tummar att ni båda får efterlängtade plus! Jag kommer lite såhär i efterkälken med senare Äl och BIM, men jag tycker det är ändå kul att följas åt :) <3
    Gud, ja! Den här tråden är typ våran egna nu! Hahahaha.
  • Symetrical
    soofa skrev 2015-06-24 17:10:16 följande:
    Symetrical skrev 2015-06-24 15:08:34 följande:Gud, ja! Den här tråden är typ våran egna nu! Hahahaha.
    Haha ja, vi är bara några tappra själar kvar i den här gruppen nu! Men jag lämnar den inte förrän vi plussat allihop! Till slut sitter jag kanske här själv, citerar mina egna inlägg osv.. Skrattande

Hahaha. Bim-trådarnas svar på singeltanten med 13 katter!
  • Symetrical

Åh, vad jag (än en gång!) är glad att jag har er.
    Röstar också för en hemlig Facebook-grupp! Redan styrt upp en sån en gång med stor framgång! <3
    Nu (läs "efter 4 glas vin"!) har molvärken och svullnaden lagt sig typ helt. Håll tummarna för högre temp imorgon och svagare äl-test = operation nedsläpp genomförd!

• Symetrical
    soofa skrev 2015-06-24 17:41:27 följande:
    Aniroma skrev 2015-06-24 17:18:44 följande:Haha va sorgligt det lät! Får göra allt vi kan för att motverka det tycker jag ;)
    Haha ja, så jävla illa! Skrattande Tycker vi alla plussar nu i juni/juli (jag har ju bim 30/6), deal?! 

Deal! Vårbebisar is the shit!
  • Symetrical
    Aniroma skrev 2015-06-25 07:19:23 följande:

Gaaaah. Jag fattar nada!! Fick ju positivt på ältest igår. Nu när jag tempade fick jag (inom 10 min) tre helt olika svar... 7.00 36.4, 7.05 36.2, 7.10 36.3... O nånstans där emellan fick jag även 36.0... Jag kan väl inte ha fått en höjning i tempen redan?? Om positivt test var igår eftermiddag vid 16.30 tiden? Det har ju inte gått 24 timmar sedan det positiva...my god va jag är trött på det här ibland. Varför kan det inte bara var enkelt. Typ ett sms: godmorgon! Idag har du äl och din temp är 36.0

. Eller: godmorgon du awsome kvinna! Nu är tempen på väg uppåt och det betyder att ägget har släppt! Ruva på nu!

Så frustrerande när det inte blir som man vill. Vilket rde ska jag lägga in i Ff?

Hahaha. Det vore något det!

Jag skulle lita mest på tempen, men vad vet jag!?
    Jag blir inte heller klok på min kropp just nu! Hade ju världens värk och illamående igår, men tempen hade redan stigit då och testet var aningen svagare än tisdagens, så jag tänkte att det säkert var efterdyningar från att äggblåsan spruckit.
    Nu idag har jag mindre känningar och ännu högre temp, men fortfarande starkt utslag på äl-test!!!?! Hur länge kan lh stanna kvar i kroppen efter att ägget släppt? Trodde det brukade störtdyker direkt!??? Fast när jag tänker efter så fick jag ganska starka utslag på äl-test typ två dagar efter förra cykeln också och då vart jag ju gravid, så uppenbarligen släppte det ett ägg då.
    Gaah! Denna ovisshet!
  • Symetrical
    Aniroma skrev 2015-06-25 09:01:44 följande:

Men visst är det sjukt irriterande?? Jag kommer håg att min tempkurva va annorlunda förra månaden och att jag nojade över att tempen inte steg så mkt som jag förväntade efter äl, men gravid blev jag ju ändå. Förra månaden låg jag på 36.3 innan äl och denna månaden på 36.0 vilket jag även gjorde förrförra månaden. Min kropp kör nån varannan månad tempgrej...

Ja jag röstar fortfarande på äl smset! ;) borde väl inte vara så långt bort med inbyggda fertilitetsmonitorer i kroppen ;)

Tror också du ska lita på tempen, vad låg den på imorse kontra igår?

Funderar dock på om alkoholen kanske påverkar min temp extremt mycket..? Tittar man till exempel på lördagens mätning (som jag discardat pga alkoholintag på midsommar) så var jag ju uppe på ännu högre än idag och då drack jag inte mycket mer än igår!
    Här är min graf:
  • Symetrical
    MissMaran skrev 2015-06-24 23:51:11 följande:

När man kör tempning vad använder ni för termometer? Rumpan, munnen eller örat? Eller finns det andra sätt?

Jag kör en i munnen och lägger in i en graf och så en vaginalt och för in i en annan, för att kunna jämföra och på så sätt få ett mer adekvat resultat.
    /Kontrollfreak av rang
  • Symetrical

SÅ MINA BABES!
    Nu har jag skapat en hemlig grupp på Facebook, så att ingen annan kan se den.
    Ni kan PM:a mig era namn, så bjuder jag in er till gruppen! Kul!

Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni