AngelinaAr skrev 2015-06-16 01:15:30 följande:
Hej...
Jag tänker samma som dig nu...men tvp missfall på raken pallar man inte bli ledsen man hinner knappt bli det för man nojja hur man sj mår...man får ta det naturligt helt enkelt och förstå att det inte är fel på en själv.. Jag kommer köra igång direkt..men problemet är att man blir rädd för bli gravid jag kommer typ inte bli så glad om jag ser plus..kommer vara vanlig tills jag är i vecka 12-13 det är då jag kommer reagera som om jag nyss plussat haha.
Orka hänga upp sig och bli dissad varje gång.. Hur många Mf har du haft? Tur att det är tidiga Mf vi har...man hade blivit helt knäckt annars...min läkare sa att jag bara skulle låta en mens gå förbi för kroppen återhämtar sig alltid så fort..frågade om jag skulle typ vänta några månader så inte det händer igen men han sa det va onödigt... När missfall inträffar så är det typ när som så egentligen skall man köra som vanligt och inte hänga upp sig på missfall annars blir man stressad mer ju..kan ju nästan framkalla de sj då..det är väl ren otur eller natutligt då det kanske är fel på foster osv...så vi kör på..ushh hatar långa cyklar när jag vart yngre så hade jag åxå typ mens varannan månad nu är den perfekt 28 dagar!men den kan ju alltid rubbas...men då är det bara Untz Untz Untz..... Som återstår :)
Haha ska fan våldta honom dag in dag ut denna gång. Hur lång är din cykel? KRAM hjärtat.
Hahaha. Du är rolig!
Jag har bara haft det här missfallet, så än så länge känner jag mig inte så nojig. Har du testat progesteronkräm? Jag använder det för att försöka förlänga min korta lutealfas, men hört massa positivt om den krämen angående tidiga missfall och spottings också. Väldigt tidiga MF kan ju bero på låg progesteronhalt, så med hjälp av lite extra tillfört progesteron har många som fått upprepade sådana lyckats genomföra DN hel graviditet!
Min cykel har legat på allt mellan 28-51 dagar senaste halvåret, men håller tummarna att den kanske ordnar upp sig nu. Kan enligt min gynekolog göra det ibland efter MF.