Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Erna90 skrev 2015-06-05 13:58:53 följande:

Varit frånvarande ett tag nu, men med mkt att göra på jobbet har jag lyckats släppa bebistänket lite grann (tog upp större delen av min tankeverksamhet ett tag ju!!). Testade ägglossningstest nu på vårt andra försök men såg aldrig ngn direkt stegring (missade kanske då jag inte testade varje dag). Iaf idag på bim bestämde jag mig för att ta ett gravtest, och vad förvånad jag blev. 2 streck!!! Galet!! Det var såklart förhoppningen men inget jag trodde!! Känner dock av värk, typ som mensvärk!?

Stort grattis! Vilken härlig nyhet såhär lagom till helgen!
  • Symetrical
    mikamon skrev 2015-06-06 14:11:38 följande:

Från nästan ingen höjning alls på ältestet igår, så blev det liiite mer idag, långtifrån positivt dock. Har jag tur så blir det mer höjning (eller positivt) under dan eller imorgon :) Flytningarna är kvar, likaså lilla molvärken. Vi myste till det igår och lär göra det idag eller imorgon också ;) Snälla, lilla, goa ägg- släpp loss. Partaja till det lite. Du gör ju ingen nytta annars :D

Tycker absolut att det ser lovande ut, med äl-sekret och hela midevitten! Positivt imorgon --> äl på måndag!

Come on little eggo, let go and make mummy preggo!
  • Symetrical

Ledsen att göra er besvikna tjejer, men idag var gravtestet inte lika starkt. Inte jättesvagt, men definitivt blekare än det i tisdags och torsdags. Känns sååå skönt att ha den där vul-tiden nu på tisdag morgon. Har jag tur beror mina stickande bröst och ökat svullna mage inte bara på kvarvarande hcg, utan även på att äl är på g. Måste säga att det är bra surt att må såhär illa utan att det leder till något bra...

• Symetrical
    Minime86 skrev 2015-06-07 07:36:26 följande:

Neej:( Hoppas att du år lite svar på tisdag i alla fall!

Här sitter man o trodde att man skulle få fullt utslag på ÄL stickan idag, då det var starkaste hittills igår, men nej imorse var det istort sett helt blankt. Dock vet jag ju att det KAN bero på att jag testade så tidigt, testade redan kl.07. Så får testa en gång senare under dagen också...

Kanske är så att det inte visar starkare än det jag fick för mig, kanske är olika det där. Det står ju att det ska visa starkare än kontrollstrecket för att vara positivt.

Å vad förvirrad man blir.

Ja, jag antar att jag inte kommer att bli klokare förrän på tisdag (om ens då!) Googlade (såklart!) runt och hittade då denna tråd www.familjeliv.se/forum/thread/73052299-ni-som-fatt-svagare-gravtest-och-ar-orolig-var-inte-det-jag-vet-varfor-nu

Så nu är jag sugen på att testa igen med utspädd urin. Man blir ju helt knäpp!

Jag fick också ofta sådär svagt när jag hade äl, så jag började tempa för att på så vid bekräfta att ägget släppt i alla fall.
  • Symetrical
    Minime86 skrev 2015-06-07 10:15:06 följande:

Jag läste det där nu, tycker också att du ska testa igen :) Det kanske är så att du har väldigt höga halter. håller tummarna, hejjar på dig!!

Ja jag räknar nu med att ÄL var under helgen, antingen fredag eller lördag :) Så kommer att testa runt midsommar tror jag och hoppas på det bästa. Men är ju första försöket så man får väl räkna med att det inte blir positivt denna gång :)

Tack, raring! Håller tummarna för dig också!
  • Symetrical

Nedersta från imorse. Inte jättesvagt direkt.

Med andra ord kvar i limbo tills på tisdag morgon. MINST! X-)
  • Symetrical
    mikamon skrev 2015-06-07 11:23:48 följande:

Testet ser typ lika stark ut som gårdagens, men ljuset spelar en spratt. Flytningarna har ökat också vilket faktiskt är jobbigt just nu. Får gå med trosskydd :p Magen är lite svullen och öm också.

Oroa dig inte (lätt att säga men förstår om du är det). Vänta till på tisdag så får du förhoppningsvis reda på om det finns en liten böna eller inte <3

Tack vännen! Ja, det känns som att det "bara" är att ha is i magen som gäller. :-P

Hur ligger din temp? Fått någon tempdipp som kan indikera äl än?
  • Symetrical
    mikamon skrev 2015-06-07 16:55:57 följande:

Skönt med senaste testet du gjorde. Håller ju hoppet uppe! Mår du bra annars?

Min temp ligger på ca 36.26 när jag tempat kl 6 och så ligger den på 36.37 senare vid kl 09.00. Kommer tyvärr inte upp kl 6 på helgen så vet inte om tempen varit annorlunda så tidigt :/ lättare att tempa de dagar man jobbar och behöver gå upp tidigt. Tempen har legat under 36.40 flera dar i sträck, om man summerar det hela :) Det är efter ÄL som tempen går upp va?

Inte särskilt bra, om jag skall vara ärlig. Mår rejält illa till och från, yrslig, trött, blodsmak i munnen så fort jag försöker göra minsta lilla fysiska ansträngning och ganska mycket molvärk. Med andra ord sånt man gärna står ut med om det får något gott ut av det, men helst slipper det om det ändå inte leder någonvart!

Du har, precis som soofa redan svarat, helt rätt i det; tempen ökar 1-2 dagar efter äl. Dock upptäcker vissa en dipp just på äl-dagen också, men det är långt ifrån alla!

Sätter mina marker på äl på tisdag för din del!
  • Symetrical
    vår sommar skrev 2015-06-07 20:05:05 följande:

Och som ett slag i ansiktet kom mensen :'(

Styrkekramar från mig
  • Symetrical
    muuppeens skrev 2015-06-08 08:56:42 följande:

Hade äl den 31 maj och har nu endast 6 dagar till bim. I fredags började brösten ömma så ja knappt kunde ha bh på mig. Illamåendet kom på fredagskvällen och imorse var brösten märkbart större och blodådrorna var tydligare. Så tog ett äl test för saknade graviditetstest och teststrecket blev starkt på nån sekund. Är det ett bra tecken???:D

Det brukar det vara! Håller tummarna att det är något som gror där inne.
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni