• Anonym (Så trött..)

Hon släpper inte ut barnen

Jag är i behov av tankar och reflektioner hur jag ska hantera denna situation.

Jag har varit tillsammans med min man i tre år, vi är gifta o har barn. Problemet är att hans exfru verkar fullkomligt hata mig utan att vi någonsin ens har pratat med varann. Det var inte jag som orsakde deras skilsmässa kan jag tillägga. Jag kom in i bilden ett år efter de gjort slut.

problemet är snarare att hon inte tycker att en annan tjej ska ha något som helst med hennes barn att göra. I tre år har hon visat sitt förakt mot mig men barnen har ändå accepterat mig och vi har roligt ihop när vi ses.

Tyvärr är de bara hos oss varannan helg eftersom hon flyttade till en annan kommun i samband med skilsmässan.

I förra veckan fick jag liksom nog av allt så jag bestämde mig för att jag måste lyckas träffa henne o se henne i ögonen för att fråga henne vad hon anser jag gör fel o hur vi kan lösa det. Jag bad därför min man att säga att jag häntar barnen den dagen. Då fick han svar att de stannar hos henne i helgen i så fall. Jag körde ändå dit för att äntligen lyckas möta henne o prata. Jag har hitills inte fått närvara någonstans där hon är och de gånger vi träffats har hon inte ens tittat på mig. Jag tänkte att om jag kör o hämtar dom istället för min man måste hon möta mig.

Det som då händer är att hon inte öpppnar dörren o barnen gråter o alla skriker i hallen. Jag väntade en halvtimme, satte mig i bilen o provade ringa henne o smsa henne utan svar. Hon ringde o fullkomligt skällde ut min man o sa åt honom att komma istället. Det slutade med att hon körde o lämnade dom (10mil tur o retur). Allt för att de inte skulle åka med mig.

Jag kom hem en liten stund innan de kom så när jag såg henne lämna av barnen gick jag ut för att prata med henne.. o återigen försöka förstå vad som är fel. Då lägger hon sig pä gasen o far iväg..

Min man har försökt prata med henne mååånga gånger men det enda svar hon har är att jag inte har med hennes barn att göra. De har en mamma o en pappa, det räcker.

De ska nu på sammarbetssamtal.

Hon har sökt sammarbetssamtal för att hon tycker min man gör helt fel och hon börjar mer o mer se till att barnen kommer mindre o mindre o att min man får mindre o mindre rättigheter.

Jag blir mer o mer ffrustrerad och trött på hela situationen....

Barnen är 8 och 13.

Några spontana tankar?

• Svar på tråden Hon släpper inte ut barnen
  • Anonym (Nya frun)

[quote=75212177][quote-nick]sextiotalist skrev 2015-04-26 08:09:21 följande:[/quote-nick]Det finns mammor som beter sig illa, som gör allt för att ha kontrollen. Det finns män också för den delen. Det kan inte vara så att ts ex har varit gift med en sådan kvinna. En kvinna som använder sina barn som slagpåse. Tro mig, de finns. Min pappas syster tillhör dessa och jag är väldigt säker på att om mina föräldrar hade separerat så hade min mamma sällat sig till den gruppen. Jodå jag har sett hur min mamma kunde bete sig när hon var missnöjd med min pappa.[/quote

Du har det precis på kornet vad det handlar om, sextiotalist.

• sextiotalist
    Anonym (Nya frun) skrev 2015-04-26 08:13:14 följande:

[quote=75212177][quote-nick]sextiotalist skrev 2015-04-26 08:09:21 följande:[/quote-nick]Det finns mammor som beter sig illa, som gör allt för att ha kontrollen. Det finns män också för den delen. Det kan inte vara så att ts ex har varit gift med en sådan kvinna. En kvinna som använder sina barn som slagpåse. Tro mig, de finns. Min pappas syster tillhör dessa och jag är väldigt säker på att om mina föräldrar hade separerat så hade min mamma sällat sig till den gruppen. Jodå jag har sett hur min mamma kunde bete sig när hon var missnöjd med min pappa.[/quote

Min kusin fick höra att om hennes mamma blev sjuk och dog så var det hennes fel, eftersom hon valde att bo hos sin pappa, hon var äldst och så gammal att hon kunde ta det valet. Yngsta kusinen hade inte den möjligheten
  • smulpaj01
    sextiotalist skrev 2015-04-26 07:54:45 följande:
    Det var inte vad mina kusiner minns och inte heller min kompis barn.

De minns en hysterisk mamma som gjorde allt för att de inte skulle gilla pappan och än mindre den nya. Mammorna misslyckades
    Jag och mina syskon förlät aldrig vår farsa och hans nya fru! Aldrig!
  • sextiotalist
    smulpaj01 skrev 2015-04-26 08:20:38 följande:

Jag och mina syskon förlät aldrig vår farsa och hans nya fru! Aldrig!

För att... Vad gjorde de för något oförlåtligt. Var din mamma ett oskyldigt offer eller har ni bara varit enögda.
  • smulpaj01
    Anonym (Nya frun) skrev 2015-04-26 08:13:14 följande:

Enligt min personliga erfarenhet så har din man övergivit sina barn till förmån för dig, och det är något många barn ALDRIG förlåter.

Jag och mina syskons farsa gjorde som din man har gjort och skyllde detta på vår mamma. Så lojt och fegt - helt enkelt oförlåtligt.

Han inbillade sig precis som du verkar göra att barnen helt plötsligt kommer vända sig till sin pappa när de är vuxna, den risken är så gott som obefintlig. Din man har gjort sitt val, han får ta konsekvenserna av det. Tyvärr får hans usla val även konsekvenser för de barn han valt att sätta till världen. Trist!
  • Anonym (Nya frun)
    smulpaj01 skrev 2015-04-26 08:26:34 följande:

Enligt min personliga erfarenhet så har din man övergivit sina barn till förmån för dig, och det är något många barn ALDRIG förlåter.

Jag och mina syskons farsa gjorde som din man har gjort och skyllde detta på vår mamma. Så lojt och fegt - helt enkelt oförlåtligt.

Han inbillade sig precis som du verkar göra att barnen helt plötsligt kommer vända sig till sin pappa när de är vuxna, den risken är så gott som obefintlig. Din man har gjort sitt val, han får ta konsekvenserna av det. Tyvärr får hans usla val även konsekvenser för de barn han valt att sätta till världen. Trist!

Nu var ju min man och hans förra fru skilda sen ett år tillbaka när jag och min man träffades. Hon hade redan under det året börjat underminera hans roll som pappa eftersom hon lämnade min man för en annan man hon träffat på nätet och bytte helt enkelt ut barnens pappa mot en ny "pappa", som hon vill de ska kalla honom för.
  • Anonym (Så trött..)

Nej hon har ingen anledning. Jo, att hon är fruktansvärt arg fortfarande över skilsmässan och att INGEN har rätt till hennes barn. Hon blir arg om jag handlar kläder till dem också tex.

Nej, min man pratar inte om mig med henne. Nej, det har aldrig hänt något som ger henne anledning att vara så här. Mer än att jag är tillsammans med hennes fd. Barnen tycker om mig. Problemet är att hon och hennes mor sitter o pratar väldigt mycket skit om deras pappa o mig inför barnen o det mår de inte bra av.

Jag har aldrig förut försökt o ska verkligen inte försöka fler gånger att prata med henne.

Anledningen till att jag trodde det skulle bli bra att köra dit ensam utan min man va för att då skulle hon behöva märka att jag faktiskt inte är farlig o jag skulle prata vänligt med henne. Det jag skrev i ts om att jag skulle prata med henne o fråga vad det är som är fel hade jag naturligtvis inte gjort om barnen stog bredvid.

• sextiotalist
    smulpaj01 skrev 2015-04-26 08:26:34 följande:

Jag har sett motsatsen. Så hur ni hanterade det är inte lösningen för alla. Min kusins pappa väntade in henne.
  • Anonym (Så trött..)
    Anonym (Nya frun) skrev 2015-04-26 07:49:27 följande:

Jag vet inte vad som händer med en del människor så snart de hamnar bakom en datorskärm? Vanligtvis fredliga och normalbegåvade människor tycks förvandlas till rabiata varelser som går till angrepp mot vilt främmande människor, á la Dr Jekyll och Mr Hyde. Men det räcker med att se Robert Aschbergs "Trolljägarna " så ser man att en del människor uppenbarligen drabbas av dissociativ personlighetsstörning, den ena människan irl är fullt normal medan personen bakom datorn får ett beteende den inte vill kännas vid vid en konfrontation irl.

Har också undrat över detta...min mans ex är verkligen inte ensam om att ha många obearbetade känslor inom sig. Det är en sak jsg förstår nu. Det är intressant att läsa svaren som innehåller så mkt känslor hos den som skriver.
  • Anonym (Nya frun)
    Anonym (Så trött..) skrev 2015-04-26 08:36:33 följande:

Har också undrat över detta...min mans ex är verkligen inte ensam om att ha många obearbetade känslor inom sig. Det är en sak jsg förstår nu. Det är intressant att läsa svaren som innehåller så mkt känslor hos den som skriver.

Håller med dig tillfullo. Så mycket bitterhet och obearbetade känslor.
Svar på tråden Hon släpper inte ut barnen