• Anonym (Så trött..)

Hon släpper inte ut barnen

Jag är i behov av tankar och reflektioner hur jag ska hantera denna situation.

Jag har varit tillsammans med min man i tre år, vi är gifta o har barn. Problemet är att hans exfru verkar fullkomligt hata mig utan att vi någonsin ens har pratat med varann. Det var inte jag som orsakde deras skilsmässa kan jag tillägga. Jag kom in i bilden ett år efter de gjort slut.

problemet är snarare att hon inte tycker att en annan tjej ska ha något som helst med hennes barn att göra. I tre år har hon visat sitt förakt mot mig men barnen har ändå accepterat mig och vi har roligt ihop när vi ses.

Tyvärr är de bara hos oss varannan helg eftersom hon flyttade till en annan kommun i samband med skilsmässan.

I förra veckan fick jag liksom nog av allt så jag bestämde mig för att jag måste lyckas träffa henne o se henne i ögonen för att fråga henne vad hon anser jag gör fel o hur vi kan lösa det. Jag bad därför min man att säga att jag häntar barnen den dagen. Då fick han svar att de stannar hos henne i helgen i så fall. Jag körde ändå dit för att äntligen lyckas möta henne o prata. Jag har hitills inte fått närvara någonstans där hon är och de gånger vi träffats har hon inte ens tittat på mig. Jag tänkte att om jag kör o hämtar dom istället för min man måste hon möta mig.

Det som då händer är att hon inte öpppnar dörren o barnen gråter o alla skriker i hallen. Jag väntade en halvtimme, satte mig i bilen o provade ringa henne o smsa henne utan svar. Hon ringde o fullkomligt skällde ut min man o sa åt honom att komma istället. Det slutade med att hon körde o lämnade dom (10mil tur o retur). Allt för att de inte skulle åka med mig.

Jag kom hem en liten stund innan de kom så när jag såg henne lämna av barnen gick jag ut för att prata med henne.. o återigen försöka förstå vad som är fel. Då lägger hon sig pä gasen o far iväg..

Min man har försökt prata med henne mååånga gånger men det enda svar hon har är att jag inte har med hennes barn att göra. De har en mamma o en pappa, det räcker.

De ska nu på sammarbetssamtal.

Hon har sökt sammarbetssamtal för att hon tycker min man gör helt fel och hon börjar mer o mer se till att barnen kommer mindre o mindre o att min man får mindre o mindre rättigheter.

Jag blir mer o mer ffrustrerad och trött på hela situationen....

Barnen är 8 och 13.

Några spontana tankar?

• Svar på tråden Hon släpper inte ut barnen
  • Anonym (Så trött..)

Vill klargöra lite

jag är själv en försiktig lugn människa som verkligen inte vill lägga mig i föräldraskapet eller "hålla låda" Jag har inte nägon gång tidigare tvingat mig på henne pä något vis.

det har varit några gånger att barnen velat ha med mig på uppvisningar men där hln tydligt sagt att de inte får va med om jag kommer m.m. Inte ens då har jag pratat med henne.

Jag hade mer än gärna låtit bli att bry mig om det inte varit att jag tyvärr får se att min man fär ta så mkt skit. Hon ringer o skäller ofta o hon bestämmer o ändrar allt. Hon kör över honom totalt o han är alldels för snäll.

När jag vet att mkt av detta är pga att hon hyser sådant agg mot mig, en person hon aldrig pratat med så tänkte jag att jag skulle ta chansen att visa att jag inte är farlig o att jag vill prata med henne på ett vänligt vis.

Till saken hör att när hon för två år sedan hade pojkvän skickade hon honom att hämta barnen efter tre veckors bekanskap. Min man o jag smäpratade glatt med honom i hallen.

Men tack för era svar. Jag har insett att jag inte ska försöka.

Jsg blir tyvärr bara så frustrerad. Tex ska hon åka en månad med dom pä semester men vi fick enligt henne inte ta med barnen pä en veckas semester. Allt är pga att han har en ny kvinna som hennes barn faktiskt trivs med.

• elmadumle

Varför ska mamman lämna ut sina barn till någon hon inte vill lämna de till? tycker pappan verkar konstig som tyckte det var en bra ide, och ts du borde lämna mamman ifred, du träffar ju barnen ändå men låt pappan sköta hämtandet hädanefter.

• Ess
    Anonym (Så trött..) skrev 2015-04-25 23:17:54 följande:

Jsg blir tyvärr bara så frustrerad. Tex ska hon åka en månad med dom pä semester men vi fick enligt henne inte ta med barnen pä en veckas semester. Allt är pga att han har en ny kvinna som hennes barn faktiskt trivs med.

Jag skriver det igen. Umgängesavtal!!
    Ser han till att skaffa ett sådant så kan hon inte bråka och dra in på hans tid med barnen.
    Han kan ta upp det på samarbetssamtalet, vägrar hon så skaffar han en advokat och tar det till tingsrätten. Är det så mycket bråk, så är det bra att ha svart på vitt vilka dagar och veckor som är hans, även vilka högtider han har.
  • Ess
    elmadumle skrev 2015-04-25 23:21:30 följande:

Varför ska mamman lämna ut sina barn till någon hon inte vill lämna de till? tycker pappan verkar konstig som tyckte det var en bra ide, och ts du borde lämna mamman ifred, du träffar ju barnen ändå men låt pappan sköta hämtandet hädanefter.

Så stora barn ska kunna gå ut själva till bilen. Har dom en fast tid dom hämtar på, så går barnen ut vid den tiden, 13 åringen borde kunna klockan.
    Dom kan även skicka ett mail dagen innan hämtning för att påminna barnet/barnen.
  • Anonym (Fio)

Hänger inte med, visste ens biom att du skulle komma? Det verkar inte så. Då är det inte märkligt att hon blir irriterad om du dyker upp som gubben i lådan, inte heller att barnen blir chockade och oroliga om de inget visste.

• elmadumle
    Ess skrev 2015-04-25 23:32:55 följande:
    Så stora barn ska kunna gå ut själva till bilen. Har dom en fast tid dom hämtar på, så går barnen ut vid den tiden, 13 åringen borde kunna klockan.
    Dom kan även skicka ett mail dagen innan hämtning för att påminna barnet/barnen.
    Spelar ingen roll, vill mamman inte att ts hämtar så ska hon inte göra det heller. Hon tränger sig på och gör saken bara värre. Pappan och mamman sköter hämtande och lämnande.
  • Anonym (haha)

Barn på 8 och 13 (!) år står och gråter i hallen? Eller hur hahaha

• Anonym (Fio)
    elmadumle skrev 2015-04-25 23:54:30 följande:
    Spelar ingen roll, vill mamman inte att ts hämtar så ska hon inte göra det heller. Hon tränger sig på och gör saken bara värre. Pappan och mamman sköter hämtande och lämnande.
    TS verkar ju dessutom dykt upp utan förvarning. Håller dock med ess om att de borde göra ett umgängesavtal samt att hämtning och lämning bör ske via skola/förskola. Har mamman ensam vårdnad dock kan TS inte hämta dem dör utan hennes godkännande.
  • Anonym (Så trött..)

Pappan hade berättat att jag skulle hämta. Jag knackade försiktigt på dörren o lät det sedan vara. Barnen försökte ta sig ut o de öppnade även ett fönster som hon smällde igen. Jag gick sedan o satte mig i bilen o smsa henne att om hon inte ville träffa mig kunde hon bara släppa ut dom. 13åringen smsa mig om att de inte fick gå ut. Mamman stog vid dörren.

återigen, för två år sen skickade hon sin nya kille hem till oss efter ett par veckors bekantskap. Jag försökte första gången efter tre år. O det va för att jag va i närheten o min man skulle slippa köra tio mil med vår bebis.

• Anonym (Linn)
    Anonym (Så trött..) skrev 2015-04-26 00:17:01 följande:

Pappan hade berättat att jag skulle hämta. Jag knackade försiktigt på dörren o lät det sedan vara. Barnen försökte ta sig ut o de öppnade även ett fönster som hon smällde igen. Jag gick sedan o satte mig i bilen o smsa henne att om hon inte ville träffa mig kunde hon bara släppa ut dom. 13åringen smsa mig om att de inte fick gå ut. Mamman stog vid dörren.

återigen, för två år sen skickade hon sin nya kille hem till oss efter ett par veckors bekantskap. Jag försökte första gången efter tre år. O det va för att jag va i närheten o min man skulle slippa köra tio mil med vår bebis.

Men du visste ju att du inte var välkommen. Så varför förstöra för barnen genom att tränga sig på? Om nu pappan informerat att du kom fick han väl ett nekande svar?
Svar på tråden Hon släpper inte ut barnen