• elmadumle

Hon släpper inte ut barnen

Varför ska mamman lämna ut sina barn till någon hon inte vill lämna de till? tycker pappan verkar konstig som tyckte det var en bra ide, och ts du borde lämna mamman ifred, du träffar ju barnen ändå men låt pappan sköta hämtandet hädanefter.

• elmadumle
    Ess skrev 2015-04-25 23:32:55 följande:
    Så stora barn ska kunna gå ut själva till bilen. Har dom en fast tid dom hämtar på, så går barnen ut vid den tiden, 13 åringen borde kunna klockan.
    Dom kan även skicka ett mail dagen innan hämtning för att påminna barnet/barnen.
    Spelar ingen roll, vill mamman inte att ts hämtar så ska hon inte göra det heller. Hon tränger sig på och gör saken bara värre. Pappan och mamman sköter hämtande och lämnande.
  • elmadumle
    Anonym (Så trött..) skrev 2015-04-26 00:28:57 följande:
    För att hon hade valet att inte prata med mig. Bara släppa ut barnen. Jag skulle aldrig någonsin tränga mig på henne. Eller försöka gå in.
    Men du förstår inte, hon vill ju inte att du hämtar barnen, varför ska hon då släppa ut de till dig? backa, håll dig borta från mamman och umgås med barnen när de är hos er.
  • elmadumle
    Brumma skrev 2015-04-26 07:37:15 följande:
    För att pappan väljer att TS skall hämta. Barnen kan gå ut om mamman har svårt att bete sig som en normal människa..
    En förälder är aldrig tvungen att lämna ut sina barn till någon de inte vill, ts gör bara saken värre när hon beter sig som hon gör.
  • elmadumle
    Brumma skrev 2015-04-26 16:03:36 följande:
    Barnen ville åka till pappan.

och jo. En förälder måste lämna ut barnen för umgänge.. Även om det inte finns ngn dom så finns det ett överenskommet umgänge. Mamman bryter mot det genom att inte släppa iväg barnen överenskommen tid.

Ngt som med största sannolikhet kommer ligga mamman i fatet om pappan stämmer för att få en dom på umgänge. Vilket jag hoppas han gör om de inte kommer fram till en överenskommelse hos familjerätten.
    Till den andra föräldern ja. Här är det pappan som är största idioten som trots att han vet att mamman inte vill ha med ts att göra tycker det är ok att ts hämtar, och ts handlar också idiotiskt som inte kan hålla sig borta utan måste konfrontera mamman. Hoppas att mamman får genom att överlämnandet ska ske mellan föräldrarna,eller att bytet sker på skolan, har svårt att tro att ts kan få en dom på att hon ska få rätt att hämta barnen om mamman motsätter sig det.
Svar på tråden Hon släpper inte ut barnen