• isali

BIM maj 2015

Alltså! Ni är grymma! Måste bara säga det! Tack för att ni tar er tid, redigerar och hjälper sånna som oss som är helt vilsna, haha!

Vet inte hur osäkra clearblue är efter 7 timmar, men jag öppnade upp morgonen test och såg då klart ett streck.

Detta är efter redigering!

• isali
    mkes skrev 2015-04-21 16:57:43 följande:
    Man tycker ju inte att det ska visa så starkt om man inte är gravid! Hur ser det ut oredigerat??
    Men! I egenskap av någon som fått väääldigt tydliga streck på cb utan att vara gravid så litar jag inte helt på dem. Vad har ni annars för test i Sverige som ska vara bra? Förvånad
    Man tycker ju inte det! Men jag tror ingenting förrän jag har tagit ett veckoindikator .. De där stickorna vägrar jag ta! Tror det är fel på just den omgången. Annars har jag ett RFSU (testa tidigt). Det hade jag tänkt testa imorgon! Sen kommer veckoindikatorn, som jag hade tänkt prova i övermorgon!
  • isali
    Symetrical skrev 2015-04-21 18:25:02 följande:
    Helt obegripligt! Bör skriva och klaga. För någon. Någonstans.

(För övrigt funkar inte mina emoji alls här! Blir bara frågetecken. Lätt dagens i-landsproblem!)
    I agree to agree! Vad har familjeliv emot emojis? De sprider ju bara glädje!
  • isali
    lanylena skrev 2015-04-22 15:24:48 följande:

Något som ska ändras eller läggas till?

ÄL-lista

18-20/4 daoan19/4 Aniroma, crystalised20/4 Syllin

21/4 lanylena, Brinkly21-25/4  Symetrical22/4 malink80

26/4 Ljh8727/4 Hanzi28/4 halo83, Angdev, Fronten29/4 Otti, E90A

30/4 Kolan911/5 Jullan1989

1-2/5 cleo2/5 debbie853/5 Spring16

6/5 Donner82

BIM-lista 

27/4 Miniimy2/5 Fiijah89, Carolaj83, cocospaj, crystalised2-4/5 daoan3/5 Aniroma5/5 lott776/5 lanylena, Mlan, malink80, Syllin, Brinkly

8/5 Tett90

9-10/5 eg90

10/5 Ljh8711/5 sowe81, Hanzi12/5 halo83, Angdev, Fronten14/5 E90A

14-15/5 cleo

15/5 Kolan9116/5 debbie85, Fian88, NellieMeja17/5 Spring16, EliWe18/5 Jullan1989 20/5 MartinaLarsen, Donner82

21/5 mkes25/5 Moannaa

Sätt in mig på 4/5.

Denna månad ska jag försöka trappa ner med test. Lite besviken sen spöktesten. Inte gravid fick jag på digitalt idag! Vi hade sex i lördags och ÄL i måndags tror jag. Så förhoppningsvis kanske vi prickade!
  • isali
    Donner82 skrev 2015-04-22 19:40:07 följande:
    Det där är ett streck!! :) Jag tror du är gravid!

Ledsen att göra dig och Symetrical besvikna. Men tog ett digitalt idag och det stod "Inte Gravid". Så nu blir det att inte test knarka! Att inte fokusera och bara ta det lugnt :)

Öppnade av ren nyfikenhet (har dock ingen aning hur det ska se ut i de digitala). Såhär såg dock mitt ut!

Hur ska ett negativt vs positivt se ut på sinsidan?

• isali
    mkes skrev 2015-04-22 22:20:16 följande:
    Konstigt att vi båda fått svaga streck på gravtest och starka streck på ältest. Obestämd

Verkligen! Hade kunnat tro att jag hade ÄL OM jag hade fått några ordentliga ÄL flytningar, men alltså. Jag har ingen aning vart jag står i hela jäkla menscykeln. Ska ringa BM imorgon och se om hon kan kolla upp mig eller något, haha.

Nu har dock mina ÄL-test börjat avta i färg. Hur ser de ut för dig? Still going strong? Obestämd

• isali
    Donner82 skrev 2015-04-22 22:28:04 följande:

Hm... vet inte hur de ska se ut när man öppnar ett test. Jag kör med testlagrets.
    Tyckte ditt förra test var ganska tydligt - konstigt att det inte blev starkare. Denna väntan... 

När har du BIM?

Jag går bara och längtar efter ÄL...

Alltså, jag kunde svära på att det var ett svagare plus, men alltså. Ja! Nu har jag ock fått förklaringarna till morgon ilningarna och illamåendet i magen. Har börjat äta träningsrelaterade tabletter. Och på hemsidan läste jag idag att om man är ovan och ny med dom, så kan man ha ont i magen och illamående. 

Bra att jag inte tänkte på det liksom! Ahh, seriöst så drygt.

Ja, jag gissar på den 4/5. Men jag vet faktiskt inte. Hade ingen mens förra månaden, den skulle ha dykt upp den 5/5. Jag är alltså på BIM+17. Så ärligt talat, ingen koll alls!

• isali
    Kixpix skrev 2015-04-29 14:49:43 följande:

Jag har läst om att många har fått svamp och UVI när ägget fäster. Men om man ska tro på det eller ej får man avgöra själv :) tänkte som sagt först höra med min syster! Och som sagt, mensvärk NU när BIM är om ca 2 veckor...

Har typ idag fått svamp och halvt UVI. Hade ÄL den 20 april tror jag. Iochmed att mensen inte dök upp senast så har jag knappt koll! Har varit ett testfreak men nu har jag hållt mig ifrån massa tester den närmsta tiden. Inget sen ÄL iaf! Tror BIM är 3/5.
  • isali
    Kixpix skrev 2015-04-29 16:13:52 följande:

Oj! Det var ju skrämmande likt mig! Just det här med svamp har jag haft EN gång tidigare och det var måååånga år sedan. Därför blir jag lite nojig att jag helt plötsligt får svamp och UVI samtidigt. Äter dock penicillin mot min UVI MEN det fanns ingen påväxt på odlingen på urinen, därför fattar jag inte vad det är då jag hade typiska symtom för UVI. Känner typ inte igen mig själv.

Man kan ju också reagera olika på hormonerna i kroppen från kvinna till kvinna. Vissa är mer känsliga och vissa känner ingenting alls..

Har dock haft svamp 2 gånger tidigare. Men jag höll på att tappa hakan när jag läste detta så jag var tvungen att kommentera, haha. Nu senare har jag inte känt av något. Mest UVI känningar på morgonen. Alltså hur liksom? Hmm. Konstiga tjejkroppen. Känner mig dock inte gravid. Börjar dock känna mig sjuk tror jag?

Nåväl. Till helgen hoppas jag att mensen kommer. Då brukar svampen försvinna för mig. Eller lindrad iaf. Självklart hoppas jag att inte mensen kommer. Men jag beställer nog test imorgon kväll. Så kommer de först på måndag. Och så får man se helt enkelt ;)
Svar på tråden BIM maj 2015