• isali

BIM maj 2015

Symetrical skrev 2015-05-09 07:35:57 följande:

I wish!

Har en brännande känsla i nedre delen av magen idag och mår löjligt illa. Dock lite ont i halsen också, så misstänker att jag är lite allmänt krasslig. Inte direkt högre temp (0,1 grad) och starkt på äl-testet IGEN! Släpp då äggfanskap!!!

Vilket envist jäkla ägg! Kom igen ägget, kom igen!
  • isali
    debbie85 skrev 2015-05-09 20:38:13 följande:

Ni som redan plussat eller varit gravida tidigare, hur tidigt började ni få graviditetssymtom? För mig har det bara gått 3-4 dagar sen ägglossningen men det känns som att jag har en del symtom. Kommer inte ihåg att jag hade några symtom alls typ förutom ev trötthet innan v 7 förra graviditeten. Jag inbillar mig va?

Kroppen kändes bara annorlunda. Efter en vecka! Det första symptomet var att jag vaknade, gick på toan och såg i spegeln att jag såg ut som sängen på kroppen. Samma sak med soffan. Fick lätt märken efter byxor, mycket vätska i kroppen. Andra symptomet var gasig, är iof det än. Sen trötthet, illamående och tillslut de spända och ömmande brösten som gjorde ont bara man gick nedför trappen. Testade på BIM -3 och fick plus på CB!
  • isali
    Symetrical skrev 2015-05-10 07:31:24 följande:

Hahaha. Det är vad jag kallar nedsläpp det! Hur var tempen nu idag då?

Själv fick jag lite rött på pappret när jag torkade mig nyss, liten tempdipp och vattniga flytningar. Kan det äntligen vara på väg att släppa månne!?!???

Det hoppas vi då! Nu jäklar blir det nedsläpp. Woho!
  • isali
    Liam05 skrev 2015-05-10 09:42:36 följande:

Såhär såg testet ut..

Jag skulle säga att du är gravid. Vänta en två dagar och ta ett CB med veckoindikator!
  • isali
    Liam05 skrev 2015-05-10 10:25:56 följande:

O det känns som att mensen ska komma vilken sekund som helst, molar o ilar o ibland sticker det till vid livmodern.

Springer på toa direkt för o kolla om mensen kommit, men ingenting.

Antingen tidigt MF eller gravid. Men trot inte alls på det första, min magkänsla säger preggo. Du kan ju vara låghormonare!
  • isali
    Symetrical skrev 2015-05-11 14:21:35 följande:
    Så bra! Håller tummarna att möget håller sig borta.

Här hemma ligger jag och funderar på om ägget äntligen släppt... Som om det hjälper att fundera på det. Som om spekulationerna leder någonvart... Kanske bättre att hämta hem sonen från dagis istället, så att man får något annat att fokusera på...
    Herregud vad mötto du har det! Lider med dig :/ Alltså, varför vill det liksom inte bara lossna?
  • isali
    Symetrical skrev 2015-05-11 14:18:03 följande:

Tiotusenkronorsfrågan: Har helvetet släppt nu, eller är det svagare igen bara för att det är eftermiddag..!? Suck.

Konstigt att det är morgonurin testerna som är starkare. Man ska ju inte ta på morgonurin (vad jag hört iaf). Men jag hoppas att det har släppt! Jag tror det och håller tummarna. Långjäkla gorm ägg du har! Serious, it's not funny :/
  • isali
    Maka94 skrev 2015-05-11 13:53:25 följande:

Nu har jag köpt test, om jag bara vågar så ska jag prova testa imorgon :)

Håller tummarna! När hade du BIM igen? :)
  • isali
    Symetrical skrev 2015-05-11 15:30:00 följande:

Ja, det kan man ju fråga sig!!! Men så är jag ju "bara" på cd 42!

Var det inte typ då ditt preggoäggo släppte?

Yes it was! Så nothing is impossible ;) Jag tror på det där ägget! Äggrackare alltså, kom ihåg att påminner ungen om vad den utsatte dig för ;)
  • isali
    Symetrical skrev 2015-05-12 08:30:32 följande:

Äntligen!!

Lägg gärna till mig på bim 20/5.

Woopidoo!
  • isali
    Symetrical skrev 2015-05-12 13:27:20 följande:

Kruxet är bara att tar det sig nu mot förmodan blir ju ändå bf i februari, väl..!? :'-(

Nje. Det tror jag inte? Beror ju när man räknar ifrån. Om man räknar från mensen. Så ja. Men det är ju lätt att räkna ut :)
  • isali
    Symetrical skrev 2015-05-12 18:23:27 följande:
    Hahaha. Kan ju knappast räkna från senaste mensen, med tanke på att kroppen hoppade över en och jag isf redan skulle vara i v 6, utan att ena ha haft äl än! :'-D

Räknar jag från äl blir bf 2/2 -16. Får jag vara med i er tråd ändå, om det mot förmodan skulle ta sig nu? Jag kan justera om skiten så att jag får bf 31/1 istället isf!

Hahahaha. Nä, jag vet. Dåligt skämt! Satana alltså, hade det inte varit skönt att gå in vecka 6 direkt alltså ;) Ja, men det måste du ju justera. För jag kan inte hoppa fram en månad alltså.

Känner mig som som din egna lilla stalker alltså ;) Bara lite halvt sådära creepy tjej. Nåmen!  En graviditet vore ju liksom bra, helst igår alltså Skål

• isali
    Maka94 skrev 2015-05-12 19:44:49 följande:

Höll nyss på att spy av åksjuka på bussen hem från jobbet, känner mig inte alls som jag brukar. Har aldrig hängt förut.. Men ändå inget plus imorse :(

Nämen! Ett bra symptom :) Håll ut några dagar, till BIM. Så håller jag tummarna ;) Enklast så, då blir du inte besviken!
  • isali
    Symetrical skrev 2015-05-19 07:32:36 följande:

Äl +6 idag och såhär ser kurvan ut. Hade en liten tempdipp igår, så förväntade mig lägre idag och spottings när som precis som förra månaden. (Då vart lutealfasen bara 7 dygn) Dock var tempen högre idag igen och inga nattliga svettningar som alltid brukar börja ett par dygn innan mensen dyker upp. Med andra ord är inte hoppet ute än i alla fall!

Lookin good! Väntar med spänning :)
  • isali
    Symetrical skrev 2015-05-20 07:20:40 följande:

Nattliga svettningar + tempdipp => snart spottings + mens.

Noooo! Säg inte sådär. Vad har du för spottings? Så trist om det skulle vara fallet. Men jag är hoppfull! Det är det sista som lämnar en :)
  • isali
    GlitterLina skrev 2015-05-20 13:32:28 följande:

Jag fick detta idag..

Bara jag som ser nåt supersvagt??

Har inte Bim förrän 26..

Ser tyvär inte, kan vara grundstrecket eller så är det ett svagt streck. Håller tummarna! :)
  • isali
    Symetrical skrev 2015-05-21 06:51:41 följande:

Här vart det ytterligare tempdipp och mens som på beställning tidigt i morse. Aja, det var väntat och känna okej (med en massa trevligheter inbokat här framöver.

Hoppar över till junitråden, men fortsätter följa er andra här med spänning!

Nooooooo! Vad tråkigt :/ Jättetrist! Fasiken alltså, dumma dumma mens. 
  • isali
    siz skrev 2015-05-21 07:51:01 följande:

Helvette!! Gjorde ett test imorse (kunde inte hålla mig) och jag är inte gravid...suck! Så nu får jag vänta tills JUNI....Nu ska jag börja med en ny strategi! Jag ska radera alls mina ägglossningsappar, kasta alla mina ägglossningster, sluta äta rosenrot och sluta skriva ner dagar vi myser. Nu ska jag "sluta tänka" och bara köra på som ingenting. Lycks till mig själv :(

Låter jättebra! Gjorde precis samma sak. Slutae med att jag lev skenis, och det blev droppen. Månaden efter var jag preggo! Håller tummarna :)
Svar på tråden BIM maj 2015