• isali

BIM maj 2015

lanylena skrev 2015-04-19 20:30:41 följande:

Här kommer bilden också.

Coolt! Vi är rätt synkade ;) ska bli kul att följa dig!
  • isali
    Desideri skrev 2015-04-19 21:52:28 följande:

Idag har jag fått den där typiska äl smärtan som inte går att ta miste på så ÄL är alltså igång. Men sambon vill inte försöka. Vi hade bestämt att börja 22e som tidigast och dessa ynka 3 dagar spelar tydligen jättestor roll. Känner mig så besviken och ledsen som nu får vänta 1 månad för att äl kom 3-5 dagar tidigare än tänkt. :/

Men va? Det lät ju töntigt! Våldta honom!

Har du tagit ett ÄL test? Just in case!
  • isali
    Desideri skrev 2015-04-19 22:27:08 följande:

Tog precis nyss ett för några minuter sen, hade inte tänkt ta egentligen för det har alltid visat positiv alla andra gånger jag haft denna äl smärta. Även detta test visade positivt så jo det är ÄL på gång. :/

Okej! Varför är just den 22a ett sånt magiskt datum? Varför skippa en chans ÄL chans när det bara handlar om ynka 3 dagar? :/ Lät ju himla tråkigt!
  • isali
    Desideri skrev 2015-04-19 22:47:26 följande:

Förra cykeln blev lång och ställde till det när äl skulle infalla. Det blev beräknat att jag skulle ha äl 22e april och enligt appen skulle jag kanske inte ens ha äl i maj (för att genomsnittslängden på cykeln blev jättelång) och vi skulle från början börja försöka i maj. Då bestämde vi att vi kunde köra på cykeln i april (beräknad äl blev senare 24/4) förutsatt att vi började som tidigast den 22-23e april så beräknat inte skulle bli så tätt inpå jul/nyår. 

Om det skulle ta sig nu på första försöket så skulle beräknat bli 10 januari vilket han tycker är för tidigt...

Tänk om detta skulle vara enda chansen, och han vill inte det? Finns chans att föda i sjunde månaden, och få blir det ju ändå ett 2015 barn. Jag är ledsen, men tycker att han har ett konstigt tänk.
  • isali
    Desideri skrev 2015-04-19 22:47:26 följande:

Förra cykeln blev lång och ställde till det när äl skulle infalla. Det blev beräknat att jag skulle ha äl 22e april och enligt appen skulle jag kanske inte ens ha äl i maj (för att genomsnittslängden på cykeln blev jättelång) och vi skulle från början börja försöka i maj. Då bestämde vi att vi kunde köra på cykeln i april (beräknad äl blev senare 24/4) förutsatt att vi började som tidigast den 22-23e april så beräknat inte skulle bli så tätt inpå jul/nyår. 

Om det skulle ta sig nu på första försöket så skulle beräknat bli 10 januari vilket han tycker är för tidigt...

Tar ju dessutom några dagar för ägget att fästa! :) övertala han nu!
  • isali
    Symetrical skrev 2015-04-20 06:27:15 följande:

Yaaaay! Bättre sent än aldrig!

Har du äl-flytningar också?

Yay! I know ;) Ingen aning alltså. Haft jättelång jobbhelg, så jag har faktiskt inte tänkt på det. Tog ett random ÄL test när jag kom hem. Förhoppningsvis!
  • isali
    Symetrical skrev 2015-04-20 10:08:40 följande:

Annars vet du väl vad positivt äl-test kan indikera..!?

Jag vet ;) Men all test har varit så jäkla negativa! Så det känns inte som att det skulle vara det. Om jag inte är låghormonare eller nåååå. Bara invänta att strecket ska bli svagare så ser vi ;)
  • isali
    Desideri skrev 2015-04-20 08:31:15 följande:

Lika bra att ta bort mig ut listan.. Det blir inget denna månad. :/

Men ååååh, vad tråkigt! :/
  • isali
    Symetrical skrev 2015-04-20 10:58:18 följande:
    Eller fortsätter vara starkt!

Nej, säg inte sådär ;) Det kommer att bli svagare, sådeså!

• isali

Har världens molvärk idag i magen, nästintill illamående. Typ som kramp!

ÄL testet var lika starkt idag som igår, så ägget har nog inte släppt än. Blir nytt test ikväll! :)

Svar på tråden BIM maj 2015