Anonym (Been there) skrev 2015-03-28 15:31:24 följande:
TS, din flickvän behöver stöttning, o förståelse, inte hårda ord o anklagelser, hon är troligtvis mkt medveten om att och hur farligt det är, det hjälper inte! Stötta henne! Prata med henne, all minskning är bra, så om de bara är en mindre än igår så är det ett steg i rätt riktning. Tjat, hårda ord, länkar o filmer ökar hennes ångest o gör det värre, då röker man mer.......
Min första grav kunde jag inte sluta pga min partner betedde sig som en idiot o tjata bråka o tjafsa, det var hemskt att röka men jag klarade inte av att låta bli pga honom,
Min andra grav med en annan sa faktiskt till mig att de e lugnt men du kan väl minska det iaf lite. Bara att få höra dom orden så hände ngt, slutade direkt o det var inte alls svårt. Nu sluta ju detta i MF en v senare och alla fungerar olika.
Är grav nu igen, plussa för en v sedan, oplanerat, min sambo lämna mig 2 dagar efter pluss o sa saker man aldrig säger till nån, har inte lyckats hålla mig från rökningen, men det skall ta tags i när jag får lite mer kött på benen o stöttning från omgivningen, dock inte honom :(
men vänta nu..-det är alltså någon annans fel att du rökte?
känns ju ansvarsfullt att inte ens ta ansvar för sina EGNA handlingar, hur går det att vara mamma då