Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Rataxes skrev 2016-07-01 22:22:28 följande:
    Här skylls inte på Zara, det enbart konstateras att artisten i fråga har en förmåga att locka till sig avskum till publik.

Bokstavskombinationen förstår inte bättre.
    Jepp. Jag angav ett indirekt samband.

Hon är innerligt avskydd av skrikhögern.

En ung tjej som tar sig ton och dessutom är mycket framgångsrik. Sånt kan få vilken nattmössa som helst att börja vaja på´halv stång.

Den där nattmössestaten där skatt är stöld utom till polis och militär, där är nog inte Zara Larsson välkommen. 

Ser att du är Zara med henne, ett klassiskt sätt att förminska en kvinna bland nattmössestatssvärmareSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2016-07-01 22:33:53 följande:
    Du förstod således inte. Gott så. Något annat var inte att vänta.
    Klart jag förstod. Du insinuerade att det finns ett samband mellan våldtäkter och Zara Larssons uppträdanden

"Vad är det förresten hos den där Zara Larsson som lockar fram så många sexövergrepp hos publiken? "

Det är rätt avskyvärt att påstå att det är något hos henne som lockar fram sexövergrepp.

Men så har du ju också nattmössan på.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2016-07-01 22:38:12 följande:
    Givetvis. Det finns inte mer islamister i något annat svenskt parti än i MP. Men nu när MP har blivit granskade av media - efter många år av ickegranskning - så lär Vänsterpartiet locka till sig mera islamister.

Jag är inte särskilt aktiv på FL i jämförelse med Hallelujasektens medlemmar.
    Ja, det har jag ingen uppfattning om. Det är möjligt att Rataxes är mer aktiv än du.

Fyndigt med hallelujasekt om nattmössorna, hursomhelst.

Bland utopier måste det vara den tokigaste av dem alla, nattmössestaten alltså.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-07-01 23:09:38 följande:
    Du blir alltid så aggressiv och gastar om vänster till höger och vänster när du gör bort dig och någon påtalar det. Zara Larssom "lockar" inte fram sexförbrytare utan sexförbrytarna är ansvariga för sina egna grisiga handlingar. Alltid.
    Nej med det citatet kan man verkligen påstå att Rataxes blev ertappad med byxorna nere - och hen var inte lustig att skåda.

"Vad är det förresten hos den där Zara Larsson som lockar fram så många sexövergrepp hos publiken?", Rataxes funderar.
  • FDFMGA
    SmalaSara skrev 2016-07-01 22:52:17 följande:
    Nej, det är ingen rimlig synpunkt. Det enda rimliga försvaret för denna kampanj är att "vi HOPPAS att fler.... Osv" De kan omöjligen veta om det blir effekten i förväg. Nina Rung är inte polis heller. Hon är anställd av Polismyndigheten som utredare. Förmodligen som någon form av expert på genus eftersom hon är "genusvetare". Jag känner rätt många poliser. De tar fram skämskudden när armbanden kommer upp.
    Det är möjligt att tanken är fel, eller att jag tycker att den är fel, snarare.

Jag har svårt att värja mig mot argumentet att man inte ska behöva gå med en "skylt" som förklarar att ett brott inte är tillåtet.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2016-07-01 22:54:21 följande:
    Med hallelujasekten menas regeringens väckelsemöte om integration i höstas där de sjöng hallelujasånger. Barockt tyckte många om det.
    Jaha, jag trodde du syftade på den nyliberala hallelujakören om en nattmössestat där skatt är stöld - utom skatt till militär och polis.

Det andra har gått mig förbi - åtminstone i den version som silats genom ditt intellekt.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2016-07-01 23:41:07 följande:
    Om du skulle vidga dina vyer och ta del av internets härliga informationskanaler så skulle även du ha blivit uppmärksammad på när Stefan Löfven sjöng hallelujasånger i ena stunden och i andra stunden lyssna till personer som påstod att det inte finns någon svensk kultur - förutom sexövergreppskulturen då som svenskar alltid har ägnat sig åt, enligt feministmaffian.
    Äsch. Det är klart att det finns en svensk kultur. Det är ju därför SD är så illa sedda, ett parti med värderingar som ligger bortom den svenska kulturens.

Nej, jag menar som Löfven att det är synnerligen viktigt att värna grundläggande svenska värderingar mot allehanda figuren som ser tjejer som horor och viftar med sina rör.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2016-07-02 00:21:01 följande:
    Nu hittar du på en massa strunt. SD värnar mer om svensk kultur och svenska värderingar än något annat parti. Mångkultur är de andra partiernas värdeord och Sverige har bara varit mångkulturellt i några decennier. Angela Merkel, som PK-eliten ville ha som Nobelpristagare, har sagt många gånger att mångkultur är en myt, en illusion, något som inte fungerar i samhället.

Stefan Löfven hittar hela tiden på nya ord och formuleringar för att försöka locka tillbaka sossar som har gått över till SD. För bara ett år sen skulle det vara otänkbart att Löfven pladdrade om svenska värderingar.
    Ville pk-eliten ha Merkel som nobelpristagare?

Ja, mångkultur är en myt, åtminstone så att värderingar som exempelvis de SD eller islamister företräder ska anses som en del av någon slags palett där allt har lika stort inflytande. 

Den svenska kulturen är självklart överordnad och därför existerar det inte någon mångkultur i egentlig mening, men heller ingen monokultur.

Panta rei.
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-07-02 00:21:17 följande:
    Kanske inte är så konstigt egentligen, den gamla vanliga principen "hat föder hat". Att hatiska människor i sin tur blir hatade av andra hatare hör väl snarare till vanligheterna.
    Jag betraktar inte henne som en hatare.

jag känner mig inte ens träffad som man. Hon är så ung, knappt äldre än mitt äldsta barn, så begåvad och har fått möta så mycket av det fega anonyma hatet.

Det är inte lätt att vara ung tjej i dagens Sverige. Och en framgångsrik sådan som dessutom är offentlig lockar fram en massa varelser från kloakerna.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?