Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

nihka skrev 2016-06-28 19:45:16 följande:
    Äsch. En del gnäller på ALLT!
    Ja, det är helt makalöst.Skrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-06-28 22:33:10 följande:
    Om det är en enklare mening och inte på utrikiska så kan säkert Stefan själv skriva!
    Möjligt.

Han kommer ju inte från den klass där det är självklart att man skolas in så att man får en snudd på perfekt engelska. Även Fälldins engelska brukade kritiseras. 

Personligen anser jag inte att vi bara ska representeras av politiker med ursprung i över- eller medelklass och jag uppfattar det som att Löfvens engelska blivit avsevärt bättre under hans tid som statsminister. Förmodligen får han lektionerSolig 

Att klaga på att en medarbetare råkar trycka på m-tangenten i stället för m-varianten är bara skitnödigt, särskilt om man själv inte klarar av att skilja mellan de och dem.

Jag är helt övertygad om att Löfven fixar denna lilla grammatiska test på småskolenivå.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2016-06-30 10:37:13 följande:
    Jag ser att KD får 2,8% i samma undersökning, det lägsta resultat någonsin hos Novus. Undra om Sara Skyttedal har korkat upp champagnen..
    Mm, grädde på mosetSolig

Ebba Busch Thor tillhör inte mina favoriter precis. 
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2016-06-30 11:44:06 följande:
    Ja nu är de snart upp i siffrorna som fick Juholt att sparkas...
    Mm, suveränt att allt fler förstår vilket utmärkt arbete regeringen gör. Fortsätter S att öka så kan det bli riktigt intressant till nästa val. Med lite tur kan vi då få en samarbetsregering över blockgränserna eller åtminstone ett mer formaliserat samarbete än några enstaka energiuppgörelser.

Och möjligheten till att KD äntligen förpassas ut ur riksdagen är ju lysande klarSolig
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2016-06-30 22:03:55 följande:
    Den av regeringen utsedde rikspolischefen, Dan Eliasson, även känd som sångare i Bad Boo Band som gjorde låten "knulla i bangkok". har kommit med den listiga idéen att dela ut något slags "anti-taharrush"-armband som förmodligen kommer att göra lika mycket för kvinnors trygghet som vad dekaler på ambulanser/brandbilar med texten "kasta inte sten" skulle göra för blåljuspersonalens arbetsmiljö.
    Aha, spännande med polisen. Polis och militär är väl nästan det enda staten har ansvar för i nattmössestaten.

Vet du om nattmössorna ingår uniformen och om man då också har en liten statlig beklädnadsindustri, kanske i Borås som ju har anor som teko-stad.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2016-07-01 18:14:20 följande:
    Här är i alla fall en polis som försvarar kampanjen: www.expressen.se/debatt/jo-armbanden-fyller-e.../
    Mm.

"Problemen försvinner inte för att unga använder armbanden. Däremot ökar chansen att fler uppmärksammar, bevittnar och anmäler brotten"

En rimlig synpunkt. 
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-07-01 21:54:18 följande:
    Det är otidsenligt med religiösa politiska partier.
    Definitivt, och det politiska landskapet lär vara så oöverskådligt att det kanske inte blir så många stödröster från M till kamrat prelat.

KD fick 3 procent av Ipsos och Ebba suckar säkert och säger "Min gud, min gud - varför har du övergivit mig".Solig
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2016-07-01 22:02:29 följande:
    Delas det inte ut anti-tafs-armband i samband med insläpp på festivaler? Kanske våldtäkten på Bråvallafestivalen hade kunnat undvikas om Dan Eliassons armband hade använts? Vad är det förresten hos den där Zara Larsson som lockar fram så många sexövergrepp hos publiken? Obegripligt. En hatisk person som lyckas locka fram sexförbrytare?
    Har själv bevistat ett otal spelningar med allt från satanister till högerextremister (enligt dumvänstern är Ted Nugent högerextremist) och drogförespråkare utan att hört talas om att det skulle ha förekommit sexövergrepp under framträdandena.
    Tydligen är hon innerligt avskydd av bland annat skrikhögern.

Huruvida det finns ett samband vet jag inte.

Kan ju vara så att hon är populär bland unga tjejer så att det möjligen finns ett indirekt samband.

Jag tror emellertid inte att man ska göra henne ansvarig för vad som sker bland publiken, ännu har vi ingen nattmössestat så här gäller fortfarande att förövaren anses vara den ansvarige.

Förresten - är det högervridna tofsar i nattmössestaten.Äpple
  • FDFMGA
    Gert skrev 2016-07-01 22:16:52 följande:
    Det är antagligen därför som islamistiska Miljöpartiet är under riksdagsspärren i många opinionsundersökningar. 
    Är MP islamistiskaFörvånad

Tur att du och Rataxes är så aktiva på FL.

Hen är nästan ett strå vassare i sina analyser än duSolig
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?