Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Världsmedborgare skrev 2016-07-03 14:41:58 följande:
    Trots att jag inte är S.., inte nåt annat heller för den delen, utan som humanist då, även om andra brukar pådyvla mig ett tillhörande i allt från vänster till höger. smile1.gif

Men jag är precis som du, stolt över det Sverige lyckats med och att vi har så gott rykte i omvärlden.
    Det är rätt svårt att hitta någon som är negativ till Sverige och svensk framtoning, om vi bortser från de på yttersta högerkanten och div andra mer extrema grupperingar.

Kunde vi bara få bort eländet med de sk "vinsterna i välfärden", så skulle jag bli ännu gladare, där behöver vi verkligen förklar för svenska folket varför det är så ini-helvete fel.
    Och att vi är det enda landet i hela Världen som tillåer att man skänker bort våra gemensamma skattepenger till skitföretag, utan att kräva nån som helst motprestation.
    Mm, det där är märkligt. Jag som inte ser mig som nationalist, jag tycker om mitt land. kanske inte så där storvulet skränande som vissa, men nog blir jag stolt när Sverige av befolkningen i åtta länder anses vara det bästa landet i världen. Jag kan inte påstå att jag älskar Sverige, men jag gillar henne med en självklarhet som för det mesta är helt oreflekterad: Det är ju här jag hör hemma, det här är ju mitt land, typ.

Men nationalister som Gert spottar ju regelmässigt på vårt land samtidigt som de kallar sig sverigevänner.

Min gamla mormor hade många roliga talesätt, ett var: "man ska inte kacka i eget bo".

Jag undrar vad hon skulle ha kallat Åkessons anhang. Bokackarna, kanskeSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Gert skrev 2016-07-03 15:21:51 följande:
    Ge ett exempel på när jag har spottat på vårt land?

Jag brukar ofta se olika typer av människor gå runt och spotta på svenska gator och torg. Det gör inte jag.

Det är inte lätt nu när S-sekten ska förhålla sig till nationalism för att vinna tillbaka väljare från SD. Stefan Löfven höll på att dribbla bort sig lite grann när han talade om nationalism för ett tag sen. Tydligen finns det nu en "god" nationalism och en "dålig" nationalism. Det behövs väl inte förklaras vilka som räknas till den "goda" respektive "dåliga "nationalismen.
    Inlägg 3353.

Min gamla mormor skulle ha konstaterat att du kackar i eget bo.

• FDFMGA
    Gert skrev 2016-07-03 15:37:52 följande:
    Aha. Så min fråga innebär att jag spottar på Sverige och kackar i mitt eget bo enligt din gamla mormor. 

Jag noterar det i min dagbok.
    Åh fan. Så du tror att FL är din dagbok och där noterar du dina observationer.

Tja, vad säger man.

Nåväl. Befolkningen i G8-länderna anser att Sverige har det bästa ryktet av alla världens länder.

Det gläder mig som sverigevän, samtidigt som det inte förvånar mig att din omedelbara respons var "Världens bästa rykte hos vilka? Våldtäktsmän?"

Men du är inte den första åkessonare som är fixerad vid våldtäkter.

Faktiskt ett av de mer obehagliga inslagen i sektmentaliteten.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2016-07-03 16:19:40 följande:
    Nej, vad du missuppfattar saker och ting hela tiden. Min dagbok har jag i min byrålåda och i den skriver jag för hand. Det förstår väl vem som helst att man inte kan skriva för hand på FL. 

Jisses. (S)ekten har det inte lätt just nu.
    Det blir nog bra det där, Gert.

Hursomhelst är det kul att läsa att Sverige har bäst rykte av alla länder i hela världen.

Åkessonarnas kackande verkar inte ha någon större påverkan utanför avpixlat.

Heja SverigeSolig
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-07-03 17:55:55 följande:
    48 000 personer från G8 länderna har tyckt till och lilla Sverige går om Kanada i år och kniper förstaplatsen. Härligt!
    Ja, vilket gott betyg på vårt land från befolkningen i världens viktigaste länder.

Jag antar att du som jag har läst till leda påståenden från Åkessons klan att Sverige är ett skräckexempel för andra länders invånare.

I vanlig ordning har de sverigehatande klientelet fel. Gert ger en förklaring till att det kan toka till sig så fullständigt. Hen läser inte pk-sektens medier, det vill säga hen hämtar sin desinsformation från ställen som Ekerohs rasistiska kloak utpissat.

Så här kan det då te sigTomte

FDFMGA skrev 2016-07-03 11:40:23 följande:

Att Sverige toppar listan över länder med världens bästa rykte är naturligtvis en konsekvens av bland annat socialdemokratins inflytande över Sveriges utveckling.

Som svensk och socialdemokrat blir jag stolt - och det är ju också mycket vi sverigevänner kan vara stolta överSkål

www.expressen.se/nyheter/sverige-toppar-lista.../

Världens bästa rykte hos vilka? Våldtäktsmän?
    FDFMGA skrev 2016-07-03 12:38:06 följande:
    Nej, du kan läsa i länken vilka som tillfrågats.

Åkessonssektens onanistiska syn på våldtäkter är inte relevant i sammanhanget.

Men starta gärna en tråd om hederskulturen inom SD-klanen där unga kvinnor utmålas som horor.

Symptomatiskt förresten att ni åkessonare inte kan glädjas över att Sverige har världens bästa rykte.
    Nej, jag läser inte PK-sektens propagandaorgan, oavsett om det är Expressen, Aftonbladet, DN m.m. 
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-07-03 19:42:32 följande:
    Det kanske står på Avpixlat att G8-panelen bestod av våldtäktsmän och att man inte tillfrågat några kvinnor. Eller om det står så på FriaTider eller Nordfront där de tunga nassarna hänger.

I Expressen rapporterades det iaf att 48 000 personer från G8 länderna har tyckt till och lilla Sverige går om Kanada i år och kniper förstaplatsen i listan med länder med världens bästa rykte. W00t, w00t!

Mm, även i Dagens Industri som publicerade ursprungsnyheten. 

Funderar på vad som är den svenskaste visa jag vet just nu. Något ska man ju lyssna på för att fira att Sverige är det land som har bäst rykte i hela världen, men jag kommer inte på något passande.

Tror jag tar den här:

• FDFMGA
    FDFMGA skrev 2016-07-03 19:58:03 följande:
    Mm, även i Dagens Industri som publicerade ursprungsnyheten. 

Funderar på vad som är den svenskaste visa jag vet just nu. Något ska man ju lyssna på för att fira att Sverige är det land som har bäst rykte i hela världen, men jag kommer inte på något passande.

Tror jag tar den här:

" target="_blank">

Eller den härSolig

• FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2016-07-03 20:13:14 följande:
    Hade gnällspikarna bott i ett annat land, alltså den typen av land dom så hett eftertraktar, ja då¨hade käften på dom varit igentäppt för länge sen, och det enda dom hade fått använda den till, hade varit att slicka röven på sina fångvaktare.
    Haha, så sant.

Tyvärr är vi onödigt släpphänta mot den sverigefientliga hatflocken här. ja, självklart får de hata det land som föder dem - men att hot och hat numer regelmässigt riktas mot offentliga personer från extremister som triggats av hatsajterna är oacceptabelt.

Intressant av Ola Larsmo om hoten mot yttrandefriheten

tinyurl.com/jn2nrwl
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2016-07-03 21:07:57 följande:
    En socialdemokratisk statsminister som identifierar det han tycker är en orättvisa men som han sedan vägrar försöka korrigera med hänvisning till att "lagt kort ligger". Det är ändå ett ganska magstark uttryck för någon som menar sig stå på de svagas sida.

En och annan sosse-pensionär med låg pension är säkert besviken på att han inte ens försöker kompensera dem, på något sätt.

Nu utgår du från din egen fattningsförmåga. Mig veterligt var S tydliga i valrörelsen att de inte skulle ändra jobbskatteavdragen.

Hur man än vänder sig har man ändan bakSkrattande
  • FDFMGA
    Speakers Corner skrev 2016-07-03 21:10:54 följande:
    Den här tycker jag visar en del av det vackraste med Sverige.
    Vår generositet och solidaritet med som har det svårare.
    Vårt öppna och välkomnande sinne mot främlingar, en del kallar det naivt, jag kallar det styrka.
    Cynism är rädsla, rädsla gör en människa svag. 

" target="_blank">

Ja.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?