Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Tom Araya skrev 2016-08-23 19:46:58 följande:
    Säger gör han ju inte (i verkligheten), snarare tänker eller säger till sig själv, villket varken du eller jag vet ett skit om, men det är ju inte det viktiga utan vad han gör...

Fokusera på det väsentliga så slipper jag fålla in dig i mindre smickrande grupperingar på samma sätt som du gör.
    Jag begär inte att du ska begripa vad det är för främlingsfientlig smörja du klistrar in här på FL.

Att du överhuvudtaget antyder att Löfven skulle kunna tänka tanken, jag citerar texten du eller någon annan förmåga knåpat ihop ""Nu punkterar jag Sverige, jag måste ju finansiera mina snart enda väljare - d v s invandrarna" - säger oerhört mycket om din förmåga.

Påståendet är så intelligensbefriat att det är häpnadsväckande - samtidigt som det som alltid helt har fokus på invandring.

I den verkliga världen har Sverige en av Europas starkaste ekonomier, men verkligheten har mycket lite att göra med tokskallar som är så svagbegåvade att de insinuerar att Löfven medvetet "punkterar" Sveriges ekonomi för att vinna röster från de enda som kan tänka sig att rösta på S.

Jag är inte invandrare. jag kommer att rösta på S - liksom en stor andel av oss etniska svenskar.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2016-08-26 00:35:13 följande:
    Uttryck som gör Löfven och regeringen rättvisande kan låta väldigt dumt...

Du fortsätter att tjata samma argument om och om igen, men det hjälper inte, det finns enorma brister och problem i samhället och detsamma i regeringens politik, oavsett vad siffror säger om ekonomin.
    Jag begär inte att du ska begripa vad det är för främlingsfientlig smörja du klistrar in här på FL.

Att du överhuvudtaget antyder att Löfven skulle kunna tänka tanken, jag citerar texten du eller någon annan förmåga knåpat ihop ""Nu punkterar jag Sverige, jag måste ju finansiera mina snart enda väljare - d v s invandrarna" - säger oerhört mycket om din förmåga.

Påståendet är så intelligensbefriat att det är häpnadsväckande - samtidigt som det som alltid helt har fokus på invandring.

I den verkliga världen har Sverige en av Europas starkaste ekonomier, men verkligheten har mycket lite att göra med tokskallar som är så svagbegåvade att de insinuerar att Löfven medvetet "punkterar" Sveriges ekonomi för att vinna röster från de enda som kan tänka sig att rösta på S.

Jag är inte invandrare. jag kommer att rösta på S - liksom en stor andel av oss etniska svenskar.
  • FDFMGA
    Speakers Corner skrev 2016-08-28 16:10:23 följande:
    Eller hur.
    Jag är uppväxt på Värmdö och där fanns det långa sträckor redan när jag var barn som det inte gick att komma ner till vattnet på.
    Utan strandskyddet hade vi ungar aldrig kunnat bard i havet.
    Havet tillhör oss alla, det ska ingen kunna lägga beslag på för egen räkning och hålla alla andra borta.
    Nej tack, jag vill att mina barn och barnbarn och deras barn ska kunna ta sig ett dopp i vattnet. 
    Jag har varit mycket på Värmdö och i Nacka.

Det kan vara lärorikt att se hur det kan se ut när allemansrätten har fått ge vika för den privata äganderätten, att få se ett Sverige som befinner sig ljusår från den bild många av oss har av svensk natur som tillgänglig för alla.
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-09-06 14:33:54 följande:
    Regeringen har bett den gamle avdankade S-politikern Ilmar Reepalu att titta på vilka vinster man gör i våra friskolor. Hans rapport presenterades härom dagen. Där uttrycker han föga förvånande samma uppfattning som Löfven nu har - vinsterna är för höga och bör begränsas. Detta togs upp i rapport igår, börjar ca 18 min in i programmet:

www.svtplay.se/video/10124239/rapport/rapport...

Man intervjuar här en professor vid Handelshögskolan om hur han ser på Reepalus uträkningar. Han är väldigt kritisk och säger att om en av hans studenter hade lämnat in motsvarande rapport hade studenten fått underkänt.
    Åh fan, tror du att Reepalu är student vid Handelshögskolan.

Det är han inte.
  • FDFMGA

Allt färre väljare vill se att SD bjuds in till samarbete, enligt SvD/Sifo.

Regeringens tydliga nej till samarbete med ett rasistiskt parti innebär att mitt förtroende för dem är orubbat.

För övrigt även starkt av Kinberg Batra också att inte vara så pk att hon svävade på målet utan klart och tydligt förklarade att SD är ett rasistiskt parti.

www.svd.se/svd-sifo-farre-valjare-vill-se-samarbete-med-sd/om/det-nya-politiska-laget

• FDFMGA
    nattuv skrev 2016-09-12 20:25:53 följande:
    Rapport 19:30. Regeringens förslag om ett tvång på kollektivavtal vid offentliga upphandlingar tycks inte gå igenom. Regeringen hade förväntat sig att deras stödparti SD skulle rösta för men så tycks det inte bli. Ett prestigenederlag som riskera att på sikt skada förtroendet för regeringen. Allt enligt Rapport.
    Haha, Rapport är ju högervridet.

Det här är en klassisk socialdemokratisk fråga där S står emot nyliberalernas maniska behov att att dels vilja göra det möjligt med svältlöner och dels sponsra privatföretag med skattebetalarnas pengar.

Ungefär som Alliansen i SLL som köper strumpor för tusentals kronor paret i syfte att dränera landstingets ekonomi och samtidigt göda privatföretag.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2016-09-12 21:29:55 följande:

Frågan är vad sverigedemokrater inom LO kollektivet anser om SDs kovändning i frågan. Jag tror att detta kommer skada SD mer än regeringen och tycker att det är bra att det kommer upp tydliga skiljelinjer inom politiken som skiljer agnarna från vetet..

inkopsradet.se/hallbarhet/starkt-stod-riksdag.../

Det där är ju intressant. Det är inte så svårt att förstå varför SD vill stänga dörren till svältlöneavtal. Det är heller inte så svårt att förstå varför SD sviker sin egen politik för att i stället slicka nyliberalismen i röven.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-09-12 22:41:02 följande:
    Debatten om SD:

"Sedan ett inslag i Agenda den 28 augusti har debatten handlat om huruvida de kan kallas rasister.

Jag anser liksom Klas Bergström (M) att det är en sakligt korrekt benämning. Även om vi skulle förlåta dem för deras nazistiska förflutna är de fortfarande rasister baserat på partiprogrammet som hänvisar till människors nedärvda essens.

Många av deras förslag är direkt främlingsfientliga, om än inte rasistiska enligt ordets äldre betydelse, och deras företrädare ertappas gång på gång med att uttrycka sig grovt rasistiskt.

www.expressen.se/debatt/sd-kommer-aldrig-bli-.../

Mm, det känns förtroendeingivande att regeringen har en så tydlig linje gentemot den bruna sörjan medan alliansens partier tycks vara en smula oense om hur man ska förhålla sig till rasismen.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2016-09-13 07:51:57 följande:
    På tal om regeringen:

I förrgår: Vi tar inte i SD med tång! 
    www.hd.se/2016-09-11/lofven-avvisar-bjorklund...

Igår: Buhu! Dumma SD som inte röstar ihop med oss!
    www.sydsvenskan.se/2016-09-12/sd-nobbar-ny-up...

.
    Inte ens 24 timmar mellan de två diametralt motsatta positionerna.

Sällan har hyckleriet varit så synligt.
    Nja. "Buhu"-et är väl din skrikhögertolkning och den bottnar i en annan syn på hur man förväntas uppträda än vad som kännetecknar S.

Skrikhögern och SD ha ju mycket gemensamt, inte bara i synen på invandrare och t ex jämställdhet utan också i fråga om huruvida det man sagt ligger fast.

S är ingen ryggradslös företeelse, så nog kan man förvänta sig att en och annan sosse höjer på ögonbrynen när SD sviker sim egen linje för att svassa för nyliberalismen.

Det är faktiskt rätt kul i och med att en hel del sverigedemokrater som jobbar inom LO-kollektivet i allra högsta grad lär vara medvetna om konsekvenserna av nyliberalissmens satsning på arbetskraftsimport till blivande låglönebranscher.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2016-09-14 21:22:26 följande:
    AKB är otroligt fladdrig när det gäller SD. För ca en vecka sedan slog Anna Kindberg Batra fast Att SD ett rasistiskt parti. En överväldigande (växande) majoritet av svenska folket anser inte att de etablerade partierna ska sammarbeta med SD.

omni.se/svd-sifo-farre-valjare-sager-ja-till-...
    Är hon. Jag tycker att hon är hyfsat tydlig, man ska inte samarbeta med dem. 
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?