Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2016-12-01 09:37:27 följande:
    Och regeringen fortsätter att vinna i förtroende.

M verkar drabbas av skrikhögerns aktiviteter och minskar.

www.svt.se/nyheter/inrikes/scb-s-undersokning...
    Man kan ju också notera att avståndet till den blåslagna oppositionen är relativt stor och rentav betydande om man utgår från att KD med sina 3,1 procent kommer att förpassas bort från riksdagen efter nästa val.

I viss mån samma polariseringseffekter som i USA, moderaterna tappar väljare till högerpopulismen samtidigt som de även tappar väljare till C.

SD med sina 17 procent ligger ganska still i opinionen men är så stora att de kan fortsätta att sabotera riksdagsarbetet. Om detta vore valresultatet, alltså.

www.dn.se/nyheter/politik/rodgrona-storst-i-scbs-matning/
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Linnea1994 skrev 2016-12-02 13:19:31 följande:
    Nej det är ingen garanti. Däremot så klassas kvaliten inom det private bra mycket högre än från det staliga. Såg för ett tag sedan på nyhterna (SVT) där dom visade hur mycket sämre kvalitet det var inom statlig sjukvård.
    Vilket land jämförde de med?

Hursomhelst har vi ingen statlig sjukvård i Sverige.
  • FDFMGA
    Linnea1994 skrev 2016-12-05 10:19:08 följande:
    Vilket land?
    Man tog upp Karolinska och jämförde deras vårdkvalitet med private aktörer bla vad jag minns. Det var flera olika kommunala, men jag mins bara Karolinska.
    ja, du skrev om undersökningar som jämfört privat sjukvård med statlig. Klart jag undrar vilket land du syftar på då, inte Sverige av förklarliga skäl.

Du kanske kan länka till undersökningarna du läst?
  • FDFMGA
    Linnea1994 skrev 2016-12-02 13:19:31 följande:
    Nej det är ingen garanti. Däremot så klassas kvaliten inom det private bra mycket högre än från det staliga. Såg för ett tag sedan på nyhterna (SVT) där dom visade hur mycket sämre kvalitet det var inom statlig sjukvård.
    Linnea1994 skrev 2016-12-05 13:17:17 följande:
    Efterom du inte ens klarar av att googla så får jag väl hjälåa dej!
    www.lakartidningen.se/Aktuellt/Nyheter/2015/1.../

www.dn.se/debatt/fakta-visar-att-privat-valfa.../

www.aftonbladet.se/debatt/valfard/article2166...
    Jaha, jag tror nog att Svenskt kvalitetsindex jämförelse avser landstingssjukvård.

Du kom ju med ett omdöme om statlig sjukvård.

Ibland undrar jag om man får lära sig något överhuvudtaget i dagens skola.

• FDFMGA
    FDFMGA skrev 2016-12-06 11:29:04 följande:
    Se mitt nästa inlägg :)
    Hm, så skulle det vara. Tröttsamt att producera texter som tas bort för att man råkat citera någon som sysslar med personangrepp.

Det vore mig främmande att kalla en vanlig anständig alliansväljare för skrikhöger, flera av mina bästa vänner är för övrigt alliansväljare.

Skrikhöger är enligt mitt sätt att se oftast såväl ett intellektuellt och politiskt tillstånd som en synnerligen labil emotionell företeelse.

Vet inte hur många gånger som någon kallat mig exempelvis ett pucko eller en stenkastare som av någon anledning tillåts fortsätta med ständiga personangrepp på FL.

Men uppfattning är att det inte är möjligt att underskatta förmågan hos dessa skrikhögeraktivister.

Hursomhelst är det bra att du numer förstått att sjukvården inte är statlig, men det är nog en bra bit på väg innan du kommer så långt att du kan fundera över hur metodiken vid en undersökning kan påverka resultatet.

Jag har ingen synpunkt på om huruvida Svenskt kvalitetsindex jämförelse mellan offentlig och privat sjukvård utgick från ambitionen att så långt som möjligt se till att yttre effekter inte skulle påverka resultatet, som t ex att mätningarna avsåg jämförbara enheter med likvärdigt patientunderlag och upptagningsområde.

Till exempel har man ju för privatskolor konstaterat att lärarna sätter högre betyg för samma prestation än vad lärare i kommunala skolor gör. Vore det så enkelt att höja kunskapsnivån hos eleverna vore det bara att sätta högsta möjliga betyg på alla elevprestationer för att uppnå en kunskapsskola i absolut världsklass.

Skrikhögern är en intressant företeelse såtillvida att aktivisterna tycks påverka varandra sinsemellan mot allt större okunskap och allt mindre förmåga till självständigt tänkande.
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-12-07 13:33:41 följande:
    Stefan har nu även bekantat sig med Görans gamla kompisar. De som var så stabila:

www.svt.se/nyheter/inrikes/sverige-allt-tysta...

Men detta är ju förfärligtFörvånad

Låt oss hoppas på en allianseger 2018 samt att Björklund kvarstår som ledare för L.

Med honom i regeringen har vi två vapen som kan få vilken supermakt som helst att skaka i sina grundvalar.

Vi kan dels hota med att skicka Björklund till att organisera skolan i supermakten och dels hota med att skicka honom till att organisera en militärövning.

Kaos är granne med Jan som man brukar viska lite förskräckt i liberala kretsarSkrattande
  • FDFMGA
    Linnea1994 skrev 2016-12-07 14:31:32 följande:
    Säga vad man vill Om Lan B, men han fick I alla fall ordning på flumskolan som vänstern införde I början av seklet...

Med alliansen vid makten gick Sverige från en medelmåtta inom EU ekonomiskt till nr1 (utsett av EU).

Dagen tokregering råkade missa 50 miljarder I budgeten, inte konstigt att det har så lågt förtroende!
    Nja, före alliansregeringen låg resultaten i Pisa för våra skolelever skyhögt över vad det kom att bli under Björklunds regemente.

Du måste ha stått på huvudet när du gjorde din analys av Pisa.

Alla vi som är vänner av den svenska bildningstraditionen välkomnar att skolan inte längre är en experimentverkstad för avdankade militärer.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-12-06 20:17:00 följande:
    Privata aktörer kan välja vad de ska syssla med, ja. 

www.verksamt.se/starta/vad-galler-i-din-brans...

Hahahaha! Förstår att det svider i dina ögon av att se kommunister i varenda buske. 
    Haha, har du blivit utnämnd till kommunist nu också.

Ja, jag säger då det. 
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-12-07 22:51:07 följande:
    Den som vill att osanningar, propaganda och hat ska kunna spridas utan att någon hålls ansvarig motsätter sig och gör det antagligen för att de själva vill kunna sprida osanningar, propaganda och hat utan att någon hålls ansvarig.
    Ja, bara häromdagen så var det ju någon stackare som trodde på den där fejkade nyheten som Trumps stab hade förmedlat - Den om att Hillary Clinton driver pedofiliverksamhet på en pizzeria.

Vi ser ju också exempel nästan dagligen här på FL där någon skrikhögeraktivist fått för sig något som för den som är normalt funtad ter sig som fullständigt orimligt.

www.expressen.se/nyheter/efter-falska-ryktena--man-skot-pa-pizzeria/
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?