Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Världsmedborgare skrev 2016-12-22 11:39:30 följande:
    Men du, att inte längre klara av att svara i telefon, det  är ett gigantiskt nationellt problem.
    Så där behövs både konsulter och utredningar i mängder och i kollosalformat, för att finna en lösning.

Några miljarder till det kan tas från försvarsbudgeten, så att en instruktion tas fram hur man trycker på knappen, eller pekar på skärmen.
    Den ska även vara bakåtkompatibel, så att telefoner med lur och sladd kan handas av behörig och berörd personal.
    Tja, jag är nog inte särskilt insatt i frågan och kan i värsta fall ha blandat ihop saker.

Hursomhelst hörde jag med ett halvt öra någon förklara att hälften av samtalen som gått till den stödtelefon RK har hanterat inte har besvarats.

Googlade en smula:

www.svd.se/tekniska-problem-hos-roda-korsets-stodtelefon
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2016-12-22 12:30:21 följande:
    Det var ironi, och som vanligt gick det inte fram i skrift, fan att jag aldrig lär mig. smile1.gif
    Hm, nä jag är från Barcelona :)

Dessutom jobbar jag samtidigt som jag skriver här. Borde få dubbelt betalt egentligen.
  • FDFMGA
    Linnea1994 skrev 2016-12-22 13:25:50 följande:
    Det där tjafset är väl ungefär det som facket brukar dra för sina medlemmar som inte orkar sätta sej in i politik utan röstar som dom blir tillsagda.

Regeringen klarar sej bra på den politik som alliansen förde! Ma kritiserade en massa av det åtgärder som gav jobb, men har inte tagit bort något av det, skumt...

Sitt sk starka kort med jobb genom någon form av praktik har ju gett ca75 jobb läste jag. Alliansen skapade 374 000 nya riktiga jobb trots en svidande lågkonjunktur.

Nja, att det finns människor som röstar som facket säger till dem att göra är en vanföreställning som inte minst är vanligt föerkommande inom skrikhögern. 

Den brukar gå över om aktivisterna får möjlighet att göra praktik i arbetslivet och med en fortsatt S-regering så kommer allt fler skrikhögeraktivister att få möjlighet att komma bort från bidragsberoende och den slags mentala förslappning som overksamhet kan innebära.

Generellt tror jag nog också att folk är hyfsat insatta i politik. De allra flesta vet till exempel att flera partier är för införandet av en värnpliktsarmé igen. apropå din kommentar till personen som ansåg att det är viktigt att detta inte blir av. De allra flesta vet också ven som är huvudman för sjukvården i Sverige.
  • FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2016-12-22 13:30:43 följande:
    Ja jag sitter åxå fast, eller jag vill inte dra igång nåt, då jag/vi har.., vet inte vad jag ska kalla det, jour, beredskap eller nåt sån´t kanske.
    Vi har iaf lovat kommunen/soc att finnas tillgängliga 24/7 under de veckor som rör jul och nyårshelgerna, ifall någon akut behöver hjälp med boende.

Den här tiden är mest kritisk under året, för som du vet så utsätts ofta barn, ungdomar och kvinnor i jobbiga situationer när julfirandet urartar.
    Och då kan den enda lösningen vara att snabbt få komma bort från det egna hemmet, för att dom ska få nån form av trygghet mitt i allt elände.

Det kan förstås även gälla män, men tyvärr är det mest vi män som är orsaken, och inte vi som är de drabbade, eller i vart inte drabbade på det sättet.

Aha, du är en sån där som i praktiken också lever som du lär.

Jag antar att det är brist på personer som är villiga att ställa upp som "familjehem".
  • FDFMGA

Sifo har analyserat opiniobsförändringarna under året:

S vinner väljare bland LP-medlemmar medan däremot SD förlorar inom motsvarande grupp. Även om SD framförallt tappar i stöd hos kvinnliga väljare.

M och MP tappar i storstäderna medan C däremot vinner i storstäderna och säskilt bland kvinnorna.

www.svd.se/diagram-avslojar-sd-tappar-kvinnor-och-lo-valjare

• FDFMGA
    FDFMGA skrev 2016-12-26 09:57:45 följande:
    Sifo har analyserat opiniobsförändringarna under året:

S vinner väljare bland LP-medlemmar medan däremot SD förlorar inom motsvarande grupp. Även om SD framförallt tappar i stöd hos kvinnliga väljare.

M och MP tappar i storstäderna medan C däremot vinner i storstäderna och säskilt bland kvinnorna.

www.svd.se/diagram-avslojar-sd-tappar-kvinnor...#sida-5
    LO
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2016-12-30 21:16:22 följande:
    Nu ser du saken helt ur din egen synvinkel, vilket uppenbarligen inte stämmer med alla andras, inklusive Israels.
    Listan omfattar händelser/uttalanden som centret uppfattar som antingen antisemitiska eller antiisraeliska.

Vad tror du Söders påståenden om judar ska klassas som och vad tror du Wallströms påståenden om Israel ska klassas som?
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2016-12-31 13:40:09 följande:
    Det var ju precis det jag ville ha fram och att personer som är listade inte nödvändigtvis är antisemiter ur en objektiv synvinkel.
    Så hur betydelsefullt är det nu att vara listad, objektivt sett?
    Inte nödvändigtvis.

Men ett uttalande som Söders - som om jag inte minns fel handlade om att man inte bör få ha parallella identiteter, som svensk och jude, har inget med Israel att göra. Och då återstår bara...

Sen tycker jag iofs att Simon Wiesenthal Centret tappar rejält i trovärdighet när de smetar ihop antisemitism med kritik med Israel.

• FDFMGA
    Linnea1994 skrev 2017-01-02 12:22:02 följande:
    Svenska folkets dom efter 2016 är inte lika bra som alla insnöade vänstermänniskor i den här tråden..... smile1.gif

www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/Odv2A/d...
    Hm, det där påminner inte så lite om när du tidigare här i tråden påstod att det är staten som har hand om sjukvården i Sverige.

Folkets dom, i den mån man kan tala om någon sådan, kommer vid valen.

Uppfattningen att en dom är något som man avkunnar när man ränner omkring på nätet och deltar i diverse omröstningar är visserligen inte ovanlig bland SD- och skrikhögeraktivister men bottnar nästan uteslutande i dessa aktivisters behov att att ha en för dem meningsfull sysselsättning i form av att få agera "domare" på nätet.

Min personliga uppfattning är att fler aktivister så småningom skulle kunna få en meningsfull sysselsättning om de i stället för knapptryckningsaktiviteter och Aftonbladsläsning ägnade sig åt språk- och samhällskunskapsstudier.

Jag förstår ärligt talat inte att någon överhuvudtaget kan ta kvällstidningarna på allvar.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-01-02 16:59:57 följande:
    Stämmer det väl med vilka som listats och vad de sagt eller gjort för att hamna på listan?
    KillBill skrev 2017-01-02 17:23:42 följande:
    Som sagt det är inte bara antisemitiska handlingar som listas, så svar ja.

Och det är väl det som åtminstone får mig att ifrågasätta centret, man kan inte med bibehållen trovärdighet föra ihop kritik mot Israel med antisemitism på en lista.

Björnn Söders uttalande kan kanske klassas som antisemitiskt men då bortser man från att han har exakt samma uppfattning om samer eller vilken annan etnicitet som helst som han inte betraktar som den nationellt överordnade.

Kulturrasism är en mycket bättre och heltäckande definition på hans och partiets syn på assimilering.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?