Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

nihka skrev 2016-07-02 11:25:17 följande:

Eller som hämtat från SD tidigare partiprogram där man yrade om "trasmattor" och "väggbonader". Jävligt svårt att hålla sig för skratt där smile2.gif  
    Ja, kulturbegreppet är något som gäckar våra SD-aktivister.

Själv gillar jag uttrycket "kultur börjar med att man tvättar sig om fötterna".

Jag gissar att Gert inte har gjort det än. Men vem vet, kanske han anger källa till sitt påstående om att regeringen sagt att det inte finns någon svensk kultur.

Fast fan tro´t. Var det inte detsamma med Reinfeldt - att de här krabaterna hade fått för sig att han ansåg att det inte finns någon svensk kultur.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-07-02 11:28:19 följande:
    Originalet på Avpixlat kommer det att tolkas som smile2.gif
    Tja, inte omöjligt.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2016-07-02 11:33:33 följande:
    Problem med läsförståelsen igen. Jag skrev: enligt regeringen finns det ingen svensk kultur - iaf hette det så för bara ett halvår sen. Men det går undan nu när regeringen och måste förhålla sig till SD.

Källhänvisning fick du i form av en bild och video från regeringens väckelsemöte om integration. 
    Aha, det var detta du inte förstått.

Lomfors säger "Föreställningen att det skulle finnas en enhetlig svensk kultur som går tillbaka till urminnes tider, den bygger inte på fakta".

Självklart stämmer det hon säger. En av mina förfäder kom från Venedig en annan från Flandern. Det var alltså som jag misstänkte, du har inte förstått att kultur är något dynamiskt, föränderligt - inte ett statiskt tillstånd. Känner du till att vårt kungahus har sitt ursprung i Frankrike? 

Det är klart att regeringen anser att det finns en svensk kultur - men till skillnad från SD så anser de att denna kultur kan ta emot influenser utifrån. Ta nätkulturen som ju både du och jag är en del av. Den är ursprungligen inte inhemsk - och kommer väl i mångt och mycket aldrig heller att bli det.

Du har tydligen heller inte förstått att Lomfors arbetar på Forum för levande historia, hon sitter inte i regeringen.
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2016-07-02 11:48:13 följande:
    Aha, det var detta du inte förstått.

Lomfors säger "Föreställningen att det skulle finnas en enhetlig svensk kultur som går tillbaka till urminnes tider, den bygger inte på fakta".

Självklart stämmer det hon säger. En av mina förfäder kom från Venedig en annan från Flandern. Det var alltså som jag misstänkte, du har inte förstått att kultur är något dynamiskt, föränderligt - inte ett statiskt tillstånd. Känner du till att vårt kungahus har sitt ursprung i Frankrike? 

Det är klart att regeringen anser att det finns en svensk kultur - men till skillnad från SD så anser de att denna kultur kan ta emot influenser utifrån. Ta nätkulturen som ju både du och jag är en del av. Den är ursprungligen inte inhemsk - och kommer väl i mångt och mycket aldrig heller att bli det.

Du har tydligen heller inte förstått att Lomfors arbetar på Forum för levande historia, hon sitter inte i regeringen.
    För övrigt var det exakt detsamma som Reinfeldt sa när toksekten gick i taket och fick för sig att han spottade på den svenska kulturen.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-07-02 11:52:59 följande:
    Man kanske inte har informerat om detta på Avpixlat smile2.gif
    Förmodligen inte.

Tröttsamt hursomhelst.

Fan, det första barnen i skolan får lära sig om kultur brukar vara att det betyder odling.

SD-folket måste ha skolkat då.

Min uppfattning är att det finns en särskild SD-kultur - men inte ens det är en monokultur. Tvärtom odlar man där okunnighet och ren och skär dumhet och år efter år blir det rekordskörd.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-07-02 12:17:08 följande:
    SD-folket här måste även ha skolkat från att lyssna på sina egna valda källor som tydligt meddelar att " Föreställningen om att det skulle finnas en enhetlig inhemsk kultur som går tillbaka till urminnes tider, den bygger inte på fakta. Vi har alltid stått under influenser utifrån".

Men det kanske landade ett fluff i örat precis när "regeringen" sa detta. smile2.gif
    Fluffigt värreSkrattande
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-07-03 10:27:54 följande:
    Du syftar på jobbskatteavdraget som alliansen införde. Linjen för den nuvarande regeringen är att inte ta bort, men heller inte fortsätta med fler och reglera för de svagaste grupperna på annat vis.

Givetvis kan man inte få jobbskatteavdrag om man inte jobbar. Det fattar man ju om man tänker efter.
    Haha, en rimlig synpunktSkrattande

Själv kan jag bidra med en korrekt länk till intervjun med Löfven. Flash G nådde inte riktigt ända fram 

partiledarna.story.aftonbladet.se/chapter/s/
  • FDFMGA

Att Sverige toppar listan över länder med världens bästa rykte är naturligtvis en konsekvens av bland annat socialdemokratins inflytande över Sveriges utveckling.

Som svensk och socialdemokrat blir jag stolt - och det är ju också mycket vi sverigevänner kan vara stolta överSkål

www.expressen.se/nyheter/sverige-toppar-listan-over-landerna-med-varldens-basta-rykte/

• FDFMGA
    Gert skrev 2016-07-03 12:14:17 följande:
    Världens bästa rykte hos vilka? Våldtäktsmän?
    Nej, du kan läsa i länken vilka som tillfrågats.

Åkessonssektens onanistiska syn på våldtäkter är inte relevant i sammanhanget.

Men starta gärna en tråd om hederskulturen inom SD-klanen där unga kvinnor utmålas som horor.

Symptomatiskt förresten att ni åkessonare inte kan glädjas över att Sverige har världens bästa rykte.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2016-07-03 12:55:55 följande:
    Nej, jag läser inte PK-sektens propagandaorgan, oavsett om det är Expressen, Aftonbladet, DN m.m. 

Jag utgår ifrån att de som har blivit tillfrågade inte vet hur Sverige fungerar i dag och hur det ser ut med segregation, brottslighet, våldtäkter, sexuella ofredanden etc. 
    Nej, jag vet. Klanen hämtar sina sanningar i Ekeroths kloak avpixlat där anhängarna utbyter onanistiska fantasier om våldtäkter.

Ja herregud, dessa hederskulturer där klanledarna viftar med sina rör och kallar kvinnor horor.

Själv anser jag att regeringen borde blir betydligt tuffare mot hederskulturerna i Sverige.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?