Inlägg från: nattuw |Visa alla inlägg
  • nattuw

Har du förtroende för regeringen?

RebeckaZ70 skrev 2022-05-02 14:21:48 följande:
    Du kan alltså inte svara på om det är rimligt att tillåta Sovjetunionens flagga och den ryska flaggan i en demonstration som ordnas av vänster.
    Givetvis är det rimligt att de tillåter flaggor från nationer eller före detta nationer vars värdegrund de delar.
  • nattuw
    Padirac skrev 2022-05-07 21:29:29 följande:
    Att UT har starka kopplingar och är/var direkt inblandade med nazister, vtmakt och organiserad brottslighet är inte mina subjektiva upplevelser och att de använder en rad olika symboler för för att visa detta är inte heller en subjektiv upplevelse.
    Vad Ultima thule har med förtroendet för regeringen att göra vet jag inte men det tycks som du och Patrik Asplund inte är av samma åsikt.

Enligt Patrik Asplund (Författare till "Med hatets som drivkraft", skinnskalle, fotbollshuligan, medlem i NMR, medlem i vikt-makt bandet "Midgårds söner") som med sin bakgrund antagligen har en bättre inblick än de flesta på detta forum så var Ultima thule aldrig en del av "rörelsen".

Men tack vare mediedrevet så blev Ultima thule stämplad som ett vit-makt band och fick inga andra spelningar.
  • nattuw
    Padirac skrev 2022-05-10 17:37:22 följande:
    Dtet går bra att tro på de själva då de säger sig stödja nazism - eller menar du att de ljuger om detta?
    Jag pekade bara på vad en person med insyn i den svenska nazismen skrev. Om du anser att Asplund ljuger så är så får det stå för dig.
  • nattuw
    Digestive skrev 2022-05-10 17:43:13 följande:
    Det är ingen större idé att försöka tala vett i dem som är drevet.
    Det vet jag. Jag tycket bara att det var intressant att att peka på att en person med insyn i den svenska naziströrelsen inte delade den socialdemokratiska synen på huruvida någon var nazist eller inte.
    Digestive skrev 2022-05-10 17:43:13 följande:
    Tycker de även att dessa två bilder är så identiska - utöver att blott skildra Moder Svea - att de direkt flörtar med varandra så är det inte heller mycket skärpa att försöka nå.
    Nåja det är ändå ett framsteg från den tiden då det ansågs att svenska flaggan var en rasistsymbol. Vilket det behövdes en "ta tillbaka den svenska flaggan" kampanj för att ändra på. En kampanj som fick mig att undra vem det var som i första steget gav bort flaggan till nazisterna och därmed förvandlade den svenska flaggan till en lika laddad symbol som nazistflaggan.
  • nattuw
    Anton Chigurh skrev 2022-05-30 13:56:39 följande:
    Bill å padi har säkert någon jättebra förklaring till varför det som ena veckan är rashygien, men veckan efter är.....familjeplanering.
    Allt beroende på vem som lägger förslaget. 

Någon patetisk undanflykt lär vi INTE få se. Det vore isf första gången. Typ. Det har aldrig. Någonsin. Förekommit. Tidigare. 

Mvh Anton     
    Så länge de inte återinför tvångssteriliseringen av oönskade element utan nöjer sig med att dra in deras bidrag så är det väl inte så illa.
  • nattuw
    Flash Gordon skrev 2022-06-05 07:12:01 följande:
    Så detta är alltså den statsminister vi har.

Känslostyrd, lättirriterad, agerar på stundens ingivelse.
    Det var känt och omtalat redan när Andersson valdes.
  • nattuw
    KillBill skrev 2022-06-03 17:11:10 följande:

Jimmie Åkessons favoritband.

Och för den som är intresserad av Ultima Thule, bandet som började som ett lokalt punkband och blev ett av Sveriges mest kontroversiella band som ruskade om hela det svenska politiska landskapet, så finns dokumentären i tre delar hos SR/P1 dokumentär.
    sverigesradio.se/avsnitt/ultima-thule-sa-skapas-sveriges-mest-kontroversiella-band-del-1-3
    Dokumentären är väl värd att lyssna på för den som är intresserad av samtidshistoria.
  • nattuw
    RebeckaZ70 skrev 2022-06-06 05:43:23 följande:
    För egen del försvann de som seriösa motdebattörer när de började koppla mig till fscism och nazism. de kan sitta på sina höga hästar bäst de vill, få tar dem på allvar längre.
    Med tanke på den låga nivå de håller så lär de sitta på gunghästar.
  • nattuw
    Epica skrev 2022-06-14 09:59:14 följande:

Tyvärr inte! Jag var nog mer lagd ut vänster för 10+ år sedan men ju äldre jag blivit (30-ish nu) så jag har jag svängt åt höger. Har nog en del vänstervärderingar forfarande men tycker att de skött sitt jobb väldigt illa framförallt vad gäller kriminaliteten och skjutningarna. 

Om du inte ändrat dina grundvärderingar men inte kan känna igen dig i dagens vänster så beror det inte på att du flyttat dig till höger utan att den moderna vänstern spårat ur.
  • nattuw
    KillBill skrev 2022-06-26 16:29:33 följande:

Efter det att Donald Trump utsett flera republikanska domare till HD finns idag en övervikt av konservativa domare och deras syn på aborter speglar inte folkviljan (en stor majoritet av USAs befolkning (2/3) anser att kvinnor ska ha rätt att genomgå abort).

Om det finns en övervikt för aborter så kommer folket på delstatsnivå att rösta på politiker som är för aborter. Om det istället finns en övervikt som anser att livet börjar vid befruktningen och att livet är okränkbart så kommer folket på delstatsnivå att rösta på politiker som är emot aborter. Utfallen i de enskilda delstaterna kommer då att spegla folkviljan.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?