Inlägg från: nattuw |Visa alla inlägg
  • nattuw

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2022-01-11 18:11:21 följande:
    När det gäller den moderata partiledaren så var ett telefonsamtal överflödigt. Han bröt medvetet mot skattelagstiftningen och anlitade svart arbetskraft..
    Eftersom du inte tog upp ditt favoritobjekt (SD) så antar jag att deras partiledare inte har för vana att utnyttja svart arbetskraft och illegala invandrare utan kollektivavtal. Vad det säger om de olika partiernas moraliska kompass lämnar jag åt var och en att fundera på.
  • nattuw
    KillBill skrev 2022-01-24 19:45:49 följande:

Det är inga andra än de klädpoliser som du propagerar för som är intresserad av sådant.

Så för KillBill är det helt i sin ordning att minderåriga skolflickor kommer till skolan i genomskinliga toppar eftersom alla som skulle kunna tänkas ha en invändning mot något sådant är en klädpolis med talibansympatier.
  • nattuw
    ToniErdmann skrev 2022-01-25 23:41:56 följande:

Snart är det val och då kommer jag rösta på Socialdemokraterna därför det har jag alltid gjort.

När partibeteckningen är viktigare än politiken...
  • nattuw
    KillBill skrev 2022-01-26 07:12:59 följande:
    Skulle elever komma till skolan i olämpliga kläder så finns det andra sätt att hantera detta än med klädpoliser och bestraffningar. 
    Intressant. Berätta hur du skulle handskats med situationen.
  • nattuw
    KillBill skrev 2022-01-30 14:27:46 följande:

Först och främst vill jag nämna att jag har döttrar som fortfarande går i eller som nyligen gått i kommunal grundskola och de förstår inte varför det blivit en debatt kring elevers val av klädsel eftersom de aldrig upplevt detta som ett problem.

Så du anser inte att det är ett problem när en minderårig flicka kommer till skolan med en genomskinlig topp.
  • nattuw
    KN75 skrev 2022-02-02 14:31:32 följande:
    Du har dock rätt så till vida att det är fruktansvärt förvånande att inte de allra flesta manliga medlemmarna lämnar LO, när fackförbundet så uppenbart väljer att direkt motarbeta sina egna medlemmar.
    Med den särställning som LO har på arbetsmarknaden och i den svenska modellen så är det inte särskilt förvånande att även de som är kritisk mot hur delar av LO agerar ändå väljer att stanna kvar.
  • nattuw
    Rataxes skrev 2022-02-04 08:10:41 följande:

Den som röstar på S är alltså fullt beredd på att ta in kommunister i en regering?

Enligt media har V bestämt sig för att rikta in sig på SD väljare och lyckas de få tillräckligt många röster från före detta socialdemokrater så kanske det blir V som får fundera på om de vill släppa in S i en regering. Vilket vore en intressant utveckling.
  • nattuw
    Rataxes skrev 2022-02-05 14:37:22 följande:
    Så nu duger de väljare som av samma vänster, nyss kallades rasister, nazister m.m?
    Kappvändare är inget ett nytt fenomen. Frågan är bara varför väljarna skulle välja att rösta på ett parti som tidigare stämplat dem som paria.
  • nattuw
    Flash Gordon skrev 2022-02-06 15:11:54 följande:
    Extremt få kommer att gå från SD till V, om ens någon ...
    Ja att locka väljare från SD blir nog svårt. Däremot borde V ha goda möjligheter att kunna locka till sig missnöjda S väljare som inte vill rösta på SD. Och en röst är en röst oavsett vilket parti de tidigare röstat på.
  • nattuw
    Padirac skrev 2022-02-06 13:03:05 följande:
    Jag vet inte om du kan skilja på partier och väljare?
    Du kanske missade att SD väljare under lång tid utmålades som rasistiska  outbildade lantisar? Och hur det lät på Facebook: "Om du ska rösta på SD, ta bort mig som vän.". Sedan får vi inte glömma att det finns många som sätter ett likhetstecken mellan SD röstare och konspirationsteoretiker.

Men med ett val nära förestående så kanske vissa har valt en mer förlåtande inställning där SD väljare kan bli förlåtna om de bara röstar rött . Ty trotts allt, när det kommer till makt så går det inte vara allt för petig och då duger de rödbruna rösterna lika bra som några andra.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?