-
Nej du kopierad inte. Du förfalskade ett citat.LadyJane skrev 2021-12-03 09:20:33 följande:Nu får du ta ansvar för vad och hur du läser. Jag kopierade.
-
Nix. Men jag har läst en del litteratur skriven av psykologer och beteendevetare.LindaLove skrev 2021-12-03 10:21:57 följande:
Brukar du göra psykologiska utredningar i syfte att utreda en persons förmågor?
-
Har Civilministern fått sin plats för att locka tillbaka de väljare som gått till SD?
-
I det enda fallet tillämpar vi arvsynd och i det andra fallet absolution.LindaLove skrev 2021-12-09 09:48:32 följande:
Jag definierar partier efter deras politik, deras uttalanden och de förslag de lägger fram.
Exempelvis gick Jimmie Åkesson med i ett utpräglat rasistiskt parti som var aktivt i vit makt rörelse och 7 år tidigare grundades av en uttalad och icke förnekande nazist. Jag definierar inte Åkesson som nazist, men jag noterar att hans rasism lever kvar och att han idag står för det som han stod för då. Det har han också bekräftat att han gör. Så sent som 2018 sa Åkesson att invandrare inte passar in i Sverige.
Jag definierar inte Karkiainen utifrån att hon som tonåring hängde med kompisar av alla de slag och kanske gjorde dumheter. Jag lyssnar gärna på de politiska budskap hon har.
-
Det första man då osökt frågar sig är:KillBill skrev 2021-12-15 08:11:19 följande:
Vad Lina Axelsson Kihlblom sa:
Vi vet att glädjebetygen är betydligt vanligare i de stora skolkoncernerna som engelska skolan är exempel på.
Hur ser kontrollgruppen ut?
Hur har jämförelsen gjorts?
Är glädjebetyg vanligare i engelska skolan än i kontrollgruppen?
-
Så hur ter sig allt för den som lagt bort hammaren och endast har skäran kvar?LindaLove skrev 2021-12-15 09:46:44 följande:Det finns ett talessätt jag tycker passar bra in här.
"för den med endast en hammare ter sig allt som spikar".
-
Vänstern har aldrig sett kommunism som ett problem. De brott som utförts i kommunismens namn har därför inte heller setts som ett problem.KN75 skrev 2021-12-16 08:30:54 följande:När ska denna medlemmen, och dess kamrater, börjar erkänna, nämna och fördöma kommunism lika ofta som de nämner nazism?
-
Nej du vill inte dissa icke-universitetsutbildade utan bara de som inte delar dina åsikter. Oavsett vilken utbildningsnivå de har. Att dina "intressanta" samtal sker i grupper där alla tycker ungefär likadant förvånar ingen.LindaLove skrev 2021-12-21 09:19:45 följande:
Jag läser statsvetenskap och juridik. Vi är många som har intressanta samtal kring samhället och utvecklingen i Sverige, Europa och världen.
Det intressanta är att samtalen som förs här kring "samhällsutvecklingen" (om jag får slarva och skrapa ihop dem i samma låda) skiljer sig fullständigt mot de som förs bland de mer lärda. Jag menar inte att dissa att icke-universitetsutbildade diskuterar och reflekterar. Det är inte min mening, trots att jag kan förstå att det kan tolkas så. Jag reflekterar bara det jag observerar.
-
Nu var inte headbanging som civilministern ägnade sig åt när hon fastnade på bild. Så de nya väljarna har antagligen betydligt kortare hår än vad headbangare brukar ha...Rataxes skrev 2022-01-06 13:09:50 följande:
Sossarna headbangar till Raubtier och ökar med 2%.
-
Etta av argumenten för den stora invandringen/flyktingmottagningen var förutom att det skulle stärka svensk ekonomi att någon skulle ta alla de jobb som "svenskarna" inte ville ta. Och ser man det från den sidan så var den Anderssonska städskandalen ingen skandal då det var exakt vad den tidigare politiken syftade till.
Genom att anlita städbolag utan kollektivavtal som använde sig av papperslösa kunde Anderson för en billig penning vältra över ett jobb som hon själv inte ville göra på en av de nyanlända.
Så då återstår säkerhetsfrågan. När säkerheten är så låg att en städare som är efterlyst och saknar uppehållstillstånd kan komma och gå som hen vill hemma hos statsminister vad är det då som säger att samma sak inte gäller för personer med kopplingar till andra länders underrättelseorganisationer?
Fast med tanke på transportstyrelseskandalen och det faktum att alla som var inblandade nu är tillbaka så lär inte säkerhet vara ett område som regeringen prioriterar. Kanske var det även på grund av den icke existerande säkerhetskontrollen som det inte gick hitta en lokal som ansågs tillräckligt säker för att informera statsministern om vad som pågick i härvan runt Transportstyrelsen.