Inlägg från: nattuw |Visa alla inlägg
  • nattuw

Har du förtroende för regeringen?

Challenger skrev 2022-02-19 13:09:03 följande:
    Varför tycker du att man ska rösta på sossarna?
    En relevant fråga. Tyvärr lär de relevanta svaren utebli.
  • nattuw
    KillBill skrev 2022-02-23 12:07:00 följande:

Moderaternas nya regeringsunderlag..

Så du är så säker på en moderat valvinst att du redan nu ser Moderaterna som ett regeringsparti. Det var lite oväntat.
  • nattuw
    klyban skrev 2022-02-23 20:41:36 följande:
    Underlag handlade det om.
    Regeringsunderlag. Sånt som regeringar har som underlag.
  • nattuw
    klyban skrev 2022-02-23 21:47:57 följande:
    Och där har du regeringsunderlaget som KillBill gav dig,
    Nu var det inte till mig KillBill gav regeringsunderlaget utan till Moderaterna.
  • nattuw
    klyban skrev 2022-02-23 21:47:57 följande:
    Men där har du verkligheten, sug in den, för vi kommer påminna dig om den.
    Så ni kommer att påminna mig om att KillBill tror att Moderaterna kommer att bilda regering.
  • nattuw
    klyban skrev 2022-02-24 19:02:34 följande:
    LoL, du får nog läsa om.
    nattuw skrev 2022-02-24 18:58:30 följande:
    Så ni kommer att påminna mig om att KillBill tror att Moderaterna kommer att bilda regering.
    Varför berättar du att du låtsas att inte försåt exakt vad det menades?
    Och vad ska du uppnå med att låtsas?
    Ni kommer att på något oklara grunder påminna mig om att KillBill tror på en Moderat regering. Sen är det inte mer med det.
  • nattuw
    Flash Gordon skrev 2022-02-27 13:40:55 följande:
    Usch! Tänk om Putin blir arg på oss!
    Det blir han nog inte. Sverige skickar ju trotts allt 400 000 000 (fyra hundra miljoner) i stöd till Ryssland för att stärka relationerna mellan våra två länder.

Fyra hundra miljoner som kommer att fortsätta betalas ut som planerat trotts invasionen av Ukraina. Ty som vi vet så förekommer ingen korruption i Ryssland och nu när landets egna pengar går till att betala för en invasion så är det ju bra att något annat land betalar för det ryska civilsamhällets behov. Annars hade ju missnöjet mot att kriget drabbat medelrysson kunnat slå tillbaka på Putin.

www.expressen.se/nyheter/400-miljoner-i-svenskt-bistand-till-ryssland-/

Så jag antar att vi kan säga att Sverige redan har valt sida i konflikten.
  • nattuw
    Padirac skrev 2022-02-27 15:34:53 följande:
    När ska du välja samma sida som Sverige för demokrati och frihet mot auktoritära politiska stater och partier?
    Det är inte jag som anser att det är en bra ide att skicka pengar till diktaturer.
  • nattuw
    Anomym som vanligt skrev 2022-02-28 16:22:57 följande:
    Om SD ville ge fredspriset till Trump och nu ska vara med i ett regeringsalternativ så känns det lite svajigt.
    Tja till skillnad från Obama, som bedrev fem krig och fick ett fredspris, så startade Trump inga krig utan var istället med och utarbetade ett fredsavtal i Mellanöstern. Vilket, med tanke på att det heter fredspris, borde ligga mer i linje med tanken bakom fredspriset.
  • nattuw
    KillBill skrev 2022-02-28 21:54:18 följande:

Känns det bra att försvara Trump

Jag försvarade inte Trump. Jag pekade bara på att om Obama fick fredspriset så är det inte så långsökt som det kanske låter att även nominera Trump. Vilket är lätt att förbise för de som har ett reflexmässigt hat mot Republikaner.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?