Har du förtroende för regeringen?
Digestive skrev 2022-05-01 02:57:19 följande:
Hon är allt utmanande och inte jättelätt att ta till sig.Där gjorde du ett direkt vidrigt försök till en poäng. Efter det här inlägget så ska jag posta ett videoklipp där Thomas Sowell beskriver mentaliteten som du visar upp här med rakbladsprecision. I övrigt så noterar jag bara ditt vetenskapsförakt.
Som sagt så nuddade du bara vid några bitar av pusslet som han lägger. Du talar om en man som troligen har studerat dessa ämnen längre än vad du själv har levt (91 år har han fyllt, född 1930 - han har alltså även erfarenheter att tillägga om perioderna i USA och som du på riktigt tror att du vet mer om). Nonchalansen när du verkligen beter dig som att en mening av dig har sammanfattat en människa som denna och på hans expertisområde, den är fullkomlig.
Du är säkerligen ljushyad, knappast från USA och personligen så vet jag att du inte ens kan tolka vetenskapliga diagram korrekt, likväl får du för dig att sätta dig i mästarstolen och bara fnysa bort en afroamerikan som har studerat dessa ämnen i över ett halvt sekel, med doktorand på flera universitet och som till och med har upplevt tiden som du tror dig veta bättre om. Det är så att Donald Trump framstår som ödmjuk, hes got nothing on you boy.
Aja, ytterligare pusselbitar som han lägger till är exempelvis destruktiva subkulturer, falska narrativ och historielöshet.
Skandinavien och USA är inte samma ting men det finns lärdomar att hämta från USA liksom många andra länder. Jag kan dock förstå att det är oväsentligheter om det enda av betydelse är att S regerar minst en mandatperiod till - jag försöker dock låtsas som att du vore engagerad i någonting annat, det blir lite roligare så.
Jag uppfattar det som att TO har en grundsyn som bygger på en helt oreglerad kapatalistisk marknad och att sociala reformer och regleringar missgynnar utsatta grupper då det enligt honom är kulturella skillnader som gör att afroamerikaner generellt sett har det sämre (på alla sätt) i det amerikanska samhället.
Jag menar att det är väl känt och beforskat att social rörlighet och möjlighet att lyckas förverkliga sina egna potentialer har varit och är många gånger större fö såväl enskilda som större grupper i de skandinaviska länderna än i USA och att det är den 'vänsterliberala välfärdsstaten' som lagt grunden för detta. I USA är den amerikanska drömmen för de flesta just ingenting annat än en dröm - i de skandinaviska länderna är det en verklig möjlighet att klassresan går åt ett annat håll än nedåt.