Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2022-04-30 14:16:49 följande:
    VAD UPPRÖRANDE OCH JÄTTEVIKTIGT!
    Ja, det kan vara upprörande att du medvetet elelr omedvetet sprider SDs lögner och det kan vara viktigt peka på vad du gör det. 
  • Padirac
    Digestive skrev 2022-04-30 14:58:48 följande:
    Mina tankar och analyser har ingenting med något parti att göra. Du känner inte mig som du känner dig själv.

Prova Thomas Sowell eller Candace Owens för att få lite smak på tankarna som jag uttrycker just här.

Men för all del, jag utesluter inte att dina synapser blinkar SD även om det handlar om svart historia och konservatism på andra sidan Atlanten.
    Så att du sprider SDs lögner 'om andra partiers historia under andra världskriget' har med Sowell och Owens och svart historia och konservatism att göra?

Visst - någon kan du säkert få att tro det.
  • Padirac
    Digestive skrev 2022-04-30 15:32:34 följande:
    Jag är fullständigt likgiltig till vad Socialdemokraterna tyckte, tänkte och gjorde under andra världskriget. Och i sammanhanget även SD kallar andra för rasister inte särskilt viktigt.
    Jag ser att du inte förmår att skriva att SDs bruna film är och var en lögn och en historieförfalskning - detta trots att du uppmärksammats på att du tidigare spridit SDs lögn om detta.

Jag är fortfarande inte förvånad att jag påstår att du sprider SDs lögner - och försvarat det med konservatism, svart historia och lite namedropping.
  • Padirac
    Digestive skrev 2022-04-30 16:13:13 följande:
    Jag har inte skrivit att den är sann heller.

Haha, jag är dock jävligt förvånad över ditt påstående och särskilt mitt så kallade försvar.

Prova den här mycket sevärda reaktionsvideon på Thomas Sowell och du kan säkert skilja det ena från det andra i mina texter efter en stund:

" target="_blank">

Nähä... så vad menar du att du är sant eller inte sant nör du skriver att SD pekar ut andra partiers historia under andra världskriget - du vet lika bra som jag att det är en historiegöörfalskning och att det är är SDs propaganda som utan grund pekar ut andra partier för att vara nazister och rastister.
    Digestive skrev 2022-04-30 12:31:40 följande:
    Men vad har jag med saken att göra? Hur blev det överhuvudtaget min sak att kommentera vad SD gör/gjort?

Gör SD samma sak så är det samma sak.

Det vore dock komiskt att föreslå att det är på samma nivå, skala och mål. I flera år var det vänsteretablissemangets folksport att kalla allt och alla för rasister om de överhuvudtaget skilde sig från vissa politiska linjer.

Vad vänsteretablissemanget har frammanat - ända ner på folknivå - är någonting helt annat än att peka ut partiers historia under andra världskriget.

Du kan återkomma med dina socialdemokratiska bekymmer när du riskerar att bli mördad och våldtagen - för att blott en S-keps i hemmet förknippas så sjukligt starkt med rasism.

Tills dess finns det ingen relevant liknelse att göra mer än en teknisk poäng som saknar adress.
    Menar du att SD bruna film är sann eller osann . sprider du SDs lögner eller sprider du inte SDs lögner?
  • Padirac
    Digestive skrev 2022-04-30 16:37:44 följande:
    Så vitt jag vet så stämmer den inte men det är utanför mitt kunskapsområde så jag formulerade det neutralt.
    Så du menar att påståendet att SD pekar ut partiers historia under andra världskriget är ett neutalt formulerat påstående

med samma logik är väl då mina påståenden om att du sprider SDs lögner, rasism och propaganda också neutralt formulerade påståenden.

Finns det någonting annat att säga än att ditt påstående om neutralt formulerade påståenden är snäppet värre än det som hittills åstadkommits från  'man och nöjd' med att vara sambo med sin egen dotter Kräks och att hela haveriet med procenten däremellan och att te punkter är ett hot

Notera att stycker ovan är neutralt formulerat Solig

hahaha
  • Padirac

Är det inte uppenbart att 'pekar ut andra' inte är neutralt - om du ville vara neural så kunde du tex skriva 'vad olika partier påstår om andra' 

ser du skillnaden?

Den ena formuleringen är inte neutralt utan bekräftar påståendet och den andra formuleringen tar inte ställning utan redogör för att en part påstår saker.

'peka på' är på intet sätt neutralt - kanske är det omedvetet du sprider SDs lögner, rasism och propaganda. 

• Padirac
    Digestive skrev 2022-04-30 17:38:42 följande:
    Och vilket påstående skulle det bekräfta mer än att handlingen var gjord?

Jag har ingen som helst anledning att gardera mig från onödigt defensiva tolkningar.

- Kan målsägande peka ut gärningsmannen? Ok, tack. Det blir 7 års fängelse.
    OK - jag tror inte att du omedvetet sprider SDs lögner, rasism och propaganda.

formuleringen du tar up psom försvar för detta utgår från att det finns en gärningsman.

Har du slutat att ge droger till dina och grannarnas barn Digestive?

Ja eller nej räcker bra som svar - inget onödigt defensivt svar nu. 
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2022-04-30 19:12:52 följande:
    Och det ser likandant ut i hela västerlandet. UK och BRexit. USA och TeaParty och Trump.FRankrike och Le Pen - lästips "En by i Champagne"

Det kanske helt enkelt bara var den naturliga utvecklingen av saker och ting när den vänster-liberala eliten med anhängare drog iväg och lämnade de andra kvar bakom sig?

Man kan förstås dela upp populationen i olika många grupper beroende på vilka faktorer man mäter mot.

En tredje grupp har absolut varit urskiljbar nu på slutet. Vänstern och eliten trodde att de hade dessa säkrade inom sitt lag men nu börjar de dra iväg åt ett eget håll.

Det är nog i praktiken slut med samförståndet i vårt samhälle för evigt(?).
    Padirac skrev 2022-04-30 17:44:49 följande:
    OK - jag tror inte att du omedvetet sprider SDs lögner, rasism och propaganda.

formuleringen du tar up psom försvar för detta utgår från att det finns en gärningsman.

Har du slutat att ge droger till dina och grannarnas barn Digestive?

Ja eller nej räcker bra som svar - inget onödigt defensivt svar nu. 
    www.aftonbladet.se/kultur/bokrecensioner/a/6zLXl0/le-pen-vinner-eu-projektets-forlorare

"När Le Pen hållit sitt anförande om det riktiga Frankrike och de bortglömda fransmännen drar hon vidare. Journalisterna likaså. Men reportern Fanny Härgestam väljer att i stället hålla kvar blicken på Brachay och dess lojalt NS-röstande invånare under fem år. Resultatet är En by i Champagne, Härgestams tredje bok.

Genom att lära känna Brachays borgmästare Gérard Marchand, hans hustru Brigitte och de andra i byn, söker hon svar på vilka Nationell Samlings väljare är och vad som gör partiet så starkt på fransk landsbygd. Härgestam argumenterar sällan emot rasismen hon möter hos de medverkande i boken och det är trots allt klokt. Utsagorna om invandrare, konspirationsteorierna om flyktingpolitiken och de allmänt slängiga problemformuleringarna är normaliserade i dagens politiska samtal och så bekanta från vilken ytterhöger som helst att en bok som debatterar varje dumhet hade blivit mindre intressant."

• Padirac
    Digestive skrev 2022-04-30 14:58:48 följande:
    Mina tankar och analyser har ingenting med något parti att göra. Du känner inte mig som du känner dig själv.

Prova Thomas Sowell eller Candace Owens för att få lite smak på tankarna som jag uttrycker just här.

Men för all del, jag utesluter inte att dina synapser blinkar SD även om det handlar om svart historia och konservatism på andra sidan Atlanten.
    Här hittade jag kanske lite smak för dina tankar från Candance Owens

www.newsweek.com/candace-owens-zelensky-bad-character-ukraine-1689214

"Conservative commentator Candace Owens criticized Ukrainian President Volodymyr Zelensky, stating in a tweet Thursday that he is "a very bad character who is working with globalists against the interests of his own people."

"I will not move one inch away from that assessment—ever—no matter how flowery the media depictions of him are," Owens added.

Her comment comes days after she backed Russian President Vladimir Putin's claim that Russia created Ukraine, which Putin has used to defend his decision to invade the country."

Och om jag förstår det hela rätt så menar Sowell att fattigdom, utanförskap och det som följer med det hänger ihop med att de personer som levde förtryckta under Jim Crow-lagarna nu fått tillgång till de välfärdssystem USA har.

Varför det skulle motivera dig att om och om igen sprida  SDs lögner, rasism och propaganda kanske kan förklaras av att du lever i Sverige med tillgång till frí skola upp till universitetsnivå  sjukvård, föräldrapeng, sjukpeng och skydd på arbetsplatser, men kanske kan motiveringen förklaras av att Sverige har ett för starkt välfärdssamhälle. Jag  vet verkligen inte, men jag försöker sätta samman din böjelse för att sprida SDs narrativ i dialog med SDs främsta vurmare i  trådarna med den syn på samhället du pekar på sin din och som förklarande.

• Padirac
    Digestive skrev 2022-04-30 23:41:42 följande:
    Har ingen aning om hur Candace Owens står i kriget mot Ukraina och det intresserar mig inte heller.

Det är väl ett par bitar av pusslet som Thomas Sowell lägger som alltså är uppbackat av data. Han är en forskande doktorand som har publicerat 12 volymer (om inte fler) i ämnen som dessa.

Tycker du alltså att saker och ting låter konstiga, inte riktigt stämmer med det du har fått i dig färdigtuggat och sondmatat samt kontraintuitivt - så är det själva grejen. Det är en aning mer substans bakom den här mannens verk än exakt allt som har producerats under intersektionalitetsteorin.

Det jag uppskattar mest med fenomenet Thomas Sowell är att se reaktionsvideor då det är som en emotionell berg-o-dal-bana för många svarta att ta del av hans kunskap. Den gnistan i ögat som väcks hos några av dem går inte ens att jämföra med inrullande pengar från en stat - det är ingenting för en frisk och arbetsduglig människa.

Haha, ja, allt är bara SD-lögner, rasism och propaganda. Vad annars Padirac, vad annars?
    CO verkar ha en del ståndpunkter som inte får Kremls nyttiga idioter att åka känslomässig bergochdalbana i alla fall.

Om jag förstår dig rätt gillar du de känslomässiga argument som preenteras i de där reaktionsvideorna du refererar till.

Att TO producerat ett dussin böcker med det som säkerligen kan kallas färdigtuggat och sondmatat för en publik av konservativa i USA som motsger det som verkligheten visat i de skandinaviska länderna smakar dig säkert bra.

Nej allt är inte SD-lögner och propaganda, men mycet av det du bekräftar och återsprider från SDs största megafiner här på FL är många gånger SDs lögner, rasism och propaganda - färdigtuggat och sondmatat och bekräftande för att inte utmana intellekt och föreställningar.  Smaklig spis. 
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?