Digestive skrev 2022-04-30 14:10:31 följande:
Du tycker alltså att jag ska kommentera SD igen. Herre Gud, Familjeliv borde ha en särskild SD-avdelning i sitt forum.
Tribalism finns överallt och särskilt hos ett splittrat folk. I grunden är det mänskliga instinkter vi pratar om. Ihop med ideologi så kan det uttryckas problematiskt i olika situationer.
Vänsterns identitetspolitik är problematisk i vår nutid då problemfokuset alltid är externt och övermänskligt för individen = dina problem beror på någon grad av förtryck och du behöver förändra samhället (enbart med statens hjälp, såklart) för att lyckas nå framgång, status och ett välmående bostadsområde.
Ett hyggligt problematiskt narrativ när väldigt få (om ens någon) når sådant genom ett slags apatiskt offerskap och det även om krafter som sprider det här narrativet råkar styra landet.
Och övriga är rasister. Punkt.
Det här är alltså det två huvudnarrativen som etablissemanget basunerar ut åt främlingar som i många fall inte har en aning om svensk kultur - åt folk som helt enkelt går på det och blir jävligt besvikna.
Väck mig den dagen då etablissemanget ser hjältar istället för offer.
Väck mig den dagen när etablissemanget förstår att mångkultur inte bara är en lek med färger.
Det är väl återkommande att du kommenterar och sprider SDs lögner och narrativ utan att jag ber dig om det - tvärtom påpekar jag ofta att när du gör det.
Mycket av din analys stämmer väl överens med alternativhögerns ocg SDvurmarnas självpåtagna martyrskap(offerkoftan) och att det är externa krafter som hotar samhället. Det är väsnetrliberalerna, det är kulturmarxisterna, det är samhället och staten som hotar människorna, det är demokratur, det är soros, det är folkutbytem det är mångkultur, det är etablissemanget - listan över vad som är skyldigt till den polarisering som SDs vurmare och alternativhögern skapat är extern .- själva har de ingen som helst del i att de sprider fake news, alternativa fakta och historieörfalskningar.
Nu försöker du igen att sprida SDs narrativ om etablissemanget, om mångkultur och försvarar detta med påståendet att de falskt kallas för rasister.