• MaryM

Killar - kan ni bli tillsammans med en tjej som haft sex med 30 eller fler?

Med anledning av alla trådar kring detta är jag nyfiken om vad fl-männen känner och tycker.

She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Killar - kan ni bli tillsammans med en tjej som haft sex med 30 eller fler?
  • MaryM
    BengtH skrev 2015-03-23 21:06:50 följande:

Alla män skulle kunna bli ihop med en 30-killars tjej, t.o.m jag om jag vore singel, just pga denna tjej knappast skulle säga att hon har legat med 30 killar utan oskyldigt hävda att det bara var 5 före.

Inte ens min fru har berättat för mig hur många hon har legat med, bara att hon haft trekant och engångsligg. Antar att hon legat med fler än vad jag har. Det är tråkigt att hon var lössläppt i tonåren, men det var länge sen och det inget som jag kan göra nåt åt nu tyvärr. 

Alltså kan din flickvän ha legat med 30 olika killar utan att du vet om det, tänk på det !!

Varför är det tråkigt att hon var lössläppt i tonåren? Du är ju bara avundsjuk.
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • MaryM
    Tecum skrev 2015-03-23 21:47:13 följande:

Håller med, men vad har HON gjort för att förnya, för att njuta? Det är en förlegad tanke att mannen ensam har ansvaret för kvinnans njutning och ett aktivt sexliv. Fast hon vet att han är missnöjd gör hon inget och mtp att hon har "övertaget" i historik och antalet sexpartners och vet att det stör maken borde hon vara angelägen att sas jämna ut oddsen för att stärka relationen. Nu riskerar hon att bli ett ex istället...

Sant, men man kan ju ofta bara ändra på sitt eget agerande.
  • Anonym (anonym)
    BengtH skrev 2015-03-23 21:06:50 följande:
    Alla män skulle kunna bli ihop med en 30-killars tjej, t.o.m jag om jag vore singel, just pga denna tjej knappast skulle säga att hon har legat med 30 killar utan oskyldigt hävda att det bara var 5 före.

Inte ens min fru har berättat för mig hur många hon har legat med, bara att hon haft trekant och engångsligg. Antar att hon legat med fler än vad jag har. Det är tråkigt att hon var lössläppt i tonåren, men det var länge sen och det inget som jag kan göra nåt åt nu tyvärr. 

Alltså kan din flickvän ha legat med 30 olika killar utan att du vet om det, tänk på det !!
    Varför gifte du dig med denna kvinna när du mår dåligt av att hon haft ett liv innan hon träffade dig?
    Varför valde du inte någon som vars tidigare liv du är bekväm med?
  • Anonym (Avundsjuka)
    MaryM skrev 2015-03-23 18:56:00 följande:
    När ni väl har sex, njuter hon då? Kommer hon? Vad har du gjort för att förnya? Jag tror inte hennes lust hänger ihop med antalet sexpartners, utan nåt annat.
    Jo, jag uppfattar det som om hon verkligen njuter. Hon får orgasm eller så spelar hon väldigt bra.

Jag har gjort allt! Från hela romantiska spektrat med tända ljus, massage, överraskande fina middagar, exklusiva date-nights till mer erotiska aktiviter som att köpa sexiga underkläder, sexleksaker, dominans, sexiga sms, förmedlat mina fantasier (om henne) osv... Jag är aktiv och ledande i sängen, har tom en stor kuk;)

Hennes stora antal sexpartners har givetvis inget att göra med hennes sexuella beteende i vårt förhållande men är likväl en ständigt återkommande påminnelse om att hon faktisk är (har varit) en tjej med egen stark sexlust. En besvärlig vetskap att hon varit "kåtare" som singel/dejtande än vad hon är i vårt förhållande. Tyvärr inser hon inte själv vart hennes asexuella beteende leder oss och hur dåligt det får mig att må, trots samtal. Många människor kommer bli väldigt förvånade om jag skiljer mig eftersom vårt kärleksfulla förhållande ser ut som en saga från våra vänners perspektiv. Det är så otroligt märkligt att sexlivet inte alls återspeglas i det annars perfekta förhållandet. Jag hade aldrig anat att sex och sexuell historik skulle få så stor betydelse i ett förhållande...

För att svara på själva trådfrågan. Nej, jag kommer aldrig mer inleda en relation med en kvinna som har gigantisk sexuell historik med förhoppningen att jag ska få ett fantastiskt sexliv. Jag brydde mig inte ett dugg när jag inledde detta förhållandet men har nu helt ändrat åsikt. Kommer dock inte döma dessa kvinnor och kalla dem slampor men kan konstatera att jag, med min bakgrund, inte är stark nog att fungera i ett sådant förhållande.
  • Alcyone

Det bästa är väl att aldrig någonsin berätta om sitt tidigare sexliv och att aldrig fråga sin partner om dennes tidigare sexliv. Det har ingen annan med att göra!

• Anonym (Linda T)

Jag har tappat räkningen på hur många jag har har haft sex med.
    Jag vill bara ha killar som haft få tjejer innan mig.

Ibland så träffar jag andra killar på helgerna, när jag dricker blir jag kåt.
    Jag är alltid dominant mot killar, de låter mig styra.
    Ingen kille skulle våga ifrågasätta mig.

• Anonym (anonym)

Inte funderade man för 20-30 år sedan hur många partners den man föll för hade haft, inte satt man och fantiserade om vilket sexliv partnern haft innan man blev ett kan det ha att göra med all porr som konsumeras och att man av något skäl tror att det är ett sådant sexliv den andre levt som singel.
    Troligtvis har den man lever med haft ungefär likadant sex som singel som de har i förhållande lika aktivt eller lika passivt med alla de haft sex med.

• Anonym (Glader)

Vad spelar det för roll? Det som oftast spelar roll är ju om man har sex med mer än 1 person efter att man blivit tillsammans. Bara barn som vill gifta sig med en oskuld, ge mig erfarenhet

• Anonym (Nej bara nej)
    Anonym (Avundsjuka) skrev 2015-03-23 15:44:32 följande:
    Tyvärr så beskriver dina ord det som jag egentligen misstänker men inte riktigt vill erkänna. Jag vill dock inte använda ord som "slampa" för att beskriva en kvinna som utnyttjar möjligheten att leva ut sina sexlustar. Jag hade ju gjort precis samma sak om jag haft möjligheten:)

Jag inser dock att det hennes sexlust är väldigt dämpad och troligtvis är det där med spänning och nyhetens behag en stor del för hennes sexlust. Jag har på alla sätt jag kan försökt att förnya och hålla vårt sexliv intressant men jag får väldigt lite gehör för mina ansträngningar.

Hon vägrar dock erkänna för mig (och kanske även för sig själv) att hennes sexualitet är kraftigt förändrad vid de tillfällen som jag för vårt tveksamma sexliv på tal. Hon vet att jag är mycket missnöjd med situationen men trots detta så händer det inget.

Förhållandet är absolut i farozonen och ironiskt nog är det hon som kommer ta ett uppbrott hårdast av oss. Jag vet att hon älskar mig av hela sitt hjärta.
    Ordet spelar ingen roll, det är dess innebörd, kalla det vad du vill, du vet ändå vad som menas.

Hon kan inte/kommer inte att erkänna en förändring för det är en del av hennes sexualitet att förneka det här. Hon vet eventuellt inte om det själv. Har du märkt detta ännu? Du säger att det är en förändring. Hon svarar nekande. Du drar några exempel. Hon sitter som ett tyst frågetecken och tänker.

Om det händer, så är det kvinnans reaktion på att konfronteras med sin egen sexualitet. Eftersom hennes sexualitet ofta är dold för henne själv, så blir hon helt enkelt konfunderad och lite chockad över att se den rent kognitivt från utsidan. Lite som att höra sin egen röst inspelad.

Nej, inget kommer att förändras för hon kan inte ändra det. Hon styr inte över sin egen sexualitet. Antingen blir hon våt och kåt och det kittlar i vaginan eller så gör det inte det. Hon kan inte bestämma över den delen som kvinna. 

Vad du kan pröva är mer alfabeteende och mer dominans eventuellt, men om du redan tappat henne till den graden att ni börjat prata om det och du verkat tjatig så är det nog rätt dött. Lär dig av misstaget och tro aldrig att du kan tala till en kvinna som en vanlig människa när det gäller attraktion.

Dessutom är alfabeteende i en relation över tid vanskligt med just slampor (sätt in lämpligt annat ord jag väljer *hamster*) eftersom de har en så spänningssökande sexualitet. Ofta är de helt enkelt fördömda i att de bara kan bli kåta på män man inte kan ha relationer med. Och en sån kan du ju inte bli. Då tvingas du öka aggressionsnivån i din relation tills det blir farligt för alla, och det finns ingen gräns där.

Nej. Lägg ned. Lär dig av misstagen, och undvik den här typen av kvinnor för långa relationer. Var glad för början av den här relationen, eftersom du då i alla fall fick njuta av en hamsters obundna sexualitet ett tag. Det tar alltid slut för alla, den delen, så du missar inget i längden.
  • MaryM
    Anonym (Avundsjuka) skrev 2015-03-23 22:34:51 följande:

Jo, jag uppfattar det som om hon verkligen njuter. Hon får orgasm eller så spelar hon väldigt bra.

Jag har gjort allt! Från hela romantiska spektrat med tända ljus, massage, överraskande fina middagar, exklusiva date-nights till mer erotiska aktiviter som att köpa sexiga underkläder, sexleksaker, dominans, sexiga sms, förmedlat mina fantasier (om henne) osv... Jag är aktiv och ledande i sängen, har tom en stor kuk;)

Hennes stora antal sexpartners har givetvis inget att göra med hennes sexuella beteende i vårt förhållande men är likväl en ständigt återkommande påminnelse om att hon faktisk är (har varit) en tjej med egen stark sexlust. En besvärlig vetskap att hon varit "kåtare" som singel/dejtande än vad hon är i vårt förhållande. Tyvärr inser hon inte själv vart hennes asexuella beteende leder oss och hur dåligt det får mig att må, trots samtal. Många människor kommer bli väldigt förvånade om jag skiljer mig eftersom vårt kärleksfulla förhållande ser ut som en saga från våra vänners perspektiv. Det är så otroligt märkligt att sexlivet inte alls återspeglas i det annars perfekta förhållandet. Jag hade aldrig anat att sex och sexuell historik skulle få så stor betydelse i ett förhållande...

För att svara på själva trådfrågan. Nej, jag kommer aldrig mer inleda en relation med en kvinna som har gigantisk sexuell historik med förhoppningen att jag ska få ett fantastiskt sexliv. Jag brydde mig inte ett dugg när jag inledde detta förhållandet men har nu helt ändrat åsikt. Kommer dock inte döma dessa kvinnor och kalla dem slampor men kan konstatera att jag, med min bakgrund, inte är stark nog att fungera i ett sådant förhållande.

Jag tror du är fel ute här. Bara för att hon har legat med många killar när hon var ung behöver det inte betyda (tyvärr!) att hon hade väldigt stark sexlust då. Det finns många andra skäl. Hon ville ha bekräftelse, ville ha kärleK. Det Kan lika väl vara detta.

Hon upplever antagligen en väldig press från dig vad det gäller sex. Allt det du beskrev med fina middagar och sexiga underkläder är ju bara press. hur har ni det med hushåll hushållsarbete? Har ni lika mycket fritid? Handen på hjärtat? Börja där. Ingen press alls på ett tag. Försök släppa din bitterhet och bara var kärleksfull utan press. Fråga henne om hennes sexuella historia. Hur var den egentligen? Försök komma nära henne, se henne som en människa, älska henne.

Krama henne utan baktankar. Massera henne och säg från början att det blir inget sex.

låt henne komma till dig.
Svar på tråden Killar - kan ni bli tillsammans med en tjej som haft sex med 30 eller fler?