Anonym (Avundsjuka) skrev 2015-03-24 09:34:49 följande:
Hennes beteende gäller inte bara hennes ungdom utan hela livet sedan hon blev sexuellt aktiv. Endast ett försök till "seriöst" förhållande på 10 år. Jag känner henne så pass väl att jag med 100% säkerhet vet att hon inte hoppat i säng med någon för att få bekräftelse, hon har varit dränkt i bekräftelse hela livet och klagar tom på att uppmärksamheten och flörtandet är jobbigt.
Lite märkligt att du och många andra kvinnor verkar sakna förmågan att tilldela ansvar till kvinnan i ett förhållande. Verkar lite som om vi män har två "fel", den ena där vi ger för lite kärlek, uppmärksamhet, ansvar för hemmet osv. Den andra sidan är där vi är för aktiva och lägger press på kvinnan. Den optimala medelvägen verkar vara trådtunn...
Men för att svara på dina frågor - Jag är pedantisk när det gäller mitt hem, det är inte min fru. Jag vill påstå att jag därför gör 90% av allt hushållsarbete. Handlar, lagar mat och städar. Inte för att hon kräver eller förväntar sig detta utan för att jag helt enkelt vill ha det rent och fint. Jag kräver inte heller att hon ska tvingas leva upp till min högre renlighetsnivå:) Hon har mycket fritid, mer än vad jag har faktiskt. Denna fritid spenderas på Facebook, TV-serier och Candy Crash.
Ditt alternativ med med att backa och bara vara kärleksfull har jag givetvis också testat. Vid två tillfällen har jag slutat att sexuellt uppvakta hennes för att se hennes reaktion. Vid både dessa tillfällen har vi haft 2 veckor utan någon som helst sexuell aktivitet, dock med mycket kel och mys. Tyvärr har jag svårt att hålla mig längre än 2 veckor vilket gör att jag själv bryter "experimentet" till slut. Min känsla är att det skulle dröja väldigt längre innan hon kom till mig... Någon gång hoppas jag att jag kan vara stark och låta testet löpa fullt ut. Får väl runka som en tok eller nått:)
Jag tycker absolut att kvinnor också har ett ansvar i ett förhållande! Däremot tror jag det är ett extremt vanligt mönster att mannen slöar till, inte tar sitt ansvar hemma. Kvinnan blir sur och avtänd och vägrar honom sex, han börjar tjata, hon blir ännu mer avtänd et c... Nu verkar det inte vara så i ert fall men att sluta tjata tror jag absolut på! Jag försöker hjälpa dig tro det eller ej, trots att jag är en hemsk slampig kvinna .. :p
Jag tror faktiskt att du drar felaktiga slutsatser av detta att hon har haft många partners. Jag tror inte det är därför hon inte vill ha sex med DIG, utan något i er relation. Och det blir inte bättre av tjat och press. Familjeterapi kanske skulle vara nåt för er? Nånstans anar jag att det finns mycket kärlek men ni har fastnat i destruktiva mönster.
Har du pratat med henne om hur du känner inför hennes låga sexlust utan att vara anklagande?