• MaryM

Killar - kan ni bli tillsammans med en tjej som haft sex med 30 eller fler?

Med anledning av alla trådar kring detta är jag nyfiken om vad fl-männen känner och tycker.

She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Killar - kan ni bli tillsammans med en tjej som haft sex med 30 eller fler?
  • Times
    Anonym (Mr BIG) skrev 2015-03-26 11:20:24 följande:

Det verkar vara konstiga diskussioner här som ingen förstår.

Det räcker att konstatera att ingen vill vara tillsammans med ett lösaktigt luder.

Men då är du efterbliven, för många har skrivit att de visst kan tänka sig det.

Väl mött
  • Neol
    Anonym (Mr BIG) skrev 2015-03-26 11:20:24 följande:

Det verkar vara konstiga diskussioner här som ingen förstår.
    Det räcker att konstatera att ingen vill vara tillsammans med ett lösaktigt luder.

Jo, jag har ju sagt att jag vill det. Men jag definierar inte kvinnor på samma vis som du iofs. Men de som du definierar som lösaktiga luder fungerar bra för mig.
  • Alcyone
    Anonym (Avundsjuka) skrev 2015-03-26 11:15:50 följande:
    Jag trodde länge att mina negativa känslor var just svartsjuka. Nu är jag inte längre lika övertygad. Jag känner mig inte alls hotad eller försöker jämföra mig med hennes tidigare partners, inte heller är jag (för tillfället) orolig för att hon ska vara otrogen.

Avundsjuka är troligtvis en mer korrekt benämning. Jag blir avundsjuk på de männen som fått uppleva den råa sexuella lusten som faktiskt finns i min fru men inte kommer fram i vårt förhållande. Jag tror att jag skulle må mycket bättre om jag fick känna min som hennes älskare och inte som hennes högt älskade bästa vän. Optimalt vore ju om jag kunde ha båda dessa roller men så verkar inte hennes sexualitet fungera.
    Hon kanske är ute efter det otvugna, primitiva sexuella men du har inte den rollen helt enkelt. Var det inte du som tvättade och städade medan hon chattade och spelade spel? Det låter som en trotsig tonårstjej som lever med sin ensamstående morsa!
  • MaryM
    Neol skrev 2015-03-26 11:27:29 följande:
    Jo, jag har ju sagt att jag vill det. Men jag definierar inte kvinnor på samma vis som du iofs. Men de som du definierar som lösaktiga luder fungerar bra för mig.
    Börjar bli lite kär i dig Neol :) Här får du champagne för jag är konduktör i denna tråden :)
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • MaryM
    Jag trodde länge att mina negativa känslor var just svartsjuka. Nu är jag inte längre lika övertygad. Jag känner mig inte alls hotad eller försöker jämföra mig med hennes tidigare partners, inte heller är jag (för tillfället) orolig för att hon ska vara otrogen.

Avundsjuka är troligtvis en mer korrekt benämning. Jag blir avundsjuk på de männen som fått uppleva den råa sexuella lusten som faktiskt finns i min fru men inte kommer fram i vårt förhållande. Jag tror att jag skulle må mycket bättre om jag fick känna min som hennes älskare och inte som hennes högt älskade bästa vän. Optimalt vore ju om jag kunde ha båda dessa roller men så verkar inte hennes sexualitet fungera.
    Alltså.
    Bara för att hon haft många ONS behöver det inte betyda att hon kände en rå sexuell lust med dem. Tjejer gör många saker för att behaga män, för att bli mer populära, för att det förväntas av oss, för att få kärlek.
    Ni som tror att många sexuella partners = automatiskt stor sexlust hos kvinnor tror jag är fel ute. Det behöver inte vara så.

Avundsjuk: jag tror fortfarande detta handlar om er relation, inte nåt skumt att hon inte klarar att hålla sig till en för hon har legat med så många eller vad ni nu har för teori. Och jag tycker att du verkligen verkar jobba på detta och jag kan förstå om du tröttnar, men när du letar ny kvinna sen så tycker jag det är synd om du bara letar bland de som (i alla fall säger...) att de varit med få partners. Jag tror inte det handlar om det helt enkelt.

Vad jag själv tycker är att man inte ska vara så snabb med att döma. Det gäller egentligen generellt. Man kan t.ex. inte säga att en man som legat med 100 kvinnor är bra i sängen. Han KAN vara det, men det kan en som varit med 2 tjejer också vara.
  • Anonym (Avundsjuka)
    MaryM skrev 2015-03-26 14:52:47 följande:
    Avundsjuk: jag tror fortfarande detta handlar om er relation, inte nåt skumt att hon inte klarar att hålla sig till en för hon har legat med så många eller vad ni nu har för teori. Och jag tycker att du verkligen verkar jobba på detta och jag kan förstå om du tröttnar, men när du letar ny kvinna sen så tycker jag det är synd om du bara letar bland de som (i alla fall säger...) att de varit med få partners. Jag tror inte det handlar om det helt enkelt.
    Självklart handlar det om vår relation och eventuella problem med den. Det är min upplevelse av problemet som blir större pga hennes historik.

Hade hon haft enbart tex 2 långa förhållanden så hade det varit lätt för mig att tänka - Min fru har låg sexlust och är inte särskilt sexintresserad. Så tråkigt att hon är på det sättet. Hon har troligtvis varit på samma sätt i sina andra förhållanden.

Kontentan: Det är hon som är orsaken till att vårt sexliv är som det är.

Nu har hon på flera olika sätt, bland annat genom att berätta om alla sexuella relationer presenterat en annan sexuell bild av sig själv, så tänker jag nu - Min fru har varit väldigt sexuell och "lättfotat" med andra män men hon är det inte med MIG. Hon har kanske lekt av sig på alla sätt som går så någon större sexuell nyfikenhet och leklust finns inte kvar.

Kontentan: Det är jag som negativt påverkar hennes sexlust vilket resulterar i att vårt sexliv är som det är.

Av denna anledning så skulle jag nog passa mig noga för att inleda en seriös långsiktig relation med en ny kvinna som har en historik likt min frus. 
    Min frus historik ger en grogrund för den avundsjukan jag känner och det vill jag undvika om jag hamnar i en ny relation. Det är egentligen inte historiken eller antalet partners som är det jobbiga utan kontrasten mellan DÅ och NU.

Jag vet inte varför du fått uppfattningen om att jag inte tror att hon kan hålla sig till en? Jag är inte alls orolig för att hon ska vara otrogen pga att hon har haft sex med många män. Tvärt om, hon verkar ju ganska klar med det och inte alls särskilt nyfiken. Just risken för otrohet är nog betydligt större för en person som mig, dvs en med få parterns, stor sexuell nyfikenhet och dessutom i en relativt sexuellt tråkig relation.

• Neol
    MaryM skrev 2015-03-26 14:45:16 följande:
    Börjar bli lite kär i dig Neol :) Här får du champagne för jag är konduktör i denna tråden :)
    Oj!! Mary! Du är fantastisk. Håller ögonen på dig skall du veta. Vi kanske skulle smyga undan lite och jobba upp vår luderfaktor så vi inte riskerar att råka ut för antiludermaffian??
  • MaryM
    Neol skrev 2015-03-26 15:32:45 följande:
    Oj!! Mary! Du är fantastisk. Håller ögonen på dig skall du veta. Vi kanske skulle smyga undan lite och jobba upp vår luderfaktor så vi inte riskerar att råka ut för antiludermaffian??
    Hahhahaa jaaaa vore hemskt om nån sån skulle misstänka oss för att vara "fina" och vilja ha oss. Hihihiii.
  • Tecum

Jag kan förstå din avundsjuka men det som varit är inte mycket att göra åt. Att intensiteten och upptäckarglädjen i sexet avtar i en längre relation är inget konstigt, tvärtom. Det vanlig är att sexet blir förutsägbart men ändå tillfredsställande. Du skrev ju att hon var lekfull och drivande i början med dig. Hon har också blivit äldre.

Men det som förvånar mig mest är att du tror att sexlivet skulle vara bättre om du hade en kvinna med mindre historik. Inget säger att hon skulle vara "bättre i sängen" eller ta mer initiativ. en enda fördelen skulle isf vara att du har mindre krav på en sådan kvinna och då nöja dig med ett "enklare" sexliv.
Svar på tråden Killar - kan ni bli tillsammans med en tjej som haft sex med 30 eller fler?