MaryM skrev 2015-03-26 14:52:47 följande:
Avundsjuk: jag tror fortfarande detta handlar om er relation, inte nåt skumt att hon inte klarar att hålla sig till en för hon har legat med så många eller vad ni nu har för teori. Och jag tycker att du verkligen verkar jobba på detta och jag kan förstå om du tröttnar, men när du letar ny kvinna sen så tycker jag det är synd om du bara letar bland de som (i alla fall säger...) att de varit med få partners. Jag tror inte det handlar om det helt enkelt.
Självklart handlar det om vår relation och eventuella problem med den. Det är min
upplevelse av problemet som blir större pga hennes historik.
Hade hon haft enbart tex 2 långa förhållanden så hade det varit lätt för mig att tänka -
Min fru har låg sexlust och är inte särskilt sexintresserad. Så tråkigt att hon är på det sättet.
Hon har troligtvis varit på samma sätt i sina andra förhållanden.
Kontentan: Det är
hon som är orsaken till att vårt sexliv är som det är.
Nu har hon på flera olika sätt, bland annat genom att berätta om alla sexuella relationer presenterat en annan sexuell bild av sig själv, så tänker jag nu -
Min fru har varit väldigt sexuell och "lättfotat" med andra män men hon är det inte med MIG.
Hon har kanske lekt av sig på alla sätt som går så någon större sexuell nyfikenhet och leklust finns inte kvar.
Kontentan: Det är
jag som negativt påverkar hennes sexlust vilket resulterar i att vårt sexliv är som det är.
Av denna anledning så skulle jag nog passa mig noga för att inleda en seriös långsiktig relation med en ny kvinna som har en historik likt min frus.
Min frus historik ger en grogrund för den avundsjukan jag känner och det vill jag undvika om jag hamnar i en ny relation. Det är egentligen inte historiken eller antalet partners som är det jobbiga utan kontrasten mellan DÅ och NU.
Jag vet inte varför du fått uppfattningen om att jag inte tror att hon kan hålla sig till en? Jag är inte alls orolig för att hon ska vara otrogen pga att hon har haft sex med många män. Tvärt om, hon verkar ju ganska klar med det och inte alls särskilt nyfiken. Just risken för otrohet är nog betydligt större för en person som mig, dvs en med få parterns, stor sexuell nyfikenhet och dessutom i en relativt sexuellt tråkig relation.