• MaryM

Killar - kan ni bli tillsammans med en tjej som haft sex med 30 eller fler?

Med anledning av alla trådar kring detta är jag nyfiken om vad fl-männen känner och tycker.

She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Killar - kan ni bli tillsammans med en tjej som haft sex med 30 eller fler?
  • Anonym (X)

Jag förstår fortfarande inte hur det kan vara lösaktigt att ha sex 1-2 gånger per år. Herregud! Jag har sex kanske 3 ggr/vecka numera.

• ÄngDal
    Anonym (§7) skrev 2015-03-23 08:56:29 följande:

Tack själv!

Jag tycker att detta är viktigt för hela mänskligheten faktiskt. Jag tycker inte att det kan sägas nog många gånger: Respektera alla kvinnor! Var rädd om dem.
    Var trevlig och säg trevliga saker, gör trevliga saker. Var en bra människa!
    Låt kvinnor få utveckla sin sexualitet, undersöka, upptäcka men utnyttja aldrig att en kvinna sexuellt om hon är ur balans av någon anledning utan träd in och hjälp henne istället. Var en bra människa!
    Sluta med orden slyna, slampa, hora osv. Testa idag, testa nu. Bara gör det!
    Du kommer själv att få ett bättre liv jag lovar!

Jag skriver helt under på detta - förutom orden som ju kan användas i rollspels- och BDSM-sammanhang om kvinnan vill det. Både man och kvinna ska bejaka sin sexualitet - och framför allt ska mannen försöka se till att kvinnan kan blomma ut sexuellt. Lyckas han med det lär hon se till att han njuter mer än någonsin.
  • Alcyone

Hur gör ni som inte får veta hur många män kvinnan ni blir tillsammans med har haft sex med? Hon kanske inte vill berätta. Tänk om hon säger 7 men sanningen är mer 70+...Hon ljuger alltså för hon inte vill berätta. Kommer ni att lita på det hon säger?

• Anonym (anonym)
    Anonym (Avundsjuka) skrev 2015-03-23 10:38:18 följande:
    Jag är över 35 år och är gift med en kvinna som har haft många sexpartners (jag vet inte hur många men över 30 som denna tråden handlar om). Jag tycker att det är jobbigt pga två anledningar.

Den ena är att jag, i likhet med många andra män, inte har haft möjligheten att ha sex med många kvinnor. Jag tror att tillfälliga sexuella kontakter är ganska svårt för majoriteten av män. Tillgång och efterfrågan gör denna marknaden väldigt snedfördelat till kvinnors "fördel". I mitt fall har detta resulterat i att jag levt större delen av mitt liv i en form av sexuellt existensminimum, både när det gäller faktiskt sex men även när det gäller sexuell uppmärksamhet från kvinnor.
    När det ibland kommer på tal om hennes dejtande eller festande singelliv så blir jag avundsjuk. Det känns orättvist att hon har kunnat leva relationslivet som ett barn i en godisfabrik medans jag har levt på vatten och bröd. 
    Jag tror också att detta har gett oss olika syn på sex. Jag värderar sex väldigt högt, värdefullt, något som är exklusivt och något jag aldrig kunnat ta för givet. Hon verkar mer tycka att sex är en självklarhet och något som hon inte behöver lägga någon energi på.

Den andra anledningen är att min fru inte är så sexuell i vårt förhållande, hon tar nästan aldrig initiativ till sex eller visar mig någon lust. Jag vet inte om det beror på hennes vana att leva i ett stort överflöd av sexuell uppmärksamhet (hon har klagat på att det varit jobbigt med alla killar som hela tiden flörtar och stöter på henne på krogen, på arbetsplatserna osv). Kanske beror det på att hon "lekt klart" och haft möjlighet att testa och leva ut alla sina önskemål? Jag vet inte... Jag vet dock att hon är extremt dålig på att visa sexuell lust i vårt förhållande. Det är i stort sätt mitt ansvar att initiera sex och driva vårt sexliv. Jag får uppfattningen om att hon är väldigt "bortskämd" på detta område. Hon har troligtvis aldrig behövt lyft ett finger för att få sex medans jag är van att jobba väldigt hårt.
    Uppfattningen om att hon varit mer "lättfotad" och sexuell tidigare i förhållande till att hon är "svårjobbad" nu är väldigt påfrestande för mig. Det resulterar i att jag känner mig oattraktiv och i vissa fall känner svartsjuka.

Det är givetvis inte optimalt att två människor med så olika bakgrund inleder ett förhållande men förälskelse och kärlek lever sitt egna liv. Jag intalar mig själv att jag skulle varit mycket mer bekväm i ett förhållande med en kvinna som hade en bakgrund mer likt min, dvs med få partners och långa förhållanden. Det hade också varit enklare att hantera om min fru varit med sexuellt aktiv i vårt förhållande. 

Kanske är några av NEJ-röstarna i min situation? Det är ju fullt möjligt att man inser problemen i ett sådant förhållande utan att för den skull döma kvinnan.

Jag har aldrig någonsin dömt min fru eller upplevt henne som "slampig". Jag skulle troligtvis ha levt mitt liv på samma sätt om jag haft möjligheten.

Antar att din fru också är kring 35 år, antar att ni har fullt upp med småbarn, jobb och hemarbete. Det är stor skillnad i hur sexlivet fungerar när man är ung och inte har en massa plikter som tar energi mot när man ska driva runt projektet familj. Innan man får barn kan man festa långt i på småtimmarna och sova halva helgen, när man är ung behöver man bara tänka på sig själv när man har barn så vill man helst bara sova när barnen äntligen kommit i säng.
  • Zerstören

Jag ser absolut inget fel med att ha ett stort antal sexpartners. Min uppfattning är att både tjejer och killar kan ha sex med hur många som helst utan att det är "omoraliskt", "dåligt" eller dylikt. 

Däremot har jag inget intresse av att bilda relationer med kvinnor och således kanske jag inte är rätt person att svara på frågan. Om jag utgår från att jag faktiskt ville ha en partner, då skulle det inte vara avgörande hur många personer en tjej har haft sex med. 

• MaryM
    Anonym (Avundsjuka) skrev 2015-03-23 15:44:32 följande:
    Tyvärr så beskriver dina ord det som jag egentligen misstänker men inte riktigt vill erkänna. Jag vill dock inte använda ord som "slampa" för att beskriva en kvinna som utnyttjar möjligheten att leva ut sina sexlustar. Jag hade ju gjort precis samma sak om jag haft möjligheten:)

Jag inser dock att det hennes sexlust är väldigt dämpad och troligtvis är det där med spänning och nyhetens behag en stor del för hennes sexlust. Jag har på alla sätt jag kan försökt att förnya och hålla vårt sexliv intressant men jag får väldigt lite gehör för mina ansträngningar.

Hon vägrar dock erkänna för mig (och kanske även för sig själv) att hennes sexualitet är kraftigt förändrad vid de tillfällen som jag för vårt tveksamma sexliv på tal. Hon vet att jag är mycket missnöjd med situationen men trots detta så händer det inget.

Förhållandet är absolut i farozonen och ironiskt nog är det hon som kommer ta ett uppbrott hårdast av oss. Jag vet att hon älskar mig av hela sitt hjärta.
    När ni väl har sex, njuter hon då? Kommer hon? Vad har du gjort för att förnya? Jag tror inte hennes lust hänger ihop med antalet sexpartners, utan nåt annat.
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Anonym (anonym)
    Alcyone skrev 2015-03-23 18:04:46 följande:
    Hur gör ni som inte får veta hur många män kvinnan ni blir tillsammans med har haft sex med? Hon kanske inte vill berätta. Tänk om hon säger 7 men sanningen är mer 70+...Hon ljuger alltså för hon inte vill berätta. Kommer ni att lita på det hon säger?
    Du vet väl att det märks direkt vid sex om kvinnor haft för många partners eftersom de då känns att de är utslitna och begagnade.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Y) skrev 2015-03-23 19:15:52 följande:
    Det finns ganska mycket som avslöjar om en tjej har ett slampigt förflutet.
    Får man ha sex med  henne efter andra träffen eller kanske första kvällen efter ett par drinkar?

Säger hon att det förflutna inte spelar någon roll och undviker prata om vad hon gjort tidigare?

Är hennes vänner slampor?

Då kan du vara säker på att hon horat sig tidigare = Inget flickväns material

Så du brukar förhöra kvinnor du träffar om deras förflutna vid första eller andra träffen brukar inte bli en andra träff eftersom de inte längre vill träffas efter detta.
  • BengtH

Alla män skulle kunna bli ihop med en 30-killars tjej, t.o.m jag om jag vore singel, just pga denna tjej knappast skulle säga att hon har legat med 30 killar utan oskyldigt hävda att det bara var 5 före.

Inte ens min fru har berättat för mig hur många hon har legat med, bara att hon haft trekant och engångsligg. Antar att hon legat med fler än vad jag har. Det är tråkigt att hon var lössläppt i tonåren, men det var länge sen och det inget som jag kan göra nåt åt nu tyvärr. 

Alltså kan din flickvän ha legat med 30 olika killar utan att du vet om det, tänk på det !!

• Tecum
    MaryM skrev 2015-03-23 18:56:00 följande:
    När ni väl har sex, njuter hon då? Kommer hon? Vad har du gjort för att förnya? Jag tror inte hennes lust hänger ihop med antalet sexpartners, utan nåt annat.
    Håller med, men vad har HON gjort för att förnya, för att njuta? Det är en förlegad tanke att mannen ensam har ansvaret för kvinnans njutning och ett aktivt sexliv. Fast hon vet att han är missnöjd gör hon inget och mtp att hon har "övertaget" i historik och antalet sexpartners och vet att det stör maken borde hon vara angelägen att sas jämna ut oddsen för att stärka relationen. Nu riskerar hon att bli ett ex istället...
Svar på tråden Killar - kan ni bli tillsammans med en tjej som haft sex med 30 eller fler?