• MaryM

Killar - kan ni bli tillsammans med en tjej som haft sex med 30 eller fler?

Med anledning av alla trådar kring detta är jag nyfiken om vad fl-männen känner och tycker.

She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Killar - kan ni bli tillsammans med en tjej som haft sex med 30 eller fler?
  • Alcyone
    MaryM skrev 2015-03-24 06:05:37 följande:
    Jag tror du är fel ute här. Bara för att hon har legat med många killar när hon var ung behöver det inte betyda (tyvärr!) att hon hade väldigt stark sexlust då. Det finns många andra skäl. Hon ville ha bekräftelse, ville ha kärleK. Det Kan lika väl vara detta.

Hon upplever antagligen en väldig press från dig vad det gäller sex. Allt det du beskrev med fina middagar och sexiga underkläder är ju bara press. hur har ni det med hushåll hushållsarbete? Har ni lika mycket fritid? Handen på hjärtat? Börja där. Ingen press alls på ett tag. Försök släppa din bitterhet och bara var kärleksfull utan press. Fråga henne om hennes sexuella historia. Hur var den egentligen? Försök komma nära henne, se henne som en människa, älska henne.

Krama henne utan baktankar. Massera henne och säg från början att det blir inget sex.

låt henne komma till dig.

Kan det vara så att kvinnor väljer en man, som inte haft ett i hennes tycke utsvävande sexliv, som far till sina barn? Hon vill alltså inte ha de där killarna som hela tiden skulle sätta på "slampor". De männen hade hon träffat på väldigt ofta och haft sex med i sitt tidigare liv. En sån man fick inte bli far till hennes barn!
    Nu visar det sig att hon nånstans kanske saknar bitar av det livet, spänningen och allt som det innebär att faktiskt träffa nya män ofta.
    Jag kan tänke mig att om hon fick välja så skulle hon och många andra kvinnor som funkar som henne, vilja ha möjlighet att få ha sex med andra men att sen få komma hem till den kärleksfulla familjen den trygga mannen med sin varma filt, ha kärleksfullt sex och på det sättet bli en hel kvinna!
    Kan det vara så?

• BengtH
    Anonym (anonym) skrev 2015-03-23 22:19:47 följande:
    Varför gifte du dig med denna kvinna när du mår dåligt av att hon haft ett liv innan hon träffade dig?
    Varför valde du inte någon som vars tidigare liv du är bekväm med?
    Hon var ung och dum, det var en del av hennes ungdomsrevolt.  Hon t.o.m rökte på den tiden. Idag är hon 100% hälsomedveten. Hon är en helt annan person idag. Hennes sexuella historik är jag inte bekväm med, men det är bara en liten del av den stora helheten, det viktigaste är att hon är snäll och omtänksam. 

Att hon gillade sex i tonåren är ingen garanti för att hon ska gilla det nu.
  • BengtH
    Anonym (Avundsjuka) skrev 2015-03-23 22:34:51 följande:
    Hennes stora antal sexpartners har givetvis inget att göra med hennes sexuella beteende i vårt förhållande men är likväl en ständigt återkommande påminnelse om att hon faktisk är (har varit) en tjej med egen stark sexlust.
    Hon lekte av sig i ungdomen och är färdig med sex nu. Det är bara att gilla läget. 

Hon har väl tappat intresset och lagt ner sexet, då går det inte att locka fram sexlusten igen. Kanske återfår hon lusten tillfälligt efter idogt uppvaktande från din sida, men är det värt mödan ? Inte roligt för dig som man att ta initiativet hela tiden.
  • Anonym (Avundsjuka)
    MaryM skrev 2015-03-24 06:05:37 följande:
    Jag tror du är fel ute här. Bara för att hon har legat med många killar när hon var ung behöver det inte betyda (tyvärr!) att hon hade väldigt stark sexlust då. Det finns många andra skäl. Hon ville ha bekräftelse, ville ha kärleK. Det Kan lika väl vara detta.

Hon upplever antagligen en väldig press från dig vad det gäller sex. Allt det du beskrev med fina middagar och sexiga underkläder är ju bara press. hur har ni det med hushåll hushållsarbete? Har ni lika mycket fritid? Handen på hjärtat? Börja där. Ingen press alls på ett tag. Försök släppa din bitterhet och bara var kärleksfull utan press. Fråga henne om hennes sexuella historia. Hur var den egentligen? Försök komma nära henne, se henne som en människa, älska henne.

Krama henne utan baktankar. Massera henne och säg från början att det blir inget sex.

låt henne komma till dig.
    Hennes beteende gäller inte bara hennes ungdom utan hela livet sedan hon blev sexuellt aktiv. Endast ett försök till "seriöst" förhållande på 10 år. Jag känner henne så pass väl att jag med 100% säkerhet vet att hon inte hoppat i säng med någon för att få bekräftelse, hon har varit dränkt i bekräftelse hela livet och klagar tom på att uppmärksamheten och flörtandet är jobbigt.

Lite märkligt att du och många andra kvinnor verkar sakna förmågan att tilldela ansvar till kvinnan i ett förhållande. Verkar lite som om vi män har två "fel", den ena där vi ger för lite kärlek, uppmärksamhet, ansvar för hemmet osv. Den andra sidan är där vi är för aktiva och lägger press på kvinnan. Den optimala medelvägen verkar vara trådtunn...

Men för att svara på dina frågor - Jag är pedantisk när det gäller mitt hem, det är inte min fru. Jag vill påstå att jag därför gör 90% av allt hushållsarbete. Handlar, lagar mat och städar. Inte för att hon kräver eller förväntar sig detta utan för att jag helt enkelt vill ha det rent och fint. Jag kräver inte heller att hon ska tvingas leva upp till min högre renlighetsnivå:) Hon har mycket fritid, mer än vad jag har faktiskt. Denna fritid spenderas på Facebook, TV-serier och Candy Crash.

Ditt alternativ med med att backa och bara vara kärleksfull har jag givetvis också testat. Vid två tillfällen har jag slutat att sexuellt uppvakta hennes för att se hennes reaktion. Vid både dessa tillfällen har vi haft 2 veckor utan någon som helst sexuell aktivitet, dock med mycket kel och mys. Tyvärr har jag svårt att hålla mig längre än 2 veckor vilket gör att jag själv bryter "experimentet" till slut. Min känsla är att det skulle dröja väldigt längre innan hon kom till mig... Någon gång hoppas jag att jag kan vara stark och låta testet löpa fullt ut. Får väl runka som en tok eller nått:)
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Avundsjuka) skrev 2015-03-24 09:34:49 följande:
    Hennes beteende gäller inte bara hennes ungdom utan hela livet sedan hon blev sexuellt aktiv. Endast ett försök till "seriöst" förhållande på 10 år. Jag känner henne så pass väl att jag med 100% säkerhet vet att hon inte hoppat i säng med någon för att få bekräftelse, hon har varit dränkt i bekräftelse hela livet och klagar tom på att uppmärksamheten och flörtandet är jobbigt.

Lite märkligt att du och många andra kvinnor verkar sakna förmågan att tilldela ansvar till kvinnan i ett förhållande. Verkar lite som om vi män har två "fel", den ena där vi ger för lite kärlek, uppmärksamhet, ansvar för hemmet osv. Den andra sidan är där vi är för aktiva och lägger press på kvinnan. Den optimala medelvägen verkar vara trådtunn...

Men för att svara på dina frågor - Jag är pedantisk när det gäller mitt hem, det är inte min fru. Jag vill påstå att jag därför gör 90% av allt hushållsarbete. Handlar, lagar mat och städar. Inte för att hon kräver eller förväntar sig detta utan för att jag helt enkelt vill ha det rent och fint. Jag kräver inte heller att hon ska tvingas leva upp till min högre renlighetsnivå:) Hon har mycket fritid, mer än vad jag har faktiskt. Denna fritid spenderas på Facebook, TV-serier och Candy Crash.

Ditt alternativ med med att backa och bara vara kärleksfull har jag givetvis också testat. Vid två tillfällen har jag slutat att sexuellt uppvakta hennes för att se hennes reaktion. Vid både dessa tillfällen har vi haft 2 veckor utan någon som helst sexuell aktivitet, dock med mycket kel och mys. Tyvärr har jag svårt att hålla mig längre än 2 veckor vilket gör att jag själv bryter "experimentet" till slut. Min känsla är att det skulle dröja väldigt längre innan hon kom till mig... Någon gång hoppas jag att jag kan vara stark och låta testet löpa fullt ut. Får väl runka som en tok eller nått:)
    Så din fru hade sex med 2-4 olika personer per vecka under sina singelår vilket är genomsnitt för någon som gillar sex? Eller tror du att någon som har sex enstaka gång med 10 partners per år har en stor sexlust? 
  • lyft

kan och kan. Frågan är väll mer om man vill. Skulle du vilja dricka ur ett mjölkpaket som 30 stycken före dig drukit ur? Eller som i detta fall haft kuken i.

• Lena K
    Anonym (Avundsjuka) skrev 2015-03-24 09:34:49 följande:

Jag tycker att din fru verkar ha stora brister och inte verkar kunna leva upp till grundläggande krav som man kan ställa  i en relation.

Hon visar inte närhet till dig samtidigt som hon uppenbarligen tidigare har varit en slampa.
    Du står för merparten av hushållsarbetet.

Jag skulle vilja säga att hon verkar sakna respekt och tar dig för givet.
    Mitt råd är att du sätter press på henne och frågar dig själv om du vill dela ditt liv med denna kvinna.

• Anonym (anonym)
    lyft skrev 2015-03-24 10:12:29 följande:
    kan och kan. Frågan är väll mer om man vill. Skulle du vilja dricka ur ett mjölkpaket som 30 stycken före dig drukit ur? Eller som i detta fall haft kuken i.
    Det är alltså bättre och fräschare om en person haft ett flertal djupa långvariga kärleksrelationer med full tillit till varandra där de haft sex på ett avancerat sätt 5 ggr i veckan under 3-4 år än att personen haft sex en gång vardera med 30 personer under 20 år.
  • lyft
    Anonym (anonym) skrev 2015-03-24 10:23:19 följande:
    Det är alltså bättre och fräschare om en person haft ett flertal djupa långvariga kärleksrelationer med full tillit till varandra där de haft sex på ett avancerat sätt 5 ggr i veckan under 3-4 år än att personen haft sex en gång vardera med 30 personer under 20 år.
    Man ska nog försöka köpa sin mjölk i obruten förpackning det är nog det säkraste. Men annars av egen erfarenhet så tycker jag att kvinnor som man dejtat som varit med flera män har mer hjärnspöken och har ofta mer problem med sig i ryggsäcken. Än kvinnor som varit i längre förhållanden och med mindre antal män. Om det nu varit någelunda bra förhållanden för finns ju kvinnor som varit i skit förhållanden som är helt borta i skallen. Men det är ju vad en annan har upplevt. Men tycker kvinnor som är med flera partners blir lite skumma till slut.
  • Anonym (anonym)
    lyft skrev 2015-03-24 10:41:46 följande:
    Man ska nog försöka köpa sin mjölk i obruten förpackning det är nog det säkraste. Men annars av egen erfarenhet så tycker jag att kvinnor som man dejtat som varit med flera män har mer hjärnspöken och har ofta mer problem med sig i ryggsäcken. Än kvinnor som varit i längre förhållanden och med mindre antal män. Om det nu varit någelunda bra förhållanden för finns ju kvinnor som varit i skit förhållanden som är helt borta i skallen. Men det är ju vad en annan har upplevt. Men tycker kvinnor som är med flera partners blir lite skumma till slut.
    Fast om en människa haft sex enstaka gång med 30 personer under en 20-års period så lär de inte direkt ha några minnen av personen till skillnad mot om personen haft långvariga relationer med 5 personer under 20 år.
Svar på tråden Killar - kan ni bli tillsammans med en tjej som haft sex med 30 eller fler?