• MaryM

Killar - kan ni bli tillsammans med en tjej som haft sex med 30 eller fler?

Med anledning av alla trådar kring detta är jag nyfiken om vad fl-männen känner och tycker.

She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Killar - kan ni bli tillsammans med en tjej som haft sex med 30 eller fler?
  • MaryM
    Tecum skrev 2015-03-26 23:00:24 följande:

Jag kan förstå din avundsjuka men det som varit är inte mycket att göra åt. Att intensiteten och upptäckarglädjen i sexet avtar i en längre relation är inget konstigt, tvärtom. Det vanlig är att sexet blir förutsägbart men ändå tillfredsställande. Du skrev ju att hon var lekfull och drivande i början med dig. Hon har också blivit äldre.

Men det som förvånar mig mest är att du tror att sexlivet skulle vara bättre om du hade en kvinna med mindre historik. Inget säger att hon skulle vara "bättre i sängen" eller ta mer initiativ. en enda fördelen skulle isf vara att du har mindre krav på en sådan kvinna och då nöja dig med ett "enklare" sexliv.

Precis. Fattar inte heller logiken.
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Anonym (Nej bara nej)
    Jag kan förstå din avundsjuka men det som varit är inte mycket att göra åt. Att intensiteten och upptäckarglädjen i sexet avtar i en längre relation är inget konstigt, tvärtom. Det vanlig är att sexet blir förutsägbart men ändå tillfredsställande. Du skrev ju att hon var lekfull och drivande i början med dig. Hon har också blivit äldre.

Men det som förvånar mig mest är att du tror att sexlivet skulle vara bättre om du hade en kvinna med mindre historik. Inget säger att hon skulle vara "bättre i sängen" eller ta mer initiativ. en enda fördelen skulle isf vara att du har mindre krav på en sådan kvinna och då nöja dig med ett "enklare" sexliv.
    MaryM skrev 2015-03-26 23:10:50 följande:
    Precis. Fattar inte heller logiken.
    Då kan ni eventuellt inte läsa alls. Eftersom han har skrivit det fyra gånger nu över tre olika inlägg. Exakt samma sak om och om igen.

Hans upplevelse av hennes bristande lust förändras av hennes sexuella historia.

Ni lyckades inte läsa det innantill efter alla de inläggen?

• Anonym (Nej bara nej)
    Alcyone skrev 2015-03-26 11:31:17 följande:
    Hon kanske är ute efter det otvugna, primitiva sexuella men du har inte den rollen helt enkelt. Var det inte du som tvättade och städade medan hon chattade och spelade spel? Det låter som en trotsig tonårstjej som lever med sin ensamstående morsa!
    Ja, det är så det är.

Och hur sexuellt tänd brukar en tonårstjej vara på sin ensamstående mamma?

Män går på vad kvinnor säger om och om igen. 

Att börja göra massa kvinnliga hushållsysslor hemma och "prata" om problemen är inget som tänder kvinnor. Även om de eventuellt tror det själva. 
  • MaryM
    Anonym (Nej bara nej) skrev 2015-03-27 03:08:29 följande:

Då kan ni eventuellt inte läsa alls. Eftersom han har skrivit det fyra gånger nu över tre olika inlägg. Exakt samma sak om och om igen.

Hans upplevelse av hennes bristande lust förändras av hennes sexuella historia.

Ni lyckades inte läsa det innantill efter alla de inläggen?

Jo jag fattar och jag tror det är precis som Tecum skriver, att han vill ha nån som varit med få, för när hon blir tråkig så kan han tänka att hon i alla fall alltid varit sån och inte ta det personligt. Jag tycker bara att det är en sjukt tråkig inställning och hoppas att han ändrar sig om han kommer ut i singellivet :) men visst, det blir säkert lätt annars att leta efter oerfarna tjejer på dejtingsiter :)
  • Anonym (Avundsjuka)
    Men ohhh... Ett sista försök då.

Jag tror inte alls att mitt sexliv skulle bli bättre om jag hade en relation med en tjej som har haft få killar eller lite sex. Jag tror att min mentala hälsa skulle bli bättre:). Det är bekvämare att bli positivt överraskad än att bli besviken.

Jag är nu i förhållande med en tjej som levt det som vissa killar (och tjejer) kallar "slampigt". När jag lärde känna henne så tyckte jag att det var positivt att hon var "slampig". Jag attraherades av de olika sakerna som hon berättade för mig och blev väldigt attraherad av hennes tillsynes avslappnade/opryda sexuella inställning.

Jag gjorde antagande baserat på den fakta hon gav mig och detta följde med mig in i förhållandet i form av förväntningar.

Eftersom dessa förväntningar inte alls uppfylls i vårt förhållande så försvinner allt det som jag tyckte var positivt med hennes "slampighet". Jag upplever att jag blivit utsatt för falsk marknadsföring, att jag blivit snuvad på konfekten. Dessutom tär det på min självkänsla eftersom det är lätt att tro att det nuvarande sexuella beteendet beror på mig. Det är konstigt att lära känna "Jenna Jameson" men sedan få ett förhållande med "Heliga Birgitta", särskilt när det var Jenna jag vill ha:)

Detta skulle jag vilja undvika om jag hamnar i en ny relation. Jag hade inget emot att inleda ett förhållande med en slampa med finner det väldigt svårt att leva med en fd slampa, det är en stor skillnad.
  • MaryM
    Anonym (Avundsjuka) skrev 2015-03-27 09:34:21 följande:
    Men ohhh... Ett sista försök då.

Jag tror inte alls att mitt sexliv skulle bli bättre om jag hade en relation med en tjej som har haft få killar eller lite sex. Jag tror att min mentala hälsa skulle bli bättre:). Det är bekvämare att bli positivt överraskad än att bli besviken.

Jag är nu i förhållande med en tjej som levt det som vissa killar (och tjejer) kallar "slampigt". När jag lärde känna henne så tyckte jag att det var positivt att hon var "slampig". Jag attraherades av de olika sakerna som hon berättade för mig och blev väldigt attraherad av hennes tillsynes avslappnade/opryda sexuella inställning.

Jag gjorde antagande baserat på den fakta hon gav mig och detta följde med mig in i förhållandet i form av förväntningar.

Eftersom dessa förväntningar inte alls uppfylls i vårt förhållande så försvinner allt det som jag tyckte var positivt med hennes "slampighet". Jag upplever att jag blivit utsatt för falsk marknadsföring, att jag blivit snuvad på konfekten. Dessutom tär det på min självkänsla eftersom det är lätt att tro att det nuvarande sexuella beteendet beror på mig. Det är konstigt att lära känna "Jenna Jameson" men sedan få ett förhållande med "Heliga Birgitta", särskilt när det var Jenna jag vill ha:)

Detta skulle jag vilja undvika om jag hamnar i en ny relation. Jag hade inget emot att inleda ett förhållande med en slampa med finner det väldigt svårt att leva med en fd slampa, det är en stor skillnad.
    Yes, fattar precis. Förstår att du känner så.
    Men bara för att EN sexglad och öppen tjej gjort dig besviken så tror du att ALLA är så och röstar nej i min tråd? Det är det jag inte riktigt hajar. Jag tror faktiskt du kommer ändra dig om du väl blir singel :) Du skriver ju t.o.m. i din sista mening att du inte skulle ha nåt emot att inleda en relation med en slampa. (Du får iofs först sluta kalla oss så men... ) Jag fattar faktiskt inte då varför du röstar nej?
    Kram till dig, hoppas det fixar sig för dig på ena eller andra sättet.
  • MaryM

Jag menar, målet borde väl vara att vara tillsammans med en tjej som älskar sex och ger dig en massa bekräftelse? Jag tror det är synd att utesluta såna som mig då, men det är ju din business, inte som att jag saknar varken seriösa eller oseriösa erbjudanden om man säger :)

• Alcyone

Slänger in en pinne i brasan, slightly OT sådär...
    Jag dejtade en kvinna för en tid sen och hon ville inte fortsätta dejtandet om vi inte gick vidare och tog det till en ny nivå, alltså stadgade oss mer. Jag var inte intresserad och vill fortsätta som det var. Vi la det på is..
    En sommar gick och vi hade kontakt igen. Hon berättade att hon firat semestern med en ny bekantskap, en kille betydligt yngre än henne, lånat en lägenhet några v. Ja, och haft en massa sex också men hon sa att han var totalt ointressant utan bara sällskap under semestern och det var väldigt löst. Hmm...
    Då gick det bra men med mig var det helt otänkbart för då ville jag bara ha sex och hon kände sig utnyttjad!! Det finns alltid två sidor av samma mynt.. Sug på den ni.. )

• Nightrod

Självklart - JA
    Ju mer man övat ju bättre är man

Svar på tråden Killar - kan ni bli tillsammans med en tjej som haft sex med 30 eller fler?