chbw skrev 2015-05-07 23:13:26 följande:
Okej =) Ja. risken är ju att det blir fler. Hoppas på två ägg här, haha. Men jag kommer få spruta som jag förstod det, om det blir äl-hjälp =)
Nej ingenting än. Inget läkarbesök bokat. Först måste jag göra sista undersökningen. Tror vi bokar ett återbesök då, Så har liksom inget datum att förhålla mig till. Superstörigt. Det enda jag egentligen vet är att mina äggledare inte är tilltäppta, och att jag har pcos, fel på sköldkörteln samt troligen endometrios. Och vad det verkar som dåligt med ägglossningar. Hu. Vill bara ha alla svar nu!
Okej! Häftigt att det går o koppla ihop! Jag har ju trott att jag haft ägglossning då jag haft rejält ont ca 2 v innan mens, förutom det vanliga mildare onda som kommer o går, och älflytningar, men tydligen kan det vart tomma ägglossningar. Så förvirrande alltihopa haha.
Nu är jag på cykeldag 34. Verkar som en lång cykel denna gång.. :/ så less på att bara vänta o vänta. de senaste har varit hyfsat korta, 30 och 37 dagar. Har jag tur kommer mensen snart, men den kan lika gärna vänta på sig länge, då min längsta cykel vart 81 dagar :/ Hur långa cykler var det du hade?
kram
Undrar vad det är för skillnad på äl-spruta eller piller? Är ganska säker på att mamma fick spruta på 80-talet och vi blev ju två. hehe =)
Förstår att du vill ha alla svar, tar på psyket att bara vänta, nu börjar jag bli lite orolig för spolningen, rädd att de ska hitta något fel där men borde se bra ut med tanke på våra förra graviditeter. Nu är det bara till att hålla tummarna och hoppas på det bästa. =)
Förresten kollade de på livmodern och äggstockarna samtidigt som man spolar? Eller det är bara äggstockarna och så kollar man livmodern vid ett annat tillfälle?
Glömde berätta det igår att vi fick ju aldrig brevet från sambons provsvar, men läkaren hade visst skickat iväg dem till oss, brevet måste ha kommit fel eller något, så där gick man flera veckor och oroade sig i onödan.
Min mens har kommit det senaste året på allt från dag 28 till 39, värsta är ju att man tror varje gång att man är gravid när mensen går över dag 35, då börjar man få upp hopp men sen kommer den förbaskade mensen ändå, man blir galen.
Jobbigt för dig att du har sådana långa cyklar, hur ofta kan det gå 80 dagar mellan? Hoppas snart ni får alla provsvar, så här länge ska man ju inte behöva vänta, håller tummarna för er.
Trevlig helg, kramar