varningsljus skrev 2015-05-05 06:44:21 följande:
Okej. Konstigt att det skiljer sig så. Nej mi läkare har pratat om det völdigt lite. Hon menar på att allt ser så bra ut på mig i övrigt och att spolning görs främst om man haft några infektioner etc. Och det har ju inte jag haft. Jag ska ändå ta upp frågan under vårt nästa besök. Hur länge har ni försökt att bli gravida? Varför måste du göra om spolningen?
Kramar
Ja.. det är märkligt! Okej.
Vi har egentligen bara försökt ca 9 månader. Fick remiss efter 6 månader på grund av att jag troligen har endometrios (obekräftad, trots 2 operationer) och såna fruktansvärda smärtor,
i perioder har jag ont varje dag i menscykeln och vid ägglossning/mens får jag ibland så pass ont att jag tror jag ska dö, om jag inte behandlar och håller ägglossning/mens borta, vilket ju inte fungerar att göra om man vill bli med barn. Hur länge har ni försökt?
Jag är inte riktigt säker. Själva spolningen behöver inte göras, men de ska göra om livmoderundersökningen, och det går egentligent till på typ samma sätt (gjorde i samband med spolningen), att de stoppar in katetern och sprutar in om det var sockervatten (?) i livmodern för att den ska "blåsas" upp så de ska kunna se slemhinnan o livmoderväggarna. Jag tror det var något med slemhinnan de skulle kolla, men var så borta pga att jag hade så ont, så fattade inte riktigt varför. Sa att de fick göra igen bara jag slapp få ont då. Så nål i armen med lugnande nästa gång. Och nu bara vänta vänta vänta på att mensen ska komma igen..
kram