Hur ORKAR man med vardagen?? Hjälp mig!
Jag är en tvåbarnsmamma som är konstant trött och sliten. Min man är trött han också och jag tror att våra negativa energier drar ned varandras ork. Orkar inte ta tag i de vardagliga bestyren som att städa, tvätta, sköta trädgården etc. Allt blir bara stökigt och jävligt här hemma och mår ännu sämre när allt ser så hemskt ut. Harmonin existerar inte överhuvudtaget eftersom alla saker och måsten blir en enda härva som inte orkas med. Både jag och min man jobbar heltid. Vi hämtar barnen kl 17, sen är det hem och fixa middag, efter det ska ju barnen badas, byta blöjor, leka, plocka undan, borsta tänderna på minstingen som nattas kl 19. Sen är det min äldsta dotter som ska nattas och allt kring det.
Barnen är 1,5 och 6 år.
När barnen somnat hamnar jag och min man som två zombies framför tvn tills den ena eller den andra somnar i soffan och det är dags att gå och lägga sig.
Det blir med andra ord inget gjort här hemma och helgerna förbrukas på att storstäda allt vi inte hunnit med, och inte ens då hinner vi få det klart innan allt börjar om igen. Därav hinner vi inte hitta på roliga saker i familjen (som alla andra tycks hinna med) på helgerna och det ger mig sjukt dåligt samvete.
Har också dåligt samvete för att jag konstant är så orkeslös och detta trots att jag ändå sover mina timmar varje natt.
Är så trött på att huset och trädgården ser så tråkigt och förfallet ut. Det ser verkligen inte ut som trevligt hem just nu kan jag lova. Vill ju att vi ska trivas här och njuta av att vara hemma. Det gör vi verkligen inte nu.
Ni som har styr på vardagen och ändå hinner umgås med faniljen. HUR GÖR NI?
Två barn, hus och en vanlig vardag ska väl inte kännas så tung som jag upplever den?
Vill kickstarta mig själv med startkablar känns det som, men vet inte hur eller var jag ska börja! :(