• Asams5

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Etta skrev 2015-04-27 19:23:04 följande:

Åh så roligt med vagn! Har inte alls tänkt på det än, men ska bli roligt att börja fundera! Jag tänker nog att vi också väntar till efter RUL. Fick tid 10 juni, en evighet dit! Då är jag i vecka 20 så rätt sent också tyckte jag. Jag var inte så orolig för RUL innan jag såg en film hos bm om allt man kan upptäcka då..;) typiskt! Ja, föräldraledigeten undrar jag också hur ni andra tänker kring!

Kommer vara på gränsen till v 21 när jag har RUL. Tyckte också det var sent. Men det är bara att stå ut och vänta. Imorgon 3 veckor kvar.
  • Asams5

Gravid-yoga låter underbart! Önskar att det fanns här. Känns som nyttigt för både kropp och själ. Bara att träffa andra gravida är ju kul.

• Asams5

Gravid-yoga låter underbart! Önskar att det fanns här. Känns som nyttigt för både kropp och själ. Bara att träffa andra gravida är ju kul.

• Asams5

Blir också lite avis. Får höra sen hur er dejt var. :)

Här foglossningen nu ett faktum. Med dunder och brak slog den till efter helgens jobb med husrenovering. Detta ihop med rygg/bäcken-besvär jag haft lite till och från tidigare, som blivit värre nu, gör att jag endast jobbar 75%. Läkaren ville 50%. Men jag är enveten. :) Så länge bebisarna mår bara, så kan jag stå ut med det mesta. Men det är slutarbetat med renoveringen för min del i alla fall.

• Asams5
    lisodan skrev 2015-05-06 11:26:19 följande:
    Du ska inte med då Asams5? Yoga är nog bra för ditt ryggonda! smile1.gif

Jag tror också jag har börjat få känningar av foglossning. Började för 2-3 veckor sen kanske. Får som träningsvärk i rumpmusklerna samt blir "trött" på utsidan av bäckenet. Känner mig liksom stel efter jag stått mycket och suttit på en stol. Häromdagen också väldigt ont i ländryggen och ut mot sidan. Ska ringa till min sjukgymnast och boka in en tid.
    Yoga i Göteborg är tyvärr lite för långt för mig känner ja.

Låter som början på foglossning. För mig började det just som stelhet för 2-3 veckor sedan. Nu har jag ont hela tiden SI-leden på vä sida. Blir snabbt trött och ont i ländryggen. Och så ilar det och har sig emellanåt bak i svanken och framåt i symfysen. Känns till och med ibland inne i härligheten. :) Värst är att resa sig från sittande till stående.

Hos sjukgymnasten kan man få prova ut foglossningsbälte. Tänkte att det kan vara värt ett försök.
  • Asams5
    Fröken Smilla skrev 2015-05-06 14:25:16 följande:
    Jag känner igen ilningarna du skriver om, de som är i härligheten smile5.gif har funderat på om de var första känningar av foglossning, så det är det kanske?
    Inte omöjligt då. Bara att hoppas att det inte blir värre för oss nu. Det är inte kul. Men men målet är ju snart halvvägs nu. Galet vad tiden springer på.
  • Asams5
    Fröken Smilla skrev 2015-05-06 15:33:52 följande:
    Ja helt otroligt! Känner nästan som att det går för fort ibland och att jag har glömt att njuta tillräckligt. Men jag tror att det blir bättre efter rul då jag känner att jag kommer bonda mer med bebisen än vad jag vågar göra nu... Längtar efter att få ta till mig lillplutten ännu mer.
    När har du RUL? Borde väl vara dags snart? Blir det till att börja boa ordentligt sen då? :)

För mig är det två veckor till RUL idag. Tycker det är sent. Är då i v20+0. Ska bli spännande att se om det fortfarande är två pojkar, eller om nån "bytt" kön. :)
  • Asams5
    Fröken Smilla skrev 2015-05-06 19:29:42 följande:
    Imorgon! smile1.gif är nervös och glad samtidigt. Märklig känsla smile5.gif men ja sen är det dags att boa! Vi beställer vagnen så fort vi kan typ, och köper lite söta kläder smile5.gif

Jag var på yogan ikväll och känner mig mer hemma där nu. Är man orolig av sig kommer detta göra susen! Det är riktigt bra sätt att släppa sin oro och njuta av bebisen. Jag hoppas era kurser är som min smile1.gif idag diskuterade vi förlossningen och smärtlindring. Även igångsättning mm. Mycket intressant.
    Blir till att beställa vagn efter RUL för oss också. Tänkte beställa en Bugaboo från Holland. Några tusen billigare så.

Gravid-yogan låter lite som en extra föräldrautbildning och mamma-grupp. Vad mysigt. Kanske ska kolla upp om det finns nåt sånt här där jag bor. Tror dock inte det. Men låter ju bra för både kropp och själ.

Mannen känner sig inte utanför då? :)
  • Asams5
    lisodan skrev 2015-05-07 13:41:53 följande:

Synd Etta och Asams5 med yogan. Vart är det du bor Asams? För ni var väl på sahlgrenska för IVFn va? Eller har jag helt snurrat ihop det?

Jag bor i Alingsås. Stämmer att vi gjort våra behandlingar på Sahlgrenska. :)

Kan någon lägga mig i listan?

RUL 20/5

Kön pojke pojke
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015