• Asams5

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Kakan1976 skrev 2015-03-18 19:39:23 följande:

Har ni som gått lite längre piggnat till tro? Jag är verkligen dödstrött. 8+1 idag. Klockan är halv åtta och jag har redan lagt mig i sängen. Snark.

Jag känner skillnad på tröttheten! Har mer energi nu. Är väl synd att säga att jag är pigg, men det har vänt lite i alla fall. Denna veckan har det dock gått utför, men det har nog med att det är en helvetes vecka på jobbet att göra, och dålig sömn.

Men nu börjar jag känna av annat kroppsligt också. Blir mer trött i benen och fötterna och yr och tung i huvudet.

Är det nån mer än jag som vaknar mitt i natten minst en gång och måste gå på toa?
  • Asams5
    hean123 skrev 2015-03-19 11:05:33 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in här, har följt er ett tag men inte vågat bli medlem förrän nu. Vi fick MA för ett år sedan på vårt första ET och efter det gjort fem misslyckade fet. Nu har vi gjort vårt andra ET och idag var vi på vårt andra vul. Vårt första vul gjorde vi förra tisdagen när vi var i v 5+4 och såg då två hinnsäckar, idag fick vi se två hinnsäckar och två tickande hjärtan i storlek för 7+0. Vi är i v 6+6. Vi fick tillbaka ett fyrcelligt och ett tvåcelligt embryo så jag trodde aldrig bägge skulle ta sig :) är ett tag kvar, men vi har kommit mycket längre än förra året, är rädd hela tiden men vi är ju faktiskt gravid. BF borde vara 5/11.

Kul med tvillingar! Har jag med i min mage. :)
  • Asams5
    hean123 skrev 2015-03-19 16:57:37 följande:
    Men vad kul, tror du ligger lite före mig?! :) jag tror det är först nu jag börjar ta till mig att det faktiskt är två på g, shitt vilken grej egentligen, om allt går bra vill säga.. Efter alla dessa år vi försökt!! Och på ett tvåcelligt embryo! Nä nu börjar tankarna fara här i huvudet känner jag:)

Hur mår du, illamående? Andra symptom?
    Ligger en månad före dig ungefär. BF 6 oktober. Vecka 11+1 idag. Varit på två vul. Sista för 2,5 vecka sedan och allt såg bra ut, båda lika stora. Nu börjar oron smyga på igen.

Illamående har jag inte haft speciellt mycket alls, bara lite diffust emellanåt. Nu är det i princip helt borta. Den extrema tröttheten har också släppt mycket nu. Däremot har jag senaste veckan börjat känna mig väldigt mycket mer trött och svullen i benen och fötterna efter en arbetsdag. Så nu är det stödstrumpor som gäller framöver. :) Hur mår du då? Tvillingar brukar ju tydligen späda på symtomen. Antar att jag klarat mig bra då.
  • Asams5
    MaryoMary skrev 2015-03-20 08:47:02 följande:

Hej alla! Vad kul att vi blir fler:) 9+2 idag och inskrivning för mig. Ska bli spännande. Jag ska försöka få ett ul och hoppas få se bebis en gång till. Därefter direkt och köpa mamabrallor och berätta för familjen. Vilken dag, va!

Gjorde likadant efter senaste ultraljudet. Köp nåt till bebis också. Känns lite verkligare då, och pirrigt roligt. :)
  • Asams5
    Uppdaterar listan

Namn och ålder:

Kakan: 38 år
    happyhappy: 28 år
    Fröken Smilla: 33 år
    Asams5: 31 år
    MaryoMary: 37 år
    lisodan: 39 år
    Carro_39: 39 år
    Noctura: 29 år
    Bebro001: 26 år
    EmyJ: 28 år
    Etta: 31 år
    Siri74: 40 år

Kakan: Göteborg
    MaryoMary: Göteborg
    Etta: Göteborg
    Siri74: Roslagen

Klinik:

Kakan: Nordic i Gbg (tididigare Sahlgrenska)
    happy happy:Carl von Linne-kliniken i Uppsala
    Fröken Smilla: RMC Malmö
    Asams5: Sahlgrenska
    MaryoMary: Nordic i Gbg
    lisodan: Sahlgrenska
    Carro_39: Huddinge
    Noctura: IVF Falun
    Bebro001: Carl von Linne-kliniken i Uppsala
    EmyJ: Akademiska sjukhuset Uppsala
    Etta: Sahlgrenska
    Siri74: Sophiahemmet

Första UL:

Kakan: 11/3
    happy happy: 4/3
    Fröken Smilla: 27/2
    Asams5: 19/2
    MaryoMary: 5/3
    lisodan: 19/2
    Carro_39: 20/2
    Noctura: 11/3
    Bebro001: 16/3
    EmyJ: ?
    Etta: 19/3
    Siri74: 3/3

BF:

Kakan: 26/10
    happy happy:20/10
    Fröken Smilla: 8/10
    Asams5: 6/10
    MaryoMary: 20/10
    lisodan: 6/10
    Carro_39: 14/10
    Noctura: 19/10
    Bebro001: 25/10
    EmyJ: 31/10
    Etta: 1/11
    Siri74: 25/10
  • Asams5
    Etta skrev 2015-03-21 20:09:49 följande:

Tack tjejer, så goa ni är! Men vilket omtumlande dygn jag har haft! Efter en eftermiddag igår med kraftiga blödningar, en natt fylld av gråt o knappt någon sömn och sju timmar idag på gynakuten fick vi till sist komma in och får se att vårt lilla embryo lever och pickar med hjärtat som det ska! Helt otroligt! Var så säker på att allt var kört. Dock fortfarande orolig då jag efter undersökningen fått en ny kraftig blödning , vilket gynekologen iofs tror beror på själva undersökningen men känns ju inte roligt att blöda! Nu ska jag försöka smälta allt som hänt... Puh.

Fy vilket mardrömsdygn! Skönt att allt såg prima ut. Och försök sova gott inatt.
  • Asams5
    hean123 skrev 2015-03-20 23:05:12 följande:
    Häftigt, du får lära mig allt du kan :) skönt att vara i v 12!! ja, man skulle vilja göra ul minst en gång i veckan för att hålla sig lugn, jag känner mig lugn någon dag men sen börjar oron gnaga igen.. Är det rul nästa gång eller blir det någon mer koll innan dess??

Skönt att tröttheten börjat släppa, det ser jag framemot. Illamående har jag varit sedan rd 7 då jag började spy, trodde bara det var nerverna men jag vette katten. Jag har mått illa och spytt i princip varje dag sedan dess. Inte hela tiden, men många timmar per dag. Tror det börjar släppa lite nu..

Spännande med benen, mina vader har gjort ont idag, jag ska nog oxå prova stödstrumpor, bra med lite tips:)
    Vet inte om det blir nån koll innan. Hoppas ju det. Men verkar inte som det hör till deras rutin. Men kommer ju gå åt av oro innan RUL annars. Hur blir det för dig? Gissar ju att sånt skiljer sig beroende på var man bor i landet.
  • Asams5
    Kakan1976 skrev 2015-03-23 20:28:13 följande:

Nån som vet om de gör vaginalt eller vanligt ultraljud i vecka 10?

Gjorde VUL på Sahlgrenska v 10
  • Asams5

Villka runda fina magar alla har. Lägger upp en på min morgonmage också. Men den ser ju bara fet ut i jämförelse.

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015