• Asams5

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Fröken Smilla skrev 2015-05-08 06:29:47 följande:

Fick förresten beskedet att moderkakan ligger i framvägg så jag kommer nog känna sparkar lite senare. Men samtidigt så har jag ju känt mina buffar i sidan, så nu vet jag inte vad jag ska tro smile5.gif nåja, förr eller senare kommer jag ju veta vad det är jag känt.

Inte heller låg bebisen på vänster sida som jag trott haha! Hon låg tvärs över, men barnmorskan menade på att hon är så aktiv att läget kan vara annorlunda om en kvart smile5.gif

Blev även framflyttad till den 10/10, så vecka 18 blev helt plötsligt 9 dagar lång... Jag ifrågasatte datumet iom ivf, fick svaret att det har att göra med implanteringen. Sen sa hon också att datumet är ett ca-datum så man ska inte stirra sig blind på det. Jag följer hennes datum eftersom vår vanliga barnmorska kommer göra det så då blir det lite lättare att hänga med själv i alla datum.

Vad konstigt att dom ändå ändrat datumet. Min barnmorska sa redan första träffen att det är 6/10 som gäller oavsett, just för att det är IVF. Och när vi var på antenatal så sa läkaren där att det ena bebisen var exakt på dagen och den andra en dag efter. Så det var väl bra det. Men lite konstigt det där med hur dom räknar ut... Hon sa att det kan lika gärna vara mätningen. Så det verkar ju ändå som en dag hit eller dit inte är nåt att bry sig om.

Har också moderkaka i framvägg på ena bebisen. Men jag har också känt rörelser. Det är klart, det kanske bara är från den andra tvillingen då. Men rörelser har jag känt. Det är jag övertygad om. Annars är mina tarmar väldigt konstiga. :)

Roligt att få köpa klänning. Mysigt. Jag har bara fokus på pojkkläder. Skulle bli kaos i huvudet om det Visar annat på RUL. Efter RUL ska jag gå och handla två små skjortor, om det är pojkar fortfarande förstås. :)
  • Asams5
    lisodan skrev 2015-05-08 14:17:10 följande:

Gick ju jättebra, precis som ni sa! Häftigt att höra hjärtljuden. Du, dunk, du dunk, du dunk, du dunk...snabbt, snabbt...

Perfekt start innan psykologen där vi pratade om oro, graviditet, ivf och även lite annat runt omkring. Nu är jag helt slut och ska vila lite innan jag fortsätter jobba. I helgen ska vi bara VARA och ikväll börjar vi med tapasmys!

Härligt! Går du hos Stina på Sahlgrenska?

Tycker hon var jättebra. Var där några gånger innan och under sista behandlingen.

Skulle behöva gå till nån nu med känner jag.

Kan ibland känna en konstig tomhet efter allt intensivt med behandlingar och frysförsök och bara misslyckanden. Låter konstigt, jag vet, för nu har jag ju mina guldkorn i magen. Men det är också som att man har ett krav på sig att man ska vara glad, lycklig och att allt man gått igenom ska vara som bortblåst. Och riktigt enkelt är det ju inte.
  • Asams5

Jag var så uppgiven vid sista försöket och hade börjat planera för att gå vidare med privata försök och bearbeta mannen för adoption. Och så funkade det. Och så tog sig båda. Det var jag liksom inte inställd på. Och nu snart halvvägs. Och som sagt, man har liksom inte hunnit bearbeta sin ofrivilliga barnlöshet innan man ska börja förstå att man har bebisar i magen. Snacka om identitetskris ja, och förvirring. Hoppas dock att allt lägger sig lite när jag väl har dom i min famn. Men jag tror att den tuffa perioden man gått igenom alltid kommer finnas med. Den har ju påverkat mig som människa, och kommer säkert fortsätta göra det.

Roliga små tips med att få reda på kön. Måste testa. Hur det nu funkar om man skulle ha en av varje där inne... Hmmmm

• Asams5
    lisodan skrev 2015-05-09 14:38:48 följande:

Såg ut som en öl med skum på toppen typ...Men inga stora bubblor...?

En pojke tror jag! :)
  • Asams5
    lisodan skrev 2015-05-09 15:58:40 följande:
    Det är ju det jag har känt/sagt hela tiden. Vet inte varför jag känt det så starkt att det är en pojke. Samtidigt kommer vi bara på tjejnamn... hmmm....Förhoppningsvis kan de se könet på tisdag. smile1.gif
    Samma med mig. Jättestark känsla på pojkar. Skulle det nu visa sig att nån "bytt" kön blir det kaos i huvudet. Vi har två pojknamn klara och även namn för pojke flicka också. Sen får vi väl se hur det blir när dom väl kommer till världen. :)

Lycka till på tisdag då. Spännande!
  • Asams5

Fin bebisbula du har nu Smilla. Känner mig fortfarande bara tjock. Hoppas den känslan vänder snart. Tittade och jämförde bild från idag och två veckor tillbaka. Vilken skillnad. Den har verkligen vuxit uppåt. Den är nog i navelnivå nu eller strax över.

Inte konstigt att det känns i kroppen nu, och att halsbrännan anlänt.

• Asams5

Härligt lisodan! Och en flicka minsann. Bara jag med pojkar hittills!

8 dagar kvar till RUL för mig.

Hur lång tid tar us cirka? Ser på min bokade tid att det är 1,5 avsatt för mina små.

• Asams5
    lisodan skrev 2015-05-12 14:25:31 följande:
    Vi hade avsatt 20-30 min. Men det blev totalt cirka 50 min. Fick gå en promenad mitt i allt för att se om bebis ville vända sig. Bm skulle mäta nåt med hjärtat och bebisen låg åt fel håll. Kanske är svårare att mäta två? Därav längre tid?
    Jo fick extra lång tid för att det är två. Säkert därav att att det blev så sent också. Är ju lika långt gången som du precis på dagen! :) Så nu har nog halva tiden definitivt passerat för mig i alla fall.

Ja det blir konstigt att ställa om sig. Jag är skitnervös över att någon ska ha ändrat kön. Skulle bli helt tokigt i hjärnan.

Så nu får du shoppa klänningar och söta spetsbodies och strumporbyxor med ankstjärt. :)
  • Asams5

Absolut inget konstigt att önska sig ett visst kön. Jag gick ju innan och tänkte att drömmen och det som vore roligast var att få en varje. Men sen när vi var på ultraljud och man såg pluttarna och att det mest troliga är att det är två pojkar, så är man ju ändå så himla glad, och så lättad att det är två fina och till synes perfekta liv. Det är viktigast. Och man kommer ju älska dom oändligt ändå. Dom där tankarna försvinner som man hade innan.

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015