• Asams5

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Kakan1976 skrev 2015-09-02 21:31:36 följande:

Hoppas du slipper vänta för länge Asams. Tycker som sagt också att det är tungt men bär ju bara på en så förstår att det är tufft nu.

Här är min mage på gravidfotograferingen. Fin bild men som sagt dyr som satan.

phpY8dPRC03564.jpg

Jättefin. Blir lite avundsjuk. Skulle vara kul att ha några fina bilder. Men att det var så satans dyrt! Det kan jag inte fatta.
    Kanske en tacksam grupp att suga pengar av. :) hua!
  • Asams5

Vilken fin bild smilla. Förstår att det blir svårt att hålla budgeten. Men det kan nog vara värt det. Många av oss kommer väl förmodligen inte vara gravida någon mer gång.
    Det kan kännas lite vemodigt så här på sluttampen.
    Nu i veckan har jag legat däckad i världshistoriens värsta förkylning, just när jag trodde jag var på bättringsvägen. Tyckt riktigt synd om mig själv. :)
    Hoppas alla förkylningssviter är borta innan pojkarna kommer. Fått datum för igångsättning. Så här är det nedräkning. Och så skönt att ha ett datum, då man vet att det åtminstone är på gång, även om igångsättning kan dra ut på tiden.

Beundrar er som orkar jobba på så nästan in i det sista. Hoppas ni hinner med vila och sömn innan era bebisar kommer också.

• Asams5

Jag har fått bristningar. Inte så farligt ännu. Sitter snett nedanför naveln, mest höger sida, men lite vänster också. Kändes inte så farligt som jag trodde att upptäcka det. Nu vill jag bara få ut mina pojkar och få en sladdrig mage istället. Jag är så satans osmidig!

Kommer inte med imorgon. Fortfarande inte frisk och så har vi just flyttat kissarna till nya hemmet. Så nu ska jag rå om dom ordentligt innan vi föder barn. :)
    Men ha det så jättetrevligt. Hur många blir ni?

• Asams5

Grattis Anna till flickan, och skönt att allt gick så bra.

Gött att Nisse repat sig Kakan. Bara Lisodans kisse som ska bli bra också då.

Och skönt maryomary att du och bebis mår bra. Men visst blir man rädd. När jag åkte in med blödning och smärta blev jag helt blockerad och ställd. Trodde det var på gång och kunde inte tänka klart. NU är väskan i princip färdigpackad i alla fall.

Kissarna här i huset har tagit de två första dygnen förvånansvärt bra får jag säga. Verkar inte lida så mycket av att inte få gå ut än heller. Det ända dumma är att dom lagt beslag på bebisarnas säng. Får försöka avvänja dom genast.

Jag kämpar på med min förkylning och ett trasigt muskelfäste i ett revben också. Blir så less. Måste ju vara fit for fight snart så jag kan pressa ut pojkarna :)

• Asams5

Vilken rund och go bebis etta!
    Och vilken sötnöt Josefine. Syns allt i hyn att han mörkare drag.

Visst var pysventilen bra smilla? Jag har använt varannan dag för att få igång bajseriset. BVC sa också att man kan ta en tops, men det har inte känts riktigt bra. Tog dock en tops runt öppningen igår bara, men det gav inget resultat. Hon sa också att vi kunde ta lite rapsolja i ersättningen, så det har vi gjort. Och Semper magdroppar tar vi ju också.
    Oskar har haft ett ordentligt kolik-skov senaste dygnet. Ett rejält skrikpass igår kväll, lite inatt och ordentligt imorse igen med jättemycket gaser. Plus att Knut skulle ha mat mitt i natten också. Inte likt honom. Har fått för mig nu att nan inte mättar lika bra. Undra om det kan vara så.

Ska bli skönt med helg och få lite mer hjälp av maken. :) Då brukar han ta Knut på nätterna och jag Oskar.

Det här med blåsan har jag också känt av. Jag känner mig försvagad. Kan inte knipa av strålen så bra som förut när jag kissar. Men jag försöker träna upp det.

Frågade också hur många stygn som var sydda där nere, men fick bara till svar att det var en grad 2 bristning. Men det har jag inte känt mig så påverkad av. Men snittet har jag haft lite bekymmer med.

Ha en go helg allihopa med era småttingar. Hoppas dom sköter sig exemplariskt så ni får lite vila.

• Asams5

Måååånga gosiga bilder. Och vad kul att få alla från träffen på samma bild!
    Och vad alla växer. Det går så fort.

Isglass: ska du inte tillbaka till BVC på två månader? Det var länge. Här är det 4 veckor emellan bara. Hur är det för er andra?

Trist med amningen Smilla. Hoppas det kommer öka på sig. Ge inte upp!
    Och jag är så imponerad av er alla som kämpar på med amningen. Det är starkt av er!

Idag är första dagen som förkylningen faktiskt släppt. Knut har verkligen haft det kämpigt. Vad skulle jag gjort utan nässugen.
    Nu är det bara jag som har skiten kvar i bihålorna.

Idag började J jobba efter julledigheten. Kändes tungt igår, men vi fixade dagen galant jag och killarna. Och så somnade dom på 5 minuter nu ikväll båda två. Fattar ingenting. Det har varit lite kinkiga kvällar och nätter det sista. Men det kanske var förkylningen helt enkelt.

Vilka härliga vinterdagar vi haft! Vi har trotsat förkylningar och varit ute på isen. :)

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015