• Asams5

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

lisodan skrev 2015-05-12 20:51:50 följande:

Shoppa kläder eller klänningar osv behövs inte alls. Syster fick ju en dotter för tre månader sen. Vill nog köpa så lite som möjligt. Är lite för skrockfull för det! Men nåt puttinuttigt blir det säkert sen när hon kommer!

Jag blev inte alls besviken, ska bara ställa om mig lite. smile1.gif Tror inte du behöver oroa dig Kakan! Ikväll har vi pratat lite namn och det känns faktiskt mer verkligt nu. Då ses vi imorn förresten. Är ju dags för gravidyogan smile1.gif

Ja det är nog bara hjärnan som ska ställa om sig och som påverkar till såna känslor. Den är lite övermäktig ibland. :)

Fin-fina ungar får vi allihopa oavsett snopp eller snippa. :)
  • Asams5

Var köper man bio-oil? Hur ser den ut?

Jag smörjer mig än så länge bara rikligt med bodybutter på magen. Inga bristningar ännu nånstans. Men har hört att dom brukar komma de sista veckorna framförallt. Tur man inte går längre än v37-38 nånting. Kanske man slipper värsta dragspelet på magen. :)

Idag kände jag sammandragning för första gången (måste ha varit det). Det började spänna som sjutton till vänster i magen och sedan över hela magen. Stenhårt blev det. Läskig känsla. Släppte helt efter några minuter. Nån mer som känt så?

Hoppas ni hade en trevlig dejt.

• Asams5
    Etta skrev 2015-05-17 18:30:07 följande:
    Hehe, kan inte annat än hålla med, gått och flashat min mage i Köpenhamn och förundrats över hur skönt det är att slippa tänka på att dra in den... ;)
    Ja visst är det underbart. Man kan ha på sig mjuka och tajta kläder utan att tänka på att magen syns eller vara orolig för att den ska svullna efter man ätit. Det är frihet! :)
  • Asams5

Vad magarna växer här! Säkert det samma med min. Känns i kroppen om inte annat.

Så mycket rörelser är det inte här ännu tyvärr. Men den ena har ju moderkaka i framvägg. Påverkar nog en del. Det är nån mer här som har det va?

• Asams5
    Josefinehej skrev 2015-05-18 15:58:41 följande:

BLIVANDE MAMMOR!
    Hur tänker ni kring planering? När börjar man köpa grejer? Jag har så många tankar i mitt huvud att jag inte vet hur jag ska börja, eller när? Jag har inte köpt någonting än så länge, en body bara. Och en kompis har sytt ett otroligt fint babynest till mig, ska lägga upp en bild så ska ni få se! :) 

Vad ska bebisen ha i vinter? kommer bebisen frysa? Åkpåse? Overall? oj tur att man är gravid ett tag så man hinner med allting känner jag :) haha

Min barnmorska sa till mig att ha allting planerat och klart i v25, för där efter får vi räkna med att bebisarna kommer när som helst. Allt kommer inte vara färdigt på långa vägar då.

Ha v30 eller nåt som riktmärke för er med enslingar.

Jag har handlat lite kläder och fått ärva. Babyskydd är också i handlat. Barnvagn är snart beställd. Säng ska dom ha samma till en början och det har jag en stående också. Skötbord och babysitter ska jag fixa innan också. Och så är det ju täcken och kuddar och sängkläder. Ja, det är mycket att tänka på.

Har funderat på detta kring åkpåse. Men tänker nog till en början låta dom ha fleeceoveraller och varmt täcke. Vet inte om det verkligen är nödvändigt med åkpåse? Kanske om vintern blir jättekall, men det är ju inte så ofta här nere i landet.
  • Asams5
    Fröken Smilla skrev 2015-05-19 17:54:14 följande:

Denna ursnygga skötväska kom på posten idag! Är så nöjd, kommer passa utmärkt till den grå vagnen smile1.gifphpfPBH7S74922.jpg

Har tittat på just en sån också. :)
  • Asams5
    Fröken Smilla skrev 2015-05-19 19:29:56 följande:
    Den är jättefin i verkligheten smile1.gif 20 % rabatt på skip hop på www.mammashop.se
    Tack! Funderar på om det räcker med den modellen eller om man behöver tvilling-varianten. Hur är utrymmet i den?
  • Asams5
    Fröken Smilla skrev 2015-05-19 20:15:20 följande:
    Svårt att avgöra om den räcker för tvillingar. Den är ju stor och har en massa bra utrymmen, men det beror på vad du hade tänkt ha med i den? Visste inte att det fanns tvillingvariant, det är ju smart! Men den är kanske så stor att den blir otymplig?
    Ja det var lite därför jag funderade på den för att det fanns tvilling/syskon-variant. Men den ser så himla stor ut. Man kan ju faktiskt ha en extra väska i så fall de gånger man skulle behöva.

Tänker att man vill ha plats för lite blöjor, nåt extra ombyte och nån flaska, lite mat.

Får spana runt lite till. Men skip-hop verkar praktiska.
  • Asams5
    Fröken Smilla skrev 2015-05-19 20:41:20 följande:

För er som är intresserade så fick jag rabattkoder från mammashop i paketet, hör av er omni vill ha smile1.gif (10%)

Kvalité går före pris! I alla fall på saker man kommer använda mycket.

Jollyroom har bra priser på dom väskorna. Men tack ändå.

Ska handla ett par fina bäddset till vagnen också. Har fått en massa sånt, men kan vara roligt att ha lika just i vagnen tycker jag. :)

Imorgon är det RUL för min del! Så efter det ska jag gå lös! :)
  • Asams5

RUL gick fin-fint! Helt otroligt egentligen att dom där ligger i min mage. Så galet.

Två livliga pojkar. BM kände direkt när hon tog på min mage. Så dom rörelser jag känt är nog pojkarna, och inte tarmarna. Snart kommer det nog sparka ordentligt trodde hon för det var fullt ös. :) Allt såg bra ut. Dom har vuxit på bra, till och med på plussidan. och hon skulle bli förvånad om det inte är två pojkar. Puh! Så nu fortsätter vi på det spåret.

Har märkt bilderna med knutte 1 och knutte 2. Det är arbetsnamnen här hemma nämligen, eftersom dom blev till på Knut-dagen. :) Knutte 2 var dock inte så sammarbetsvillig. Det var bara snoppen han stolt visade upp.

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015