Josefinehej skrev 2015-05-18 15:58:41 följande:
BLIVANDE MAMMOR!
Hur tänker ni kring planering? När börjar man köpa grejer? Jag har så många tankar i mitt huvud att jag inte vet hur jag ska börja, eller när? Jag har inte köpt någonting än så länge, en body bara. Och en kompis har sytt ett otroligt fint babynest till mig, ska lägga upp en bild så ska ni få se! :)
Vad ska bebisen ha i vinter? kommer bebisen frysa? Åkpåse? Overall? oj tur att man är gravid ett tag så man hinner med allting känner jag :) haha
Min barnmorska sa till mig att ha allting planerat och klart i v25, för där efter får vi räkna med att bebisarna kommer när som helst. Allt kommer inte vara färdigt på långa vägar då.
Ha v30 eller nåt som riktmärke för er med enslingar.
Jag har handlat lite kläder och fått ärva. Babyskydd är också i handlat. Barnvagn är snart beställd. Säng ska dom ha samma till en början och det har jag en stående också. Skötbord och babysitter ska jag fixa innan också. Och så är det ju täcken och kuddar och sängkläder. Ja, det är mycket att tänka på.
Har funderat på detta kring åkpåse. Men tänker nog till en början låta dom ha fleeceoveraller och varmt täcke. Vet inte om det verkligen är nödvändigt med åkpåse? Kanske om vintern blir jättekall, men det är ju inte så ofta här nere i landet.