• Asams5

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Blev till slut en storksak Skärblacka jag fastnade för. Tyckte det var bra med miniväskan man kan ha i storväskan eller vid sidan om. Enda negativa är att det bara finns ett ytterfack för nappflaska på stora väskan.

Och gult till en svart vagn blir ju snyggt. Jag är ju en sån som gillar färger som syns. :)

• Asams5
    Fröken Smilla skrev 2015-05-24 14:25:25 följande:
    Så snygg! Har aldrig hört talas om märket Storksak, får kolla upp det!
    Dom har många jättesnygga väskor. Denna kostade 899 och var nästan billigast. Annars finns det dör upp emot 3000. :)
  • Asams5
    Fröken Smilla skrev 2015-05-24 21:15:53 följande:
    Den jag köpte är praktisk för att den kan stå upp, har en massa fack där man får tag i det man behöver lätt (magnetlås som går att öppna med en hand). Plus i ett material som är lätt att torka av vid olyckor smile5.gif man har ju flaskor och snacks med sig i den. I övrigt är det nog en onödighet, det finns säkert vanliga väskor som funkar lika bra.
    Väskorna har bra hängen för att hänga på handtaget också. :)

Tyckte 3000 var lite väl häftigt för en Skötväska ja. :)
  • Asams5
    Kakan1976 skrev 2015-05-25 14:34:09 följande:

Jag längtar ihjäl mig efter att få känns bebisen! Ska bli så skönt att få se hen på torsdag för det känns så där overkligt nu att det faktiskt finns något i magen som lever. 

I övrigt har jag en jäkla rövdag. Sovit hur dåligt som helst hela helgen så är trött som en strumpa vilket i sin tur leder till irritation. Är arg på allt och alla. Dessutom har jag förstoppning och förutom obehaget från det så gör det mig orolig. Fick tips från min BM om Microlax först och sen Lactulos imorgon bitti och framöver. Jag har tagit Inolaxol sedan i fredags utan större framgång. Hoppas på bättre sömn i natt, bättre mage på en gång och bättre dag imorgon!

Det är så spännande med ultraljudet! Längtar redan till nästa. :)

Ska ni ta reda på kön?

Det där med magen ja... Bara en sån sak kan ju få en på kass humör. Min mage har börjat känna av järntabletterna nu också. Kvittar ju vad man gör ibland så går det inte ändå. Det tar tid att få igång den igen.
  • Asams5

En flicka till i tråden! Grattis. Nu borde väl resten bli pojkar. :) undra vad som är vanligast efter IVF. Undra om det finns statistik på det.

Inte avis på er som bor i lägenhet. Min sambo hade blivit galen sen när han ska jobba och det är skrikande bebisar på nätterna. Vi är också i flyttartagen. Från ett hus till ett annat. Hoppas vara färdigflyttade innan pojkarna kommer till världen. Ska flytta ut på landet, så bebisarna får andas lantluft. :) Ingen som vill köpa villa i Alingsås? :)

• Asams5
    Fröken Smilla skrev 2015-05-25 15:00:58 följande:

Lisodan - vi bor också ganska trångt, känner igen problemen smile5.gif och sen en stor emmaljunga i lilla hallen gaaaah smile2.gif min man studerar men är klar om en vecka och så ska han jobba ett tag sen ska vi försöka hitta ett hus.

Jag har moderkakan i framvägg, men har ändå känt lillan länge (nu när jag vet vad det är jag känt). Det är nog dock mer ovanligt än vanligt eftersom moderkakan fungerar som en stötdämpare när den ligger i framvägg.

Har ju också moderkaka i framvägg på han som ligger längst fram, så den har nog dämpat sparkar från båda. Men nu vet jag också att jag känt dom ett tag. Blev medveten om det på RUL när BM till och med kände utanpå magen. Men några riktiga kickar är det inte än, bara buffar. v20+5 idag.
  • Asams5
    Josefinehej skrev 2015-05-26 12:22:52 följande:

HEJ!

Vi ska få en pojke! :D är såå glad idag! Så nu jämnar jag ut kvoten lite här :)

Härligt! Grattis! Var det tydligt?
  • Asams5
    Fröken Smilla skrev 2015-05-26 12:39:55 följande:

Idag har jag skickat in ansökan om ledighet på jobb. Känns så officiellt! Har lagt in 29/9 -15 (har förvisso semester en vecka innan också) till 28/2 -17. 2017 liksom! Galet smile5.gif

Haha. Ja det är låååång ledighet. Tiden har ju gått så fort! Innan kändes ju 9 månader evigheter. Men det knappar in nu.

Kan inte heller fatta att jag kanske bara har drygt två veckor kvar att jobba. Vart tog våren vägen liksom?! Galet!
  • Asams5

Ja det där med datum och hur dom mäter.... Kan lika gärna marginal med felmätningar på millimetrarna. Jobbar inom bla diagnostik med ultraljud, det kan inte vara millimeter-precision. Och dessutom rör dom ju sig, då det blir ännu svårare.

Här känns det som magen växer bara jag tittar på den. Känns riktigt hur det spänner i huden ibland. Märker nästan skillnad från dag till dag. Ryggen känns mer och mer av och foglossningen är som knivar i svanken och skinkorna ibland. Känner verkligen att kroppen inte hänger med på tillväxten. Kommer väl tippa över det sista. :) Tröttheten har blivit bättre sen jag började med järntabletterna, och magen fungerar hyfsat hittills. Ursäkta detaljer, men vad mörk skiten har blivit. Nästan svart. :)

• Asams5
    Kakan1976 skrev 2015-05-28 12:20:05 följande:

Nu är vi klara med RUL. Allt såg bra ut! Min sambo var snabb med att spana in en pung och vi fick bekräftat av BM att han såg rätt. Först blev jag lite besviken om jag ska vara ärlig men nu, efter bara en knapp timme, känns det redan bra igen. det kommer ju att bli världens finaste kille <3

En kille till. Kul! Nu har pojkarna helt plötsligt gått om här i tråden. Grattis! Kommer bli jättemysigt med en pojke. Han kommer ta hand om dig när du blir gammal. :)
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015