• Asams5

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Jo förresten. C vitamin vet jag är bra att ta med järn. Annars så sa BM till mig att man inte ska ta det ihop med mat överhuvudtaget, att man helst ska vara lite fastande. Haft lite svårt vissa dagar att få ihop piller-intagen eftersom man inte ska ta det samtidigt med levaxin, och levaxin ska jag inte ihop med mjölkprodukter, om man inte gör det varje dag. Mycket att tänka på.

• Asams5
    lisodan skrev 2015-07-20 22:40:43 följande:

Någon som efterforskat/har erfarenhet av bästa manuella amningspumpen?

Meleda tror jag är bra. Åtminstone många som använder. Har själv köpt en sådan elektrisk begagnad.
  • Asams5

Tog fram och jämförde bilder tagna med en veckas mellanrum. Snacka om att det är tillväxtveckor nu. Hur ska det sluta. Ska bli intressant att se hur FS-måttet ändrats också när jag ska till BM imorgon. Dock så vet jag ju att det inte är nåt att gå efter när det är två.

• Asams5

Haha. Magen och dess storlek. Jag har hört både och. Och jag tycker inte om att nån över huvudtaget kommenterar det! Än mindre tar på den! Varför liksom?
    För övrigt hade jag SF-mått 35 nu v 29+0. Men som sagt, säger inte så mycket egentligen. Det är väl därför tvillinggravida gör TUL, för att mäta så att dom växer båda två som dom ska.

Många barnvagnar med svängbara hjul fram kan man låsa. Så då får man ju både och. Kolla upp det. Tror Emmaljunga Viking har det så (i alla fall tvillingvarianten) och Bugaboo donkey (som jag har).

• Asams5

Vi bytte till mindre bil i ungefär samma veva vi fick reda på att det var två i magen. :) Oftast är det väl tvärtom. Från BMW 5-serie till Subaru Outback. Men vi kommer få plats med det som behövs. Och anledningen var att vi ville ha en lite högre fyrhjulsdriven bil sen när vi bor på landet. Det ska nog funka fint.

Vi kommer ha min mans mammas gamla säng till att börja med. Pojkarna får ligga ihop i början. En riktigt fin 50-talssäng, som också går att växa i. Men vi kommer gå över till spjälsängar sen.

• Asams5
    Fröken Smilla skrev 2015-07-24 06:19:32 följande:

Kakan - Qashqai är en riktigt trevlig bil! Vi funderade på den med, mina föräldrar har en, men landade på Peugeot 308 sw pga lastutrymmet. Den är som en v70 fast tom lite större så den borde sluka vår jättevagn smile5.gif

Vi har också en spjälsäng redo, har en liten hörna ledig i sovrummet, men tanken är att vi ska samsova ganska länge. Sen är det ju lite upp till vad lillan har för preferenser...

Ska ni flytta Asams? Jag vill också bo lantligt...

Ja vi ska flytta ut på landet. Renoverar mannens föräldrahem, och håller på att sälja huset vi har nu. Så kommer inte bebisarna alldeles för tidigt, så har vi förhoppningsvis hunnit flytta i alla fall, även om det blir att leva i kaos till en början. :) Känns som helt rätt beslut att flytta ut på landet i alla fall. Tror det kommer bli jättebra för pojkarna.
  • Asams5
    Siri74 skrev 2015-07-24 09:51:34 följande:
    Här sett många på tv som har varsinn spjälsäng åt sina tvillingar. Onödigt tycker jag. Min syster hade sina tvillingar skavfötters(TROR jag) i samma spjälsäng och de stormtrivdes ju, vana sen magen att ligga tätt.De sov jättebra ihoptryckta mot varann som det väl blev när de växte till sig.
    Ja nu säger man ju att det bara är bra att ha dom ihop, att dom mår bra av det, och dom får ju plats i några månader i alla fall i samma. Sparar plats i sovrummet också. Hoppas det ska fungera i alla fall.
    När jag och min tvillingbror var bebisar låg vi i varsin säng från början.
  • Asams5

Hänger också gärna på, om jag har ork kvar då, och om jag fortfarande har kvar dom i magen då. :)

• Asams5

Härligt att din mamma kommit till ro på boendet lisodan.
    Fint vagnhänge marymary, och fint bäddat. Det är så roligt att börja boa lite. :)

Kakan: den oljan är för att göra en redo för förlossningen antar jag? Nån som vet om det verkligen hjälper?
    Här är det nog 50/50 om det blir vaginalt eller snitt efter som tvåan ligger på tvären. Kan ju dock ändra sig än så länge. TUL v 32 borde man kunna kunna ge en aning om hur dom kommer ligga resten av tiden.

Tyckte mig också ha koll på hur bebisarna låg och vad som rörde sig efter senaste ultraljudet. Men nu vet i sjutton. Det känns som fötter lite här och var tycker jag... :) Men man kanske kan känna rörelser från armar och händer också?

Gick in i v31 idag, så här är det verkligen nedräkning nu. Hur känner ni andra?

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015